י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דמם של החרדים הופקר

האלימות המשטרתית > השרים דחו את הפתרון; בר לב גזר שתיקה

דמם של החרדים הופקר שוב. הצעת חוק שעלתה היום לוועדת השרים לחקיקה שהיתה עושה אולי סוף לאלימות השוטרים כלפי חרדים ושאר בני האוכלוסיות המוחלשות נדחתה בלחץ המשרד לבט"פ. השר גזר שתיקה בנושא מאז מעצרו האכזרי של חיים מזרחי • מי ירסן את כח השוטרים?

האלימות המשטרתית > השרים דחו את הפתרון; בר לב גזר שתיקה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ביום בו נחקרו שלושה מיחידת בלשי המשטרה, לאחר שעל פי החשד היכו באלימות ועצרו לשווא את הצעיר החרדי חיים מזרחי ולטענת אותו צעיר הכו בו והתעללו בו גם לאחר המעצר שתועד, ועדת השרים לענייני חקיקה, דחתה את ההצעה שיכולה היתה לשים לסוף למחזות הללו.

מזה כמה שנים פוגש המגזר החרדי, לצד שאר המגזרים המוחלשים מידי כמה חודשים את האלימות המשטרתית, זה החל להיות גלוי באלימות שהופנתה לפני כשנתיים וחצי כלפי נער בעל צרכים מיוחדים בשם יענקי רוזנברג והתעצם בזמן הקורונה ובהפגנות לאחרונה.

לצורך כך הגישו חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי הצעת החוק, המבקשת לחייב שוטרים להפעיל מצלמת גוף בכל פעילות בהפגנה, הצעה זו עלתה לוועדת השרים שאמורה לקבוע אם החוק יתקדם לחקיקה בכנסת, אך זו נדחתה.

עוד בנושא:

מי שהוביל לכך שהצעת החוק תידחה, היו נציגי המשרד לביטחון פנים, שטענו לפגיעה בפרטיות השוטרים במקרה ומצלמות הגוף יפעלו לאורך כל ההפגנה. ובכך דחו את מה שעלול היה להיות הפתרון לאלימות המשטרתית כנגד האוכלוסיות המוחלשות.

בתוך כך, מאז יום חמישי שנחשף דבר מעצר השווא לכאורה של חיים מזרחי, השר לביטחון פנים עמר בר לב טרם התבטא בנושא, בלשכתו טוענים כי השר איננו מתבטא בנושאים שנמצאים בחקירת מח"ש, אך במקרים דומים נהג השר בר לב אחרת, שמא הפעם שמדובר בחרדי דינו שונה.

עם כניסתו לתפקיד תועד מקרה אלימות של שוטרים בכפר ערבי והשר עומר בר לב לא המתין אפילו לבדיקה ראשונית ומיד קרא לבדוק אם השוטרים פעלו כראוי. 

אלימות שוטרים הצעת חוק עמר בר לב אלימות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד