כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אזעקות בגולן ובעוטף עזה

ממשל ביידן נזף בישראל: "כמות האזרחים ההרוגים גבוהה למדי"

"אמנם צה"ל עבר לשלב פחות עצים במלחמה, אבל כמות ההרוגים האזרחים הבלתי מעורבים עדיין גבוהה למדי". כך מלינים בכירים בממשל ביידן בפני ישראל | נתניהו הערב: "הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות ישדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן" | כל העדכונים

ממשל ביידן נזף בישראל: "כמות האזרחים ההרוגים גבוהה למדי"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בכירים בממשל ביידן שוחחו בימים האחרונים עם בכירים בישראל ונזפו בהם, "אמנם צה"ל עבר לשלב פחות עצים במלחמה, אבל כמות ההרוגים האזרחים הבלתי מעורבים עדיין גבוהה למדי". כך מדווחת מוריה אסרף-וולברג ב'חדשות 13'.

הבכירים האמריקנים אומרים: "ציפינו שעם המעבר לשלב הפחות עצים - כמות האזרחים ההרוגים תפחת, אך לפי הנתונים שלנו מתים למעלה מ-150 אזרחים עזתים בכל יום".

בישראל משיבים לאמריקנים: 1. הטענה והנתונים ייבדקו. 2. היחס בין הרג מחבלים להרג אזרחים משתפר מדי שבוע.

כל העדכונים:

23:58 - לפי דיווח בגל"צ המשטרה שחררה את כל שבעת המעוכבים הערב באיילון.

23:46 - המשטרה עצרה גם בני משפחות חטופים אחרי חסימת איילון - בניהם איילה מצגר, בת ה-78, שנלקחה בידי השוטרים לחקירה בתחנת ולנברג בתל אביב. כך דווח ב-N12.

23:23 - הפרת סדר בכביש איילון צפון - דוברות המשטרה: לפני זמן קצר ירדו קומץ מפירי סדר לאיילון, הדליקו מדורות בכביש וביצעו חסימה של התנועה למשך מספר דקות. כוח משטרה שהגיע מיד למקום, פינה אותם מהכביש והשיב את תנועת כלי הרכב לסדרה. במהלך הפינוי עוכבו לחקירה שבעה מפירי סדר.

23:09 - דיווח: מקורבי הנשיא ביידן המליצו לו: "תצהיר שאיבדת אמון בנתניהו, הוא גורר את המלחמה".

23:04 - לוחמי צה"ל מצאו בחאן יונס פריטים שככל הנראה שייכים לחטופים. על-רקע הניסיונות לחלץ חטופים ישראלים משבי חמאס, אותרו הממצאים בעיר בדרום הרצועה. כך דווח ב-ynet.

22:31 - עסקה חדשה לשחרור החטופים הישראלים עשויה להתגבש, אך הגורמים מבהירים כי לא נראה הסכם קרוב. גורמים אמרו כי העסקה הנידונה תכלול הפסקה בלחימה בתמורה לשחרור החטופים. גורם ישראלי ציין שתחת התוכנית האפשרית החטופים ישוחררו בשלבים. 

22:05 - קטאר הבטיחה לישראל: החטופים יחלו לקבל את התרופות עוד הערב. כך דווח ב'כאן'.

21:43 - חסימת איילון: המפגינים יצרו כתובת אש עם המספר 136, בקריאה לשחרר את כל החטופים ולהגיע לעסקה מיידית.

21:36 - בזמן שקבינט המלחמה מכונס, נתיבי איילון נחסמו לתנועה ע"י משפחות החטופים.

21:30 - ביום ראשון תתקיים פגישה בין צמרת הפרקליטות לחוקרי להב 433 כדי לדון בגיבוש הראיות והתאמת הממצאים לכתבי האישום הצפויים נגד מחבלי הנוח'בה. כך דווח ב'כאן'.

21:17 - מטה משפחות החטופים במסיבת עיתונאים: "מאה ימי החסד נגמרו. נחסום את הסיוע ההומניטרי בגופנו".

21:02 - אזעקות ביישובי עוטף עזה: כפר עזה, נחל עוז, זמרת, שובה, סעד.

21:00 - האזעקה בגולן: 3 נפילות בשטח פתוח - לא דווח על נפגעים או נזק.

20:44 - בפעם חמישית השבוע - ארה"ב תקפה שלושה טילים ומשגרים של החות'ים: שני גורמי צבא אמריקנים אמרו לניו יורק טיימס, כי החות'ים היו ערוכים לתקיפת כלי שייט בים האדום, אך המתקפה נמנעה לאחר זיהוי של מטוסי קרב.

20:31 - אזעקה ביישוב יונתן שבדרום רמת הגולן, אזור גבול סוריה.

20:19 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט המצומצם לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב. בהמשך הערב יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני.

20:08 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עיתרון ואל עדייסא שבדרום לבנון.

בנוסף, כוחות צה״ל תקפו במהלך היום מספר עמדות שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מבנה ממנו בוצע ירי נ״ט לעבר מרחב מנרה אתמול (רביעי). כמו כן, זוהו במהלך היום מספר שיגורים לעבר המרחבים שתולה, מלכיה, מנרה והר דב. צה"ל תקף את מקורות הירי.

19:52 - בצל המלחמה - הרמטכ"ל הרצי הלוי יארח בשבוע הבא פסגת רמטכ״לים בינלאומית. רמטכ"לי בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה יגיעו לארץ.
מפקד סנטקום הוזמן - אך עדיין לא ברור אם יגיע. בין מטרות המפגש - מפגן כוח מערבי, והגברת הלגיטימציה לפעולות הישראליות בעזה. כך דווח בגל"צ.

19:31 - צה"ל הודה בהודעה רשמית לרשת NBC על כך שהצבא מבצע פעולות לחיפוש גופות חטופים בבתי קברות ברצועת עזה. התגובה של הצבא הגיעה בעקבות פנייה של הרשת, בנוגע לטענות של אזרחים פלסטינים על הרס שגרמה פעילות צה"ל בבית קברות בדרום חאן יונס. >> לדיווח המלא

19:23 - ראה"מ נתניהו על יציאה לבחירות: "אתם רוצים בעיצומה של מלחמה ללכת לבחירות? בחירות זה חוסר אחריות, מי שמייחל לכך זה חמאס ואיראן ולא ניתן להם את זה". >> להצהרה המלאה

19:18 - נתניהו: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים את איראן? אנחנו תוקפים".

19:15 - נתניהו על אופן העברת התרופות: "מידרתי את שר הביטחון? 4 ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מתווה מפורט לעסקה ללשכת שר הביטחון ולאל"מ ניצן אלון שמייצג את צה"ל".

19:12 - ראש הממשלה במסיבת העיתונאים: "מי שמדבר על היום שאחרי נתניהו, מדבר על הקמת מדינה פלסטינית. היום זה לא היום אחרי נתניהו, זה היום אחרי רוב אזרחי ישראל".

19:08 - נתניהו: "הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות ישדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן".

19:05 - נתניהו: "בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם, יש מי שטוענים באולפנים אי אפשר לנצח, אני דוחה זאת על הסף".

19:02 - ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים: "בניגוד למה שאומרים המלחמה נמשכת ותימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו".

>> לעדכונים נוספים מהיום ה-104 ללחימה

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים ג'ו ביידן חמאס צה"ל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד