י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת הפרופ' והמיליארדר

בכירי מערכת הבריאות: לבצע בירור הוגן ומידתי לגרוטו

"הליך בירור לא הוגן וסנקציות שאינן מידתיות, בגלל לחץ תקשורתי, יפגעו אנושות באמון אנשי המקצוע במערכת הרפואה הציבורית ובמוכנות שלהם לשרת בה", כך כותבים בכירים במערכת הבריאות למנכ"ל משרד הבריאות החדש שייכנס השבוע וצפוי לנהל את הבירור עם המשנה שלו פרופ' גרוטו

בכירי מערכת הבריאות: לבצע בירור הוגן ומידתי לגרוטו
פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90

פרשת פרופ' איתמר גרוטו והמיליארדר טדי שגיא: יושבי ראש מועצות לאומיות במשרד הבריאות, מנהלי בתי הספר לבריאות הציבור, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ההסתדרות הרפואית וכן מומחים נוספים במערכת הבריאות בישראל פנו למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס פרופ' חזי לוי, במכתב בו הם דורשים ממנו לבצע בירור הוגן ומידתי למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו.

"ראשית", הם כותבים, "הרשה לנו לברך אותך עם כניסתך לתפקיד החיוני והמורכב של מנכ"ל משרד הבריאות. בתפקיד זה תצטרך לקבל החלטות מורכבות רבות ומשמעתיות, ביניהן רפואיות, בריאותיות, אתיות, ניהוליות ואחרות. אנו מחזקים את ידך ונעמוד לשירותך לקידום בריאות הציבור בישראל".

"אנו, יושבי ראש המועצות הלאומיות, ביחד עם מנהלי בתי הספר לבריאות הציבור, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור ומומחים בולטים במערכת הבריאות בישראל, פונים אליך בעניין הליך הבירור של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו".

עוד בנושא:

• מקומם: האם הפרופ' פטר את המיליארדר מבידוד

• דרמה במערכת הבריאות: המנכ"ל קורא למשנהו להסיק מסקנות

• גרוטו מתנצל על פרשת המיליארדר טדי שגיא: "שיקול הדעת שלי היה מוטעה"

• הערכה: פרופ' גרוטו לא יפוטר מתפקידו; יינזף

"בימים האחרונים מנהלים גורמים שונים קמפיין תקשורתי כנגד המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, תוך הדלפת מידע רפואי אישי חסוי מתוך מערכת הבריאות. לאור האיסור שהוטל על ראיונות, פרופ' גרוטו אף לא יכול להגן על עצמו. פרופ' גרוטו שלח מכתב תשובה מנומק למנכ"ל משרד הבריאות היוצא, ממנו עולה כי האירוע הנקודתי נופח מעבר לכל פרופורציה".

"מתוך היכרות רבת שנים של החתומים מטה עם פרופ׳ גרוטו, מדובר באיש מקצוע מוערך, הן בזכות המומחיות המקצועית שלו והן בזכות ההשקעה העצומה שלו בבריאות הציבור בישראל, וזאת במגוון רחב של תפקידים ציבורים משמעותיים שהוא מילא בנאמנות לאורך השנים. פרופ' גרוטו בין היתר קידם נושאים של צמצום פערים בבריאות, התמודדות עם גזענות במערכות בריאות, ובוודאי שהערכים שעבד לאורם הם ערכים של קידום מערכת הבריאות הציבורית בישראל מתוך תפיסה של הוגנות וסולידריות".

הם ממשיכים במכתב למנכ"ל החדש, למנות את זכויותיו וכישוריו של פרופ' גרוטו: "במהלך הטיפול הנמשך במגפת הקורונה, אשר כידוע טרם חלפה, פרופ׳ גרוטו, הן כמשנה למנכ"ל והן בזכות ניסיונו הרב בתחום הטיפול במגיפות ומחלות מידבקות, היה הגורם הרפואי הבכיר במשרד הבריאות. בתקופה זו, תחת עומס עבודה חריג ויוצא דופן, נדרש פרופ' גרוטו לקבלת החלטות רבות ומורכבות, בתנאי אי וודאות. כמצויין במכתבו של פרופ' גרוטו, מנהל ורופא שנדרש להחלטות רבות ומורכבות בתקופה קצרה, עושה מן הסתם גם טעויות".

"לפרופ' גרוטו הזכות", כותבים שולחי המכתב למנכ"ל, "בנוגע לעניין שהתפרסם בתקשורת, לבירור הוגן, מקצועי ועניני, ומעל הכל מידתי. זכות זאת שמורה לכל אדם, ללא ספק למי שעומדות לו זכויות רבות כמשרת ציבור במערכת הבריאות מזה שנים רבות. נציין כי כל איש מקצוע במערכת הבריאות, נדרש לקבלת החלטות מורכבות, תוך איזון בין שיקולים שונים, בהתאם לשיקול דעתו המקצועי".

"הליך בירור לא הוגן וסנקציות שאינן מידתיות, בגלל לחץ תקשורתי, יפגעו אנושות באמון אנשי המקצוע במערכת הרפואה הציבורית ובמוכנות שלהם לשרת בה".

"שוויון והוגנות במערכת הבריאות הינם ערכים חשובים שיש לשמור עליהם מכל משמר, לכל הכיוונים. מערכת נבחנת ביכולתה להשתפר, בין היתר על ידי הפקת לקחים מטעויות במידה וישנן. על כך יש לתת את הדגש, גם במקרה זה", כך במכתב.

 

איתמר גרוטו פרופ' חזי לוי טדי שגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד