י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כל הדברים החשובים שמסתתרים במלפפון הירוק

לא רק לתיאבון: כיצד הוא משמש לבניית שרירים, גידים ועורקים? מדוע הוא מוריד נפיחות תחת העיניים וכיצד הוא מונע מחלות? עובדות מעניינות על מלפפון ירוק, רגע לפני שהוא נכנס לסלט

כל הדברים החשובים שמסתתרים במלפפון הירוק

במשך שנים רבות לא אהבתי קישוא. הוא תמיד נראה לי רך מדי ומלא גרעינים. מלפפון ירוק, לעומת זאת, דווקא ממש אהבתי. יכולתי לאכול שקית מלפפונים טריים ללא הפרעה.

כשנודע לי שמלפפון מוכר גם בשם קישוא הגינה, קשה היה לי לקבל את העובדה, אם כי לא יכולתי להתכחש לעובדה שהם די דומים במראה – תודו.

מלפפון הוא צמח מטפס ממשפחת הדלועיים. לפני כשלושת אלפים שנה החלו לגדל אותו בהודו, ומאז הפך להיות הירק הנפוץ ביותר, בעל ערכים תזונתיים משובחים. הירק הירוק הזה, עשוי ברובו מים – כ-95% ממנו מים ולכן הוא נחשב לאחד הירקות הטובים, גם לסיוע בעיכול וגם לנשנוש מושלם בדיאטה, ולא רק. הקליפה שלו מומלצת באכילה וכמובן שלא לפני שטיפה הגונה.

מלפפון ירוק מהווה מקור איכותי למינרל סיליקה, שתורם לחיבור הגוף ליחידה אחת. שירים, רקמות, גידים ועוד.

מלפפון ירוק מפחית סיכויים למחות לב, כלי דף ומספר סוגי סרטן.

מלפפון ירוק מכיל נוגדי חמצון ואת רוב הוויטמינים להם זקוק אדם מדי יום. קליפת המלפפון מכילה 12% ויטמין סי, מהמנה היומית המומלצת לאדם.

מלפפון ירוק יכול לסייע לאנשים הסובלים מנפיחות תחת העיניים, זאת בשל התכונות האנטי דלקתיות שבירק. מניחים פרוסות מלפפון קרות על העיניים, והנפיחות יורדת.

הידעתם שמלפפון ירוק יכול לסייע בסילוק ריח רע מהפה?
מניחים פרוסת מלפפון בפה, ועם הלשון לוחצים אותה במשך כחצי דקה אל תקרת הלוע. החומרים הפעילים שבמלפפון, הורגים את הבקטריות שאחריות לריח הרע.

מלפפון ירוק דיאטה תזונה נכונה בריאות ויטמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד