1. עמוד הבית
  2. בריאות
  3. חדשות בריאות

פעילות גופנית לחולי לב ולחץ דם גבוה

סובלים מעודף לחץ דם? מעוניינים לעסוק בפעילות גופנית? הנה כמה טיפים וכללי יסוד שכדאי לכם להכיר
מרדכי רוט, ו' טבת תשע"ו 18/12/2015 08:26

מרדכי רוט


לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם מומלצת פעילות גופנית בעוצמה נמוכה. בייחוד אם מדובר באוכלוסיות סיכון מיוחדות כגון קשישים, אנשים בעלי עודף משקל או אנשים המוגבלים מסיבות בריאותיות.

הפעילות המומלצת ביותר היא הליכה במישור. האימון המומלץ ביותר הוא אירובי, ואימון כוח יהווה תוספת לפעילות אירובית.

בעת פעילות הגופנית, הסובלים מיתר לחץ דם חייבים להשגיח על מספר דברים:
1. יש להימנע מפעילות הכוללת הורדת הראש לרצפה
2. יש להימנע מפעילות הכוללת כיווץ איזומטרי
3. בעת אימון הכוח יש להימנע מהפעלת התנגדות גבוהה מידי
4. יש להימנע ממעברים חדים מידי בין מצב שכיבה למצב ישיבה.

תדירות:
תדירות הפעילות המומלצת - 3 פעמים בשבוע למשך 30-60 דקות, כשמאיצים את קצב הלב ל 50-80 אחוז מקצב הלב המירבי,

חשוב לדעת, שבתחילת תוכנית הפעילות ישנם סיכויים רבים שלחץ הדם יעלה, אך תופעה זו חולפת כשמתקדמים עם הפעילות.

חולי לב - תחת הכותרת של 'מחלות לב' ניתן למנות סוגים רבים של מחלות, בעת הכנת תוכנית אימון לחולה לב חשוב להתייעץ בכל צעד בכדי לא לגרום נזקים חלילה.

הטיפול במחלות לב מתחלק למספר שלבים, אנו נתייחס לשלב ההחלמה האחרון בטיפול, שלב זה נמשך כל חייו של החולה ללא צורך בפיקוח רפואי צמוד, ומטרתו לאפשר קיום אורח חיים בריא.

הכללים הבסיסים להכנת תוכנית אימון לחולה לב:
לרוב, הפעילות המומלצת היא זו שמפעילה את המרכזים החשובים בגוף: הנשימה, הלב וכלי הדם. על הפעילות לכלול כיווץ והרפיה של השרירים לסירוגין, כך שקבוצת שרירים גדולות יותר יפעלו במשך 20-30 דקות לפחות. לדוגמה: רכיבה על אופניים, הליכה וכדומה. בתחילת הדרך, הפעילות צריכה להיות בעוצמה נמוכה ולעלות בהדרגה בהתאם למצב האדם.

טווחי קצב הלב באנשים חולי לב משתנים מאחד למשנהו, ולכן יש להתייעץ עם רופא מטפל ועם מדריך כושר גופני.

תדירות הפעילות המומלצת: 3-4 פעמים בשבוע.

אמצעי זהירות:
1. יש לערוך בדיקות דם מקיפות, בדגש על בדיקת רמת השומנים בדם .
2. יש לערות בדיקת אק"ג. (את הבדיקה הנ"ל רצוי לערוך לכל אדם שעבר את גיל 40, אדם שעבר ניתוח לב כלשהוא, אדם שמרגיש לחץ בחזה בזמן פעילות גופנית וכל אדם המבקש הערכת כושר גופני.
3. יש להתחיל את האימון בעוצמה נמוכה ולסיימו בהדרגתיות, תוך כדי הרפיה.
4. יש לנעול נעליים מתאימות לסגנון הפעילות .
5. יש להתאמן כשעתיים לאחר ארוחה מלאה ולא על קיבה ריקה.
6. יש להקפיד על שתיית מים תוך כדי אימון ולאחריו.
7. לאחר פעילות אירובית יכולים לחוש לפעמים כאב של מתיחת שריר או כיווצו. אם הכאב אינו חולף לאחר ימים אחדים יש להחליף את סוג הפעילות.
8. חשוב להיות ערים לתופעות כמו סחרחורת, כאב בחזה, קוצר נשימה וכדומה.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ובעל הספר 10 דקות לבריאות שלך.
0527171294.




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. הנה המלצות מעשיות ...  (ל”ת)

    חווה

  2. עברתי אירוע מוחי לםני כשנה יש בבעיה בפעיילות גופנית כגון הליכה  (ל”ת)

    אברהם יצחק

  3. גילה את אמריקא חהחהחה  (ל”ת)

    משה

  4. להעתיק מספרים כל אחד יכול...  (ל”ת)

    יוסי

;