י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קמהדע מבקשת מה-FDA להתחיל בניסוי קליני לתרופה לסיסטיק פיברוזיס

מדובר בתרופה לטיפול במחלות אמפיזמה וסיסטיק פיברוזיס

  • י"ז אדר התשע"ב
קמהדע מבקשת מה-FDA להתחיל בניסוי קליני לתרופה לסיסטיק פיברוזיס

חברת קמהדע, הנמצאת בשליטת ראלף האן וליאון רקאנטי, הודיעה מבקשת אישור ממינהל התרופות האמריקאי (FDA) להתחיל בניסוי קליני לתרופה AAT המיועדת לחולי אמפיזמה וסיסטיק פיברוזיס. החברה, הנסחרת לפי שווי שוק של 541 מיליון שקל, הציגה למשקיעים תשואה שלילית של 4.4% מתחילת השנה.

החברה השלימה בהצלחה את הניסוי הפר קליני אותו התבקשה לבצע על ידי ה-FDA לרישום תרופת הדור הבא של החברה ה-AAT ( חלבון טבעי הקיים בגוף ומיוצר על ידי הכבד, ש"א) במתן באינהלציה לטיפול במחלת האמפיזמה (מחסור בחלבון אלפא 1 אנטיטרפסין, ש"א) וטיפול במחלת הסיסיטיק פיברוזיס.

מנכ"ל החברה דוד צור ציין כי: "החברה צפוייה להשלים במהלך שנת 2013 את הניסוי הקליני, שלב 2-3, באירופה, בתרופת ה-AAT במתן באינהלציה, ותיערך לניסוי שלב 2 בארה"ב. הצמיחה החדה במכירות תרופת ה-AAT בעירוי מתוצרתה של החברה בארה"ב ובמדינות נוספות, פלטפורמת הייצור המתקדמת של החברה ופורטפוליו המוצרים הרחב שבפיתוח, מציבים את החברה היום, יותר מתמיד, בעמדת זינוק לניצול מיטבי של יעדיה הקליניים והעסקיים".

מחלת החס בחלבון אלפא 1 אנטיטרפסין מאופיינת בדלקת כרונית בריאות, המובילה להרס בלתי הפיך של רקמות מבני הריאה השונים המוביל לפגיעה מתמשכת בתפקוד ועד להרס כמעט מושלם של הריאה. מחלקת הסיסטיק פיברוזיס הינה מחלה תורשתית קשה המשפיעה על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין של החולה.
קמהדע תרופה אישור ניסויים fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד