י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
תלונה ראשונה למח"ש

האלימות המשטרתית ב'סנהדריה': שוטר תועד מניף נשק לעבר אזרחים | בלעדי

תיעוד: שוטר מניף נשק לעבר תושבים בשכונת סנהדריה, במהלך התקרית האלימה אתמול בשכונה | פנייה למח"ש בעקבות האלימות המשטרתית: "לנקוט צעדים משמעתיים כנגד השוטרים המעורבים, לחקור אותם באזהרה ולמצות עימם את הדין"

האלימות המשטרתית ב'סנהדריה': שוטר תועד מניף נשק לעבר אזרחים | בלעדי
השוטר מניף את נשקו צילום: מתוך התיעוד

שוטר שהשתתף אתמול (רביעי) בתקרית בשכונת סנהדריה בירושלים תועד כשהוא מניף לכאורה נשק לעבר אזרחים. בתיעוד, שצולם ממצלמת רכב שחלף במקום והגיע לידי 'בחדרי חרדים', נשמעים אזרחים קוראים לשוטר לחדול ממעשיו: "אל תרים את הנשק, יש פה ילדים". 

בתוך כך, בשל העדויות שפורסמו ב'בחדרי חרדים', הוגשה היום תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. "מדובר באלימות קשה מנשוא שלא לצורך תוך הפעלת טייזר והתזת גז מדמיע לכל עבר, אלימות כנגד ילדים קטנים ומעצר ופגיעה קשה בילד קטן הרבה מתחת לגיל האחריות הפלילית", נכתב בתלונה שהגיש ארגון זכויות האדם 'בצלמו'.

השוטר מניף את נשקו צילום: באדיבות המצלם

במכתב שנשלח למח"ש ע"י עו"ד מיכאל ליטווק, נכתב כי "בשל האמור, אבקשכם לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד השוטרים המעורבים, לחקור אותם באזהרה ולמצות עימם את הדין. כמו כן, אבקשכם לחדד את ההנחיות ולהוציא הבהרה ע"מ למנוע הישנות מקרים מעין אלה בעתיד".

"נדגיש ונאמר כי גם אם נאמרו דברים לא מכובדים וראויים כלפי השוטר מצד ילד בן 6 לא ייתכן בשום צורה שזאת תהיה תגובת השוטר בשטח", נכתב עוד. "מצופה משוטר לדעת להבליג ולהבין שהוא ממש אבל ממש לא אמור להיעלב מילד בן שש. שיקול הדעת הן של השוטר והן של מפקדו בשטח היה מוטעה וחריג ובניגוד לכל חוק והיגיון. רק במדינות דיקטטוריות עוצרים ילדים בגילאים אלה. אודה לביצוע תחקיר מקיף ונתינת תשובות ברורות אלי ולציבור וכן נקיטת צעדים משמעתיים חמורים ביותר כלפי המעורבים".

עוד כתבות בנושא

התושבים טוענים: בן 6 נעצר, השוטרים התנהלו באלימות קשה | תיעוד

עדויות מהאלימות המשטרתית ב'סנהדריה': "התיזו באכזריות גז על קטינים, חנקו ילדים"

"אלימות השוטרים כלפי החרדים הוכיחה שאין תחתית לתחתית. מעצר ילד בן 6 כי לעג לשוטר? בהפגנות בקפלן אנשים מבוגרים חוסמים כבישים צועקים ומפריעים לשוטרים והמשטרה לא נוקפת אצבע בעניינם", מסר שי גליק מנכ"ל 'בצלמו'. "דורשים ממח"ש לפתוח מיידית בחקירת האירוע וקוראים לילד ולהוריו לתבוע מיידית את המשטרה. לצערנו רק דרך הכיס הם מבינים".

כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים', תושבים בשכונת סנהדריה טוענים כי שוטרים שהגיעו לטפל בשריפה סמוך לשכונה, התפרעו והתנהגו באלימות קשה כנגד ילדים והוריהם. לפי הטענות, השוטרים התיזו גז מדמיע בכינון ישיר לעבר ילדים קטנים, לאחר שעצרו ילד בן 8 בלבד.

היום פורסמו עדויות ותיעודים חדשים מהאירועים האלימים. "בשלב מסוים", סיפרה האם ל'בחדרי חרדים'. "השוטר קפץ אחורה - ואז בעלי ניסה לתפוס לו הטייזר שיפסיק לחשמל אותו. אז הוא הוציא גז פלפל והחל להשפריץ לנו לתוך העיניים, לתוך הפנים. למרות שלא עשינו כלום. לא נגענו בוץ זה כל כך שרף לי. בעלי נשכב מול הניידת ודרש את שישחררו את הילד. השוטרת איימה שתדרוס אותו. לפתע הגיעו מלא שוטרים ואז השוטר הבריון שריסס עלינו התחיל לצרוח ולתת מכות לכולם".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראית ילדה מתיזה חלב על פניה של האם, לאחר שזו נפגעה מגז שהתיזו השוטרים. "השוטר תפס אותי ממש חזק וזרק אותי. הייתי גם ככה במצב לא טוב מהגז שהוא ריסס. בקושי הצלחתי לנשום", הוסיפה האם.

"כולי גז פלפל", תועדה אחת הילדות משחזרת, תוך שהיא פורצת בבכי. עד ראייה סיפר בסרטון: "הם השפריצו גז פלפל באכזריות על קטינים". ילד נוסף סיפר: "ראיתי מה היה היה פה בהתחלה. שוטר שבר את לילד את היד. הוא חנק ילדים והרים את הנשק".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במהלך טיפול משטרתי בשריפה שהייתה בשעות הערב יחד עם כב"ה, מספר צעירים הסתובבו בזירת האש והתבקשו להתרחק בשל הסכנה. במקום שישמעו להוראות השוטרים, הם השליכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות שפעלו במקום". 

לגרסת המשטרה, "בשלב מסוים, נתפס אחד מהם והוכנס לניידת המשטרה. אז הגיע אביו והחל להתלהם ולתקוף את השוטר. כשניסה השוטר לרסנו באמצעות כוח ושימוש ב״טייזר", חטף החשוד מידיו את המכשיר".

"רק לאחר שכוחות משטרה נוספים הוזעקו והגיעו למקום לסייע לשוטר שנפגע וחש סכנה, הם הצליחו להשתלט על החשוד האלים, שתקף גם שוטרים נוספים עד שנכבל ונעצר. החשוד הועבר לתחנת המשטרה לחקירה, ובנו הצעיר שנתפס קודם לכן שוחרר בשל גילו". 

במשטרה סיימו את התגובה: "מן הראוי היה לגנות כל מעשה של אלימות ופגיעה בשוטרים, במקום להציג את סוף ההתרחשות, ואת המקרה באופן חלקי ומעוות לחלוטין". לשון התגובה.

 

 

אלימות משטרתית סנהדריה המורחבת האלימות המשטרתית בסנהדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד