י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוגיית הקלון

בג"צ דוחה את העתירה נגד הסדר הטיעון שנחתם עם אריה דרעי

שופטי בג"צ הודיע כי הם דוחים את העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לדרעי. בתנועה לאיכות השלטון דרשו מבית המשפט העליון שיוציא ליועמ"ש ולפרקליט המדינה צווים על תנאי המורים להם להסביר מדוע לא דרשו הטלת קלון בהסדר

בג"צ דוחה את העתירה נגד הסדר הטיעון שנחתם עם אריה דרעי
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון הודיע כי ידחה את העתירה של התנועה למען איכות השלטון, שעתרה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאחר שלא קבע קלון בהסדר שנחתם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

ב-29 לדצמבר אשתקד, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד הסדר הטיעון שנחתם עם ח״כ אריה דרעי ונגד העדר הקלון בו. התנועה דרשה מבית המשפט העליון שיוציא ליועמ״ש ולפרקליט המדינה צווים על תנאי המורים להם להסביר מדוע לא דרשו הטלת קלון בהסדר.

עוד בנושא:

עוד ביקשה התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט לקיים דיון דחוף בנושא, בייחוד לאור סיום תפקידו הקרוב של היועמ״ש מנדלבליט ב-31/01/22, בינתיים ביקשה התנועה מבית המשפט להוציא צו ביניים שיקפיא את תוקפו של הסדר הטיעון – וזאת עד לדיון בעתירה. "מקרה נדיר שלוקה בפגם מהותי המחייב את התערבות בית המשפט בשיקול הדעת המנהלי" נאמר מטעם התנועה.

התנועה לאיכות השלטון טענה בעתירה כי "ההחלטה לא להטיל קלון על ח"כ דרעי, שהורשע כבר בעבר בעודו מכהן כנבחר ציבור, לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

כזכור בהסדר הטיעון בין חבר הכנסת אריה דרעי לפרקליטות, נקבע כי במסגרתו יפרוש דרעי מהכנסת לתקופה קצרה ובתמורה לא יטען היועמ"ש לממשלה לעבירת קלון, מהלך שיאפשר לו לשוב לתפקיד שר בבוא היום.

כעת ההכרעה עוברת לבית המשפט השלום בירושלים שם יכריע השופט האם לקבל את הסגר הטיעון, עוד קודם לכן יצטרך חבר הכנסת אריה דרעי להתפטר מהכנסת כדי שלא ידונו האם להטיל עליו גם עונש קלון.

בג"ץ הסדר טיעון התנועה לאיכות השלטון אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד