י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צירי תנועה נחסמו

עימותים: 'הפלג' הפגינו בי-ם בעקבות מעצר העריק • תיעוד

בעקבות מעצרו תלמיד הישיבה שכנא רוטנברג, יצאו הערב מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי' להפגנה המונית בירושלים | המפגינים הצליחו לחסום מספר צירי תנועה ראשיים בבירה. שניים מהם נעצרו | במקום נרשמו עימותים בין כוחות המשטרה שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות | לאחר כשעתיים, ב'פלג' הודיעו על סיום ההפגנה וכל הצירים נפתחו לתנועה

עימותים: 'הפלג' הפגינו בי-ם בעקבות מעצר העריק • תיעוד
מפגיני 'הפלג' חוסמים את התנועה בירושלים -ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מאלף מפגיני 'הפלג הירושלמי' חסמו לסירוגין הערב (שלישי) מספר רחובות בכניסה לירושלים, במחאה על מעצרו של תלמיד הישיבה בצפת בתחילת השבוע. מוקדם יותר חסמו המפגינים את צומת הרחובות יפו/שרי ישראל בבירה. כוחות גדולים של משטרה נפרסו באזור בניסיון להשיב את הסדר הציבורי. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות. 

לאחר כשעתיים הודיעו המארגנים כי המחאה הסתיימה.  "על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א מוכרז כעת 'ויחזור לתלמודו'. ציבור המוחים מתבקש לשוב לבית המדרש ולפנות את כל הצמתים", נמסר בהודעת ה'וועדה להצלת עולם התורה'.

על פי המשטרה, שני שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שבקבוקים הושלכו לעבר הכוחות שפעלו במחאה. מנגד, המפגינים טוענים כי המשטרה משתמשת בכוח בלתי סביר. שני מפגינים נעצרו "כוחות משטרה רבים ממשיכים בפעילות במקום במטרה להשיב את הסדר", נמסר מהמשטרה. לפני זמן קצר הצליחו המפגינים לחסום את צומת גשר המיתרים. במשטרה ממליצים לנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה, זיהו השוטרים כי המפגינים החלו לתקוף את רכב צבעי . השוטרים שפעלו במקום חילצו את הרכב מהמקום והוא המשיך בדרכו. "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והזכות למחאה אולם מנגד לא תאפשר הפרת סדר בוטה ואלימות"

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', תלמיד הישיבה שכנא רוטנברג כבן 20, עוכב על ידי שוטרים שטענו כי לא עטה מסכה על פניו. בבדיקה שנעשתה לו, התברר כי הוא אינו התייצב בלשכת הגיוס ועל כן הוא נדרש לחקירה. הוא נעצר לתחת המשטרה בצפת ומשם הועבר לכלא 6.

• פרסום ראשון | תלמיד ישיבת 'הפלג' נעצר: "נצא להפגין כבר היום"

• דיונים ב'פלג': לקראת הפגנות סוערות בערים החרדיות

• בעקבות מעצר העריק: 'הפלג הירושלמי' יפגינו בירושלים

בהודעת ה'וועדה להצלת עולם התורה' נכתב אתמול כי "בשל 'מעצרו הנפשע' של אסיר עולם התורה, בן העלייה הבחור החשוב שכנא רוטנברג, כבן 20 מישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, עלו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה ושמעו מהם את ההוראה הנחרצת: 'להרעיש עולם ומלואו'"

מ'הוועדה להצלת עולם התורה' נמסר: "ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצוק"ל מסר את נפשו על מאבק זה של הצלת עולם התורה מהניסיון לבולל את הציבור החרדי עם הציבור הכללי. ראש הישיבה זצ"ל הורה לא לוותר על אף תלמיד ישיבה מציפורני השמד של הצבא, והתנגד לכל פשרה הטומנת בחובה הקרבה של תלמידי ישיבות על מזבח הנורמליזציה עם רשויות המדינה. דרך זו אנו ממשיכים בכל הכוח, כשבראשינו גדולי ישראל שליט"א - למרות כל הקשיים וחוסר הפופולריות הציבורית שדואגים לכך ומטפחים הח"כים החרדים ופעיליהם.

ב'פלג הירושלמי' מסבירים, כי במהלך השנה האחרונה לא התקיימו הפגנות מהסיבה שמשטרת ישראל ורשויות הצבא "נמנעו מלעצור את אלפי העריקים מבחירה מקרב הציבור שבחר בדרך המאבק הנחוש נגד הרשויות. ראש הישיבה זצוק"ל הורה את דרכי המאבק, וקבע כי בעת מעצרו של בן ישיבה 'בן עליה' (עריק שלא התייצב בלשכות הגיוס) ייצא הציבור למאבק ומחאה".

 

 

 

 

הפלג הירושלמי הפגנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד