י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זו כבר תופעה

גיירו וערכו בריתות: משפחה "חרדית" נוספת התגלתה כנוצרית

ארגון 'בינינו' שחשף את התופעה בה משפחות נוצריות מוסוות לחרדיות ונטמעות בתוך הקהילות במטרה להוביל לשמד, חושף כעת מקרה נוסף על משפחה נוצרית בארצות הברית, שבניה מתחזים ליהודים חרדים ונמצאים בהליך הגירה לישראל

גיירו וערכו בריתות: משפחה "חרדית" נוספת התגלתה כנוצרית
בני משפחה נוצרית מוסווים לחרדים צילום: ארגון בנינו

בשנה האחרונה חשפנו כאן ב"בחדרי חרדים" את תופעת המשפחות שמנהלות אורח חיים חרדי, אך למעשה בני המשפחה הם נוצרים לכל דבר שהגיעו לארץ במטרה לקדם הטפה מיסיונרית ולנסות לגרור יהודים לחסות תחת כנפי הנצרות.

ארגון 'בינינו' שכבר חשף כמה סיפורים מטרידים, חושף כעת מקרה נוסף בנוגע לבני משפחה נוצרית בארצות הברית שמתחזים ליהודים חרדים. הפעם המשפחה עדיין לא הגיע לישראל, אך לפי הארגון הם נמצאים בהליך הגירה לישראל. כהכנה לעלייתם הם משתמשים בשם משפחה שמזוהה כחרדי.

ארגון 'בינינו' גילה כי אנשי המיסיון המוסווים משמשים כרבנים, סופרי סת"ם, מנהיגים ומורים בקהילות היהודיות האורתודוקסיות ברחבי ארצות הברית וממוקמים כיום בפיניקס, אריזונה. כאשר הם מתגלים ומעמתים אותם עם החשדות, הם אינם מתכחשים את אמונתם ב'אותו האיש', ונותנים הסברים מפורטים באשר לאמונתם.

אב המשפחה כנוצרי וכ"חרדי"

עם זאת, לאחר שהם נחשפים, הם נמלטים מיד מהקהילה, רק כדי לצוץ זמן קצר לאחר מכן בקהילה אחרת. המשפחה העניקה "היסטוריה" כתובה של הרקע היהודי שלהם לאנשים שונים, כולל חברי בית הדין במילווקי-ויסקונסין, "הרקע כולו הוכח כמזויף, ואושר כי המשפחה אינה יהודייה כלל, יש למשפחות קשרים חזקים לכנסייה הלותרנית, התיק שלנו כולל אוסף של רישומי נישואים של המשפחות, כולל רישומי כנסייה וקבורות הקשורים לכנסייה הלותרנית". כך אומרת שאנון נוסן, ל'בחדרי חרדים'.

עוד בנושא:

המיסיונר שהתחפש לחרדי, הוריד את התחפושת

מזעזע: מיסיונרים מנצלים את משבר הקורונה להפצת חומרים בריכוזים חרדים

נחשף: משפחה מיסיונרית נוספת בירושלים שהתחזתה לחרדית

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים

בית הדין ביטל את הוכחת היהדות של המיסיונר

עם זאת, לאחר שהמשפחות הסבירו שהם עברו תהליך תשובה, הם הצליחו להשיג מסמכים מרשויות רבניות שונות המעידים על זהותם היהודית. אחד הרבנים מדאלאס - טקסס, סייע להם שלא במתכוון וסידר להם כתובה.

הגברים טענו שנימולו בבית חולים בגיל שלושה ימים, ולא קיבלו ברית מילה הלכתית בגיל שמונה ימים. הרב ממדאלאס סייע להם שלא במתכוון על ידי ביצוע הטפת דם ברית. הרב סיפר לארגון 'בינינו', כי הוא לא בטוח, אבל הוא חושב שייתכן שהוא נתן למשפחה מכתב המאשר את זהותם היהודית והמלצה לעלייה. כמו כן, למרות היעדר כל חינוך רשמי בישיבה, הן האב והן הבן הצליחו לקבל סמיכה מרב בפיניקס.

"למרבה הצער, חקירותינו בתיק זה חשפו בעיות רבות עם הרב העומד בראש אחת הקהילות היהודיות בפיניקס. באמצעותו המיסיונרים פעלו ולקחו על עצמם תפקידים סמכותיים רבים בתוך הקהילה היהודית. תפקידים אלה כוללים בעיקר מעורבות בגיורים, בריתות מילה וחתונות, וכל זה בזמן שהם גויים.

מ.ד. האב שימש כמשגיח כשרות באיגוד כשרות ביוסטון טקסס בשנים 2014-2016, הם ביצעו טהרה לנפטרים כמתנדבים בחברה קדישא ביוסטון. למרבה הצער, הם ביצעו טהרות רבות עבור משפחות בקהילה, בין השנים 2016-2014.

"אנשים רבים בקהילות בפיניקס אריזונה, הודיעו לנו שבבעלותם מזוזות, כתובות ומגילות שנכתבו על ידי המיסיונר. יתר על כן, הם ראו אותו כותב לפחות ספר תורה אחד. הארגון שלנו מצא תמונות של שיוויתי, מזוזה וספר תורה שנכתבו על ידי מ.ד." כך מספר שאנון נוסן ל'בחדרי חרדים'.

אנשים רבים בקהילת פיניקס מדווחים על גיורים או ידיעה על גיורים שבוצעו על ידי בית דין בראשות אותם מסיונרים. הם גם טיפלו בגירושין, ברית מילה, כתיבת מזוזות ותפילין.

שאנון נוסן יו"ר ארגון 'בינינו' פנתה במכתב לראש"ל והרב הראשי לישראל הגאון יצחק יוסף. בבקשה לא לאשר להם להפוך ליהודים בישראל, אם הם יגיעו לישראל, במכתב הוסבר לרב הראשי על כל הפרטים.

בנינו האברך הגוי נצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד