כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הנאצים לא ניצחו"

יום הולדת 98: הנין ביקש, ושורדת השואה קיבלה אלפי מכתבים

דוב פורמן, נינה החרדי בן ה-17 של לילי אברט, שורדת שואה גיבורה ששרדה את נגיף הקורונה, ביקש מעוקביו ברשתות החברתיות השונות, לשלוח כרטיסי יום הולדת וברכות לסבתא רבתא שלו לה הוא דואג ללא הפסקה, הסבתא קיבלה אלפי מכתבים מכל העולם, רובם מאנשים לא יהודים

יום הולדת 98: הנין ביקש, ושורדת השואה קיבלה אלפי מכתבים
המכתבים שקיבלה הסבתא צילום: מתוך הטוויטר של Dov Forman

סיפור ההתאוששות המופלא מנגיף הקורונה של שורדת השואה היהודייה, לילי אברט, בת ה-98, הפך אותה לגיבורה בתקשורת וברשתות החברתיות בבריטניה. המקרה הפך לוויראלי בכל המדיות הגדולות במדינה, כולל רשת הטיקטוק, שם היא מעלה סרטונים ומספרת על השואה למיליון וחצי עוקביה.

דוב פורמן, נינה החרדי בן ה-17 של לילי אברט, שורדת שואה גיבורה ששרדה את נגיף הקורונה, ביקש מעוקביו ברשתות החברתיות השונות, לשלוח כרטיסי יום הולדת וברכות לסבתא רבתא שלו לה הוא דואג ללא הפסקה, הסבתא קיבלה אלפי מכתבים מכל העולם, רובם מאנשים לא יהודים.

לאברט, המתגוררת בלונדון, יש מעל 30 נינים בלע"ה. היא נדבקה בנגיף הקורונה בינואר השנה לאחר שקיבלה את מנת החיסון הראשון שלה חודש קודם לכן, היא טופלה בביתה בצפון לונדון על ידי קרוביה עם אספקת חמצן. נינה דב פורמן, בן ה-17, אמר כי היא "לוחמת וניצולה".

לאחר שסיפורה הפך לוויראלי, היא התראיינה כמעט לכל ערוץ תקשורת בריטי כולל ערוצים בעולם, לילי, שורדת אושוויץ וצעדות המוות הנאציות, שוחררה באפריל 1945 והחלה את חייה החדשים ביוני באותה שנה, אז היא ואחיותיה פונו מחורבות גרמניה ונלקחו לשוויץ ברכבת.

עוד בנושא:

הצעיר החרדי שסייע לסבתו בת ה-97 לשרוד את הקורונה

הנסיך יכתוב הקדמה לספרה של ניצולת שואה בת 97

התגלה כשונא יהודים ובא לבקר אצל ניצולי שואה

נינה הצעיר, דב פורמן, בן ה-17, שצמוד אליה, ומלווה אותה, קידש שם שמים ברבים ברחבי בריטניה בחודשים האחרונים. הוא כתב בחשבונות המדיה השונות כי סבתא רבתא שלו חוגגת יום הולדת 98, והיא תשמח לברכות, הוא פרסם את הכתובת למשלוח דואר, והוא מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא הוצף בכמויות היסטריות של מכתבים. "קיבלנו אלפי מכתבים מאנשים לא יהודים מכל העולם, כולל בתי ספר, ארגונים, חברי פרלמנט, לורדים ואנשים מאד מפורסמים".

דוב כתב ברשתות החברתיות, "היום סבתא רבתא המדהימה שלי לילי אברט, ניצולת שואה, חוגגת 98". היא סיפרה למיליונים שעוקבים אחרי סיפורה כי "מעולם לא ציפיתי לשרוד את אושוויץ, עכשיו, בגיל 98, אני חוגגת מוקפת במשפחתי, הנאצים לא ניצחו".

דוב נינה כתב "לאלפי האנשים ששלחו כרטיסי יום הולדת והודעות ללילי, תודה ❤️❤️".

ניצולת שואה יום הולדת מכתבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד