כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא שותקים אל מול ההסתה

חשיפה: האם בית החולים איכילוב איפשר את פרסום מאמר השטנה נגד החרדים?

נגיף הקורונה הביא עמו מעבר לתסמיני הנגיף עצמו גם את תסמין השנאה נגד חרדים. המחריד הוא כי גם רופאים בכירים נותנים דרור לחרצובות לשונם ומשתלחים בבוטות נגד המגזר החרדי • 'בחדרי חרדים' עם חשיפה ראשונית של ההתכתבות הפנימית בין אנשי צוות בית החולים איכילוב

חשיפה: האם בית החולים איכילוב איפשר את פרסום מאמר השטנה נגד החרדים?
בית החולים איכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

המאמר רווי השטנה של מנהל מחלקות ומתחמי הקורונה באיכילוב ד"ר גיא חושן בעיתון 'הארץ' ממשיך להסעיר את הציבור החרדי. לאחר ששר השיכון יעקב ליצמן מיהדות התורה דרש במכתב מיוחד מהרופא להביע התנצלות, ולא ייאלצו בני הציבור החרדי לשקול את המשך ההגעה לבית החולים, אנחנו חושפים את ההתכתבויות הפנימיות של דובר בית החולים עם הרופאים שזעמו על ההסתה הנוראית.

אנו ב'בחדרי חרדים' שהדהדנו לראשונה את הדברים שפורסמו ב'הארץ' והבענו על כך ביקורת חדה, פנינו היום (שלישי) לדובר בית החולים איכילוב מר אבי שושן בכדי להבין האם בית החולים אפשר את פרסום המאמר. שכן בדרך כלל מאמרים של רופא המשתמש בשמו של מקום עבודתו, חייבים לעבור אישור דוברות והנהלה.

כתב 'בחדרי' פנה לדובר בית החולים מר אבי שושן ושאל את השאלות הבאות: "בהמשך למאמרו רווי השנאה של מנהל מתחמי קורונה באיכילוב נבקש את תגובתך: האם המאמר עבר את אישור דובר בית החולים? האם עבר אישור של מנהל בית החולים פרופסור רוני גמזו ? ככל שהמאמר עבר אישור הרי שבית החולים מזדהה עם הנכתב ונבקש את תגובתכם".

ליצמן: ללא התנצלות, החרדים ידירו רגליהם מאיכילוב

מחיר השנאה בבתי החולים // מנחם גשייד

"ככל שהמאמר לא קיבל את אישור הדוברות ו/או ההנהלה, הרי שזה בניגוד לנהלים ונבקש לדעת כיצד בית חולים נוהג למול הפרת משמעת זו ? האם כל רופא יכול לשאת את שם איכלוב בכותבו דעות לעיתון ? האם בית החולים שמטפל ברבבות חולים ואלפי יולדות חרדים בשנה מתכוון להוקיע את דברי הרופא באופן חד משמעי או שמא כל מטופל חרדי אמור לחשוש להגיע שמא יחשבו שבו תלוי הקולר של חוסר המשאבים הרב שנתי במערכת הבריאות" הוספנו לברר.

מר שושן השיב לפנייתינו: "לא עבר אישור דובר, לא עבר אישור מנכ"ל, מנכל בי"ח הוציא הבהרה חד משמעית נגד הטור, הרופא הוציא הבהרה והתנצלות".

אלא שבעקבות תחקיר שביצענו ב'בחדרי חרדים' ומתיעודים של שיחות בקבוצות פנימיות שיש בידי 'בחדרי חרדים', פנינו שוב לאבי שושן עם השאלות הבאות: "יש בידנו תיעוד כי בהתכתבות פנימיות בין רופאים, אתה כדובר בית החולים טענת שיש לשמור על כבודו של ד"ר גיא חושן ואין להתגולל כנגדו ולא להוקיעו לא בכלי התקשורת ואף לא בקבוצות בית החולים. נשמח לתגובתך".

עוד הוספנו: "במקביל, נבקש מענה האם לדעת בית החולים התנצלות רפה וכוללנית מול טור עם רשימת האשמות קשות יש בה כדי להניח את הדעת? והאם הרופא ננזף באופן רשמי".

שושן מצדו בחר בתגובת התחמקות מעומעמת: "פרופ' גמזו במקביל יפרסם טור תגובה בהארץ".

כאמור בידי 'בחדרי חרדים' הוכחות לכך כי דובר בית החולים איכילוב מר אבי שושן גונן על כבודו של ד"ר חושן מול רופאים רבים שהתלוננו על השנאה היוצאת דופן של מנהל מתחמי הקורונה.

באחת מההודעות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', דובר איכילוב מר אבי שושן נוזף ברופאים וכותב בין השאר: "בואו רבותיי, אי אפשר למחוק בנאדם בגלל טור אומלל. בטח מישהו שהתקשורת מראיינת על מצב התחלואה כמה פעמים ביום כל יום כבר שנה וזוכה לשבחים ולהערכה רבה".

רופא בכיר באיכילוב אמר ל'בחדרי חרדים' בזעם: "אולי במקום לתדרך תקשורת כמה פעמים ביום ובמקום לתחקר חרדים מהיכן הגיעו וכמה פעמים ביקרו בתל אביב ובמקום לרשום מסלולי אמבולנסים שפשוט יתחיל לדאוג לטיפול טוב וימנע אסונות. איך אדם שאירע דבר כה טראגי וחמור במחלקה שהוא אחראי עליה יש לו אומץ להאשים אחרים. האם זאת בגלל שהוא מבקש להסיט את האש נגדו".

גורם בכיר נוסף התייחס אף הוא לסאגה ואמר ל'בחדרי חרדים': "או שפרופסור גמזו עודכן מראש על פרסום המאמר וזה אומר דרשני, או שעליו להודיע חד משמעית שהוא מוקיע פומבית את הרופא ובמקביל יחדד את ההוראה שאין לרופאים להתייחס לנושאים פוליטיים בעודם עובדים בבית חולים ציבורי".

עם זאת יודגש, כי רופאים רבים באיכילוב ידועים כמומחי על וכמסורים לציבור החרדי כמו לשאר המטופלים. יחד עם זאת לא ניתן להסתפק בהתנצלות רפה לא של הרופא ולא של מנכ״ל בית החולים.

בשולי הדברים יצוין, כי אותו ד"ר חושן שזוכה לשבחים מהתקשורת, הוא האחראי - מתוקף תפקידו כמנהל מתחמי הקורונה באיכילוב - למותו של משה חרזי ז"ל כשמכונת ההנשמה שלו נותקה מהחשמל, ואיש מהצוות לא השית ליבו לכך.

הארץ איכילוב שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד