י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון הטביעה בנחל

הוארך מעצרו של הרב החשוד: "בן ערובה"

בית משפט השלום בירושלים קיבל חלקית את עמדת המשטרה, והאריך בשלושה ימים את מעצרו של הרב החשוד בגרימת מותו ברשלנות של שמעון הלר ז"ל באסון הטביעה בשבוע שעבר | עורך דינו: "אינו יכול להיות בן ערובה של היחידה החוקרת" | הרב ממשיך לשתוק בחקירתו

הוארך מעצרו של הרב החשוד: "בן ערובה"
זירת האסון, שמעון הלר ז"ל צילום: דוברות איחוד הצלה

בפעם השלישית, בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של הרב החשוד בגרימת מותו ברשלנות של הנער שמעון הלר ז"ל בן ה-15, שטבע למוות בנחל פרת בתחילת השבוע שעבר. עורך דינו טען כי המשטרה מחזיקה בו כ"בן ערובה" בניסיון להגיע לחשודים נוספים.

במהלך הדיון עלה, כי בין הרב למדריך הטיולים, שנכח גם הוא במקום בעת האסון, נערך עימות - אך הרב המשיך לשמור על זכות השתיקה כפי שנהג בחקירותיו הקודמות. בדיון הקודם אמר השופט כי שתיקתו בחקירה משליכה על המשך מעצרו.

מעצרו של הרב הוארך בשלושה ימים, לאחר שנציג המשטרה טען כי מעצרו הכרחי לטובת המשך החקירה ובמטרה למנוע את שיבושה. "מהארכה הקודמת עד היום בוצעו 12 פעולות חקירה שחלק גדול מהן מחזקות את החשד שבתיק", אמר.

• הטרגדיה בנחל: הבחור שמעון הלר ז"ל טבע למוות

• אחרי טביעת הנער: רב בישיבה נעצר לחקירה

• האסון בנחל פרת: הוארך מעצרו של הרב

• בפעם השנייה: הוארך מעצר הרב החשוד 

"התחושה שלי", טען עורך דינו של הרב החשוד במהלך הדיון, "היא שלמעשה הוא נותר במעצר, כדי שהיחידה החוקרת תגיע לאנשים מסוימים, שלכאורה יש להם חלק באירוע וזה לגיטימי, אבל כאשר ניסיונות אלה נעשים בתחילת החקירה הוא לא יכול להיות בן ערובה של היחידה החוקרת".

לדברי פרקליטו של הרב, "מדובר בחשוד נעדר עבר פלילי. הוא נמצא במעצר פרק זמן לא קצר לכל הדעות. מדובר בהארכת מעצר שלישית כשכל הסיבה לטעמי שהוא נותר במעצר, זה הניסיון של היחידה החוקרת לאתר את אותם אנשים. זה לא יעלה על הדעת".


כוחות ההצלה באזור הטביעה//צילום: דוברות איחוד הצלה

באסון הקשה בנחל פרת, הלך לעולמו כאמור הבחור שמעון הלר ז"ל בן ה-15, תלמיד ישיבת 'חכמה ודעת' וחסיד קהילת שובו בנים. הוא טבע במהלך שחייה ונמצא ללא רוח חיים בתחתית הנחל. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות והוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם כשלו מאמצי החייאה ונקבע מותו.

בהחלטתו להאריך את מעצרו של הרב החשוד אמר השופט אלעד לנג, כי "מאז הארכת המעצר האחרונה ביצעה המשטרה שורה של פעולות חקירה. תוצרים אלה חיזקו את החשד המיוחס למשיב. יצוין, כי המשיב המשיך בחקירתו להימנע מלשתף פעולה עם חוקריו, ושמר על זכות השתיקה".

 

הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד