י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשטח נמצאו לפחות 10 תרמילים

חזר מה'כולל' ונורה למוות | הנרצח בפיגוע: יהודה דימנטמן הי"ד, אב לילד

הותר לפרסום כי יהודה דימנטמן הי"ד, בן 25, הוא הנרצח בפיגוע הירי סמוך לחומש | יהודה, עשה את דרכו מה'כולל' לביתו יחד עם שניים מחבריו, כשמחבלים פתחו לעברם באש | צה"ל ממשיך את המצוד אחר המחבלים, כוחות גדולים הוקפצו לאזור בניסיון ללכוד אותם • הלוויתו מחר

חזר מה'כולל' ונורה למוות | הנרצח בפיגוע: יהודה דימנטמן הי"ד, אב לילד
הזירה/המנוח הי"ד צילום: דוברות זק"א/באדיבות המשפחה

יהודה דימנטמן ז"ל, בן 25, הוא הנרצח בפיגוע הירי הערב (חמישי) סמוך לחומש. בפיגוע נפצעו שני חבריו באורח בינוני וקל. דימנטמן, נשוי ואב לילד, מתגורר בהתנחלות שבי שומרון ותלמיד ישיבת חומש שבשומרון. מוקדם יותר הגיעו צוותי החרום של המועצה האזורית שומרון, יחד עם ראש המועצה יוסי דגן והודיעו לאלמנת הנרצח את הבשורה הקשה.

לפי עדותם של הנוסעים ברכב, הם עשו את דרכם בנסיעה מה'כולל' בחומש, כשלפתע נפתחה לעברם אש חיה. הקליעים פגעו ברכבם ופצעו את שלושת הנוסעים. מותו של יהודה, שנפצע אנושות, נקבע בעת שפונה לבית החולים בלינסון. מצבם של שני חברם מוגדר יציב.

דימנטמן הי"ד, הוא נכדו של הגאון הרב משה חיים דימנטמן, מגדולי הרבנים בציונות הדתית, ששימש כראש כולל 'יד ברודמן' ברחובות, ר"מ בישיבת כרם ביבנה במשך למעלה מארבעים שנה, ראש ישיבת שילה ומעורכי האנציקלופדיה התלמודית ומכון התלמוד הישראלי השלם.

כפי שדווח מוקדם יותר, שלושה מתנחלים נפגעו בפיגוע הירי סמוך ליישוב חומש. השלושה, בשנות העשרים לחייהם, הצליחו להגיע לשער ההתנחלות והזעיקו את כוחות ההצלה. צה"ל עורך סריקות באזור.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל אבי בלוט סיפר כי רכב יצא מחומש מעט אחרי השעה 19:00 בערב ונתקל במארב של מספר מחבלים. הוא הוסיף כי בשטח נמצאו לפחות 10 תרמילים של מחבלים ששהו במקום וארבו לרכב. מפקד האוגדה ציין אי למקום הוקפצו 3 גדודי חי"ר ויחידות נוספות. "צה"ל מתגבר כוחות בתחומי יו"ש הן כדי לחזק את ההגנה והן כדי ללכוד את המחבלים", אמר.

עוד בנושא:

הפיגוע בשומרון: באופוזיציה תוקפים ומסמנים את האחראי

פיגוע ירי בשומרון: שלושה תלמידי ישיבה נורו, אחד מהם נרצח

כך הגיבו בממשלה לפיגוע הרצחני בשומרון

ניצול הפיגוע משחזר: "פתאום שמענו צרור יריות"

גיל ביסמוט, מפקד זק"א מחוז ש"י סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו ברכב פרטי עם סימני ירי רבים, בסמוך טיפלו כוחות צה"ל ב-3 צעירים כבני 20 כשאחד מהם מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לצערי צוותי מד״א וצה״ל נאלצו לאשר את מותו. שני הפצועים הנוספים פונו במצב קל לביה"ח. מתנדבי זק"א מחוז ש"י מטפלים בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירת הפיגוע הקשה."

מסע הלוויה של הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, ייצא מחר (שישי) מהיישוב חומש, בשעה 9:00 (יציאה בהסעות ב-8:15 משבי שומרון לחומש) ההספדים לבקשת המשפחה יתקיימו בחומש. לאחר מכן תיעשה עצירה במקום הרצח ומשם ימשיך מסע הלוויה לירושלים. הקבורה תיעשה ב-12:00 בבית הלוויות בהר המנוחות בירושלים. 

יהי זכרו ברוך.

יהודה דימנטמן פיגוע ירי חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד