כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין אפשרות לעמוד בתנאי הבטיחות

המשטרה ביטלה את הילולת הבאבא סאלי: כניסת מתפללים תיאסר

המשטרה מודיעה כי הילולת הבאבא סאלי זצ"ל, שהייתה מתוכננת להיערך בשבוע הבא, תבוטל לחלוטין ותיאסר כניסת מתפללים למתחם. הנימוק לביטול לפי המשטרה: "מפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה" | כל הפרטים

המשטרה ביטלה את הילולת הבאבא סאלי: כניסת מתפללים תיאסר
ציונו של באבא סאלי זי"ע צילום: יעקב כהן, פלאש 90

שבוע להילולת הבאבא סאלי, המשטרה הודיעה היום (רביעי) על ביטול האירוע השנתי. ההסבר הרשמי של המשטרה הוא כי לא קיימת יכולת לעמוד בתנאי הבטיחות, אך ההחלטה מתחברת לדרישה של הפרויקטור פרופ' סלמן זרקא לבטל את האירוע מחשש להידבקות המונית.

במכתב ששיגר מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, נאמר כי על אף פניות רבות מצדה של המשטרה, עיריית נתיבות הבהירה, כי אינה רואה עצמה אחראית לאירוע, בפרט ביחס לציון הקבר והמתחם הסמוך לו. בנוסף נכתב כי העמותה, אשר בשטחה מתמקד האירוע, לא נטלה אחריות על ארגון האירוע ולא ביקשה רישיון לתהלוכה אשר אמורה להתקיים במהלכו.

ל'בחדרי חרדים' נודע בעירייה הבהירו למשטרה ההילולה, שבה צפויים להשתתף מספר רב של אנשים, היא לא באחריותה, כיוון שמדובר באירוע בסדר גודל שמי שאמור לקחת עליו את אחריות - הוא משרד ממשלתי.

ההחלטה לבטל את ההילולה המסורתית כבר מעוררת זעם רב בקרב הציבור המסורתי והדתי, שפוקד מדי שנה את קבר הבאבא סאלי. הערכה היא כי הזעם יוביל לעתירות משפטיות נגד ההחלטה.

מהמשטרה נמסר כי בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט שיאסור את קיום ההילולה. בהודעה נאמר כי מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו המוחזק ע"י הקרן להנצחת הבאבא סאלי זצ"ל.

"הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה ובהתאם לסמכויות הקבועות בסעיף 8 לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים, תשכ"ג - 1962 (חוק הבטיחות) ובהתאם לאמור בסע' 4א לפקודת המשטרה (נוסח חדש), תשל"א - 1971", נמסר מהמשטרה.

במשטרה קראו לציבור להישמע להנחיה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. "כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי זצ"ל", נמסר.

פחות משעה לאחר שפורסם הצו האוסר את קיום ההילולה, ניסו במשטרה לרכך מעט את הביקורת, והבהירו כי מדובר בניסיון לשמור על ביטחון המתפללים - וכי במידה ותוגש היום בקשה לקיום האירוע, יועברו תנאים לקיומו. "בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה", נמסר מהמשטרה.

במשטרה הוסיפו כי לצד זאת, אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי בעיות תקציביות איימו על קיום האירוע. כפי שדווח, מדובר בתקציב כללי שאותו הייתה מעבירה המדינה לטובת קיום האירוע, בנוסף לתקציב המיועד לצורכי הבטיחות - החיוניים לקיום ההילולה. 

בשל האסון במירון, בו נהרגו 45 בני אדם, הוחמרו דרישות הבטיחות באירועים המוניים בכלל, ובהילולות בפרט. למארגני ההילולה התברר בשבועות האחרונים כי בכדי לקיים את האירועים על ציונו של הבבא סאלי זי"ע, הם יאלצו להחמיר את מגבלות הבטיחות באופן משמעותי.

 

 

 

 

בבא סאלי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד