י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התגלו סדקים

קריסות בלתי נגמרות: פינוי דיירים גם בקרית אתא

אחרי חולון, קרית שמונה, בני ברק, בית שמש, רעננה - חשש לקריסת בניין מגורים, המשולב עם מסחר, גם בקרית אתא. הצוותים פינו את שש דירות המגורים ואת העסקים. במקום התקיימה הערכת מצב ומהנדס העיר החליט שאין צורך בפינוי הדיירים

קריסות בלתי נגמרות: פינוי דיירים גם בקרית אתא
פינוי דיירים בקרית אתא צילום: רובי יפרח

בניין מגורים המשולב עם מסחר, ברחוב מנדלי בקרית אתא, פונה היום (שלישי) מדייריו לאחר שהתגלו בו סדקים ונוצר חשש לקריסה, אך מהנדס העיר הכריע כי אין צורך בפינוי הדיירים.

צוות כבאות והצלה שהגיע למקום ביצע סריקה ודיווח על סדקים רבים בבניין. מפקד המשמרת רב רשף בני זכרייב הורה על פינוי והזמין את מהנדס העיר למקום להמשך טיפול.

הצוותים פינו את שש דירות המגורים ואת העסקים. במקום מתקיימת הערכת מצב מצב של הרשות המקומית גורמי המקצוע ומשטרת ישראל להמשך הטיפול באירוע.

מדובר במקרה שני של חשש לקריסת מבנה במהלך השעות האחרונות, כאשר מוקדם היום יותר דווח כי בניין פנימיית ישיבת 'מאור התלמוד' בעיר רחובות המאכלס 150 בחורים, פונה מחשש לקריסה. הישיבה דיווחה לעירייה על טיח שנופל מהתקרה, סדקים וקילופים משמעותיים בתקרה. מהנדס העירייה קבע כי יש סכנת קריסה ואסר להיכנס למבנה.

גם אתמול דווח על מקרים של גילוי סדקים וחשש לקריסת מבנים בבית שמש וברעננה, זאת מספר שבועות אחרי קריסת מבנה בחולון, פינוי דיירים בבני ברק ופינוי נוסף בקרית שמונה.

כזכור, אתמול דווח כי בניין ברחוב הגליל 42 ברעננה, שנמצא בתהליך תמ"א 38, פונה מחשש לקריסה, בעקבות דיווח שהגיע לרשויות על סדקים חריגים שהתגלו במבנה. מהנדס העירייה וגורמים של חברת החשמל הגיעו למקום כדי לבדוק את הבניין, והתגלה כי בעקבות עבודות חפירה שבוצעו במקום האדמה שקעה, ובשל כך הוא נטה מעט לצד. לאחר הערכת מצב הוחלט כי צריך להרוס את הבניין.

מספר שעות לפני כן דווח כי סכנת קריסה מיידית של בניין בן 3 קומות בעיר בית שמש הובילה לפינוי מיידי של כלל הדיירים המתגוררים במקום. מפקד הכיבוי שהיה באותה עת במשמרת הוזעק למקום והורה על פינויו של הבניין בן שלוש הקומות. גורם ממשרד מהנדס העיר שהוזעק אף הוא למקום אישר את החלטת המפקד והמבצע המהיר יצא לדרך.

 

קריסה קרית אתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד