כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סאגת מועד הבחירות

גם בערים החרדיות: המועמדים לא ישוחררו

צה"ל שלח הבוקר את עמדתו בנוגע לשחרור מועמדים בבחירות המקומיות המשרתים במילואים במסגרת המלחמה | ברשימה הכוללת 688 "בעלי תפקידים הכרחיים" מ-144 רשויות, בולטות הערים החרדיות והערים שבהן הציבור הציבור החרדי היה מעורב  באופן ניכר טרם פרוץ המלחמה

גם בערים החרדיות: המועמדים לא ישוחררו
בחירות מקומיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צה"ל הודיע הבוקר (שישי) לממשלה כי לא יוכל לשחרר מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות המשרתים במילואים במסגרת המלחמה, במידה ואלו יתקיימו בתאריך המקורי - ה-30 בינואר.

מתוכן המכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בצה"ל סבורים שגם בערים החרדיות שבהן נרשמו מערכות בחירות סוערות לפני פרוץ המלחמה, ישנם מועמדים שמשרתים במילואים שלא יכולו להשתחרר לטובת הבחירות.

מדובר בין היתר בערים בני ברק, אלעד ובית שמש. בנוסף הודיע צה"ל כי גם בערים שבהן הציבור החרדי היה מעורב באופן ניכר במערכות הבחירות, המועמדים המשרתים במילואים לא יוכלו להשתחרר לביתם: בין היתר בערים צפת, אשדוד, ירושלים, טבריה, פתח תקווה וחריש.

כפי שפורסם מוקדם יותר, לפי צה"ל, 668 מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות - המוגדרים כ"בעלי תפקידים הכרחיים" - שרצים בכ-144 רשויות לא יוכלו להשתחרר. יחד עם זאת, 1,141 יוכלו להשתחרר בסבירות גבוהה ממילואים כדי לנהל את קמפיין הבחירות.

בצה"ל הבהירו כי הצבא אינו נוקט עמדה בשאלת מועד הבחירות לרשויות המקומיות ומביא את עמדתו ביחס לנתונים אותם התבקש להעביר. לפי צה"ל, הנתונים תקפים לנקודת הזמן הנוכחית, ועשויים להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה,"שהיא משתנה ודינמית".

כזכור, הבחירות נועדו להיערך ב-31 באוקטובר, אולם בשל פרוץ המלחמה הן נדחו בשלושה חודשים עם אפשרות להארכה נוספת. שר הפנים משה ארבל סירב עד כה לדחות שוב את הבחירות, אך בשל לחצים שהופעלו בממשלה, בעיקר מצד הציונות הדתית, הוא נוטה להסכים לקיימן בסוף פברואר. ביום ראשון צפויה הממשלה לקיים את הדיון המכריע בשאלת תאריך הבחירות ובמערכת הפוליטית מעריכים כי בסופו של דבר הן אכן יידחו ויתקיימו בעוד כחודשיים.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד