כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זמן לדיאטה: פינת שומרי המשקל

פסח מאחורינו והקיץ לפנינו, זה הרגע בו כולנו נזכרים שהגיע הזמן לעשות משהו עם המשקל העודף שנוסף במהלך החג • בואי לאמץ כמה הרגלים נכונים שיעזרו לך להרגיש טוב יותר וגם להשיל כמה קילוגרמים

זמן לדיאטה: פינת שומרי המשקל

התייעצנו עם ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc. ויועצת לתשלובת זוגלובק, היא המליצה לנו:

• מים מים ושוב מים – וותרו על שתייה מתוקה. בכל כוס כזאת מתחבאות 5 כפיות סוכר! שמביאות איתן 100 קלוריות. לא חבל? גוונו לעצמכם את המים עם לימון ונענע, חליטות צמחים מקוררות או שלבו לפעמים גם סודה עם הרבה קרח.

• נשנושי קיץ - ירקות חתוכים מוקפצים או ירקות בסלט. רק אותם תוכלי להרשות לעצמכם ללא הגבלת כמות. הכינו קופסא במקרר או בעבודה של מקלות מלפפון וגזר, עגבניות שרי ועיגולי קולרבי ונשנשו ממנה כל פעם שמתחשק.

• על הסכין – הפירות בריאים אך בכלל לא תמימים. בפירות יש סוכר, ומאחר וכולנו אוהבים את פירות הקיץ באופן מיוחד, קל מאוד לאכול מהם עוד ועוד, וכך לאכול כמויות גדולות של סוכר וקלוריות בלי שהרגשנו בכלל.

כוס אבטיח חתוך לקוביות (ובינינו זה לא ממש הרבה...) מכילה 50 קלוריות. אז איך סופרים פירות? אוכלים 3 – 4- מנות פרי ביום. כל מנת פרי שקולה ל – פרי בינוני/ כוס קוביות מלון או אבטיח / 10 דובדבנים/ חצי אשכולית או מנגו/ בננה קטנה/ 2 שזיף או משמש או שסק או פרי יבש או קלמנטינה או קיווי/ 15 ענבים/ חצי כוס מיץ או רסק פרי.

• חם? - רק המחשבה על חום המטבח גורמת לכם להזיע? לא בא לכם להכין מנות בשריות הכרוכות בבישול רב? מאחר וחשוב לשמור על תפריט מאוזן גם בקיץ, חשוב להמשיך לאכול בשר ועוף שמהווים מנת חלבון חשובה. מנה של 200 גרם פסטרמה (כ – 10 פרוסות) תוסיף לתפריט רק קלוריות בקלות ובלי בישול. אפשר להוסיף לסלט או לכריך (עדיף מלחם קל) וכבר יש ארוחה מלאה ומשביעה.

• הכי מתוק שיש - בא לכם משהו מתוק? נכונה לכם הפתעה קרירה ומתוקה – גלידה. לא, אין בה כל כך הרבה קלוריות כמו שחשבתם. הכנת הגלידה נעשית בתהליך של הקצפה בהקפאה ולכן יש בה הרבה אויר (אם תמיסו כוס גלידה תקבלו רק כמחצית הכוס נוזל). כוס גלידה מקופסא ביתית תוסיף לתפריט רק כ- 120 קלוריות. עם שלגון העסק כבר יותר עמוס והקלוריות יותר צפופות.

• ארוחה בסנדביץ' – פסטרמה מכילה רק כ-32 קלוריות לפרוסה. סנדביץ משתי פרוסות לחם ושתי פרוסות פסטרמה ומיונז דל קלוריות מכיל רק 250 קלוריות – ארוחה קלה, טעימה ומשביעה ולא משמינה.
דיאטה בריאות קלוריות זוגלובק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד