כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תם ונשלם עינוי הדין

לא יטען לקלון: נחתם הסדר הטיעון בין ח"כ אריה דרעי לפרקליטות

נחתם הסדר הטיעון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. כתב אישום במסגרת ההסדר הוגש לבית המשפט. הפרקליטות מסכימה לקנס של 180 אלף ש"ח ומאסר על תנאי. דרעי הודיע שיתפטר מהכנסת ובשל כך לא יטענו כרגע לקלון | היועמ"ש מפרסם את סעיפי האישום נגד השר לשעבר

לא יטען לקלון: נחתם הסדר הטיעון בין ח"כ אריה דרעי לפרקליטות
השר אריה דרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

סופית: משרד המשפטים הודיע היום (חמישי) באופן סופי על חתימת הסדר הטיעון בין חבר הכנסת אריה דרעי לפרקליטות, שבמסגרתו יפרוש דרעי מהכנסת לתקופה קצרה ובתמורה לא יטען היועמ"ש לממשלה לעבירת קלון, מהלך שיאפשר לו לשוב לתפקיד שר בבוא היום.

במשרד המשפטים פרסמו באופן רשמי את הסדר הטיעון שנקבע ביניהם לבין דרעי, לפיה יוגש כתב האישום במסגרת הסדר טיעון, שבמסגרתו נקבע כי חבר הכנסת דרעי יודה ויורשע בכתב האישום, בנוסף יוטל על דרעי עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 180 אלף ש"ח.

"כמו כן", נמסר, "הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת ח"כ אריה דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, ועל כן, ועל פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית".

עוד בנושא:

כתב האישום מייחס לאריה דרעי שני אירועים; הראשון עסקת גבעת שאול – עניינה של פרשה זו בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, ״הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה (טופס מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה".

לפי ההודעה, "צירוף פרטי העסקה החסרים למש"ח היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי, ולהעמיד את שווי התמורה על סך 1.6 מיליון דולר (כ-5.8 מיליון שקל), ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה".

עבירה שנייה שמיוחסת לדרעי בכתב האישום, היא הכנסות מחברת גרין אושן – גרין אושן הייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לח"כ דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. על-פי כתב האישום, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה ח"כ דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה.

בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף ש"ח כנגד חשבוניות ייעוץ. דרעי לא כלל את ההכנסה בסך 101,074 ש"ח בדוח שהגישה החברה בבעלותו לשנת 2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דו"חות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקל לשנים אלו. שבגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דו"ח וידיעות לא נכונים וכן אי הגשת דו"ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.

עם חתימת ההסכם תם ונשלם עינוי דין ועוול מתמשך שנעשה לחבר הכנסת דרעי במשך כשבע שנות חקירה וחשדות שתלויות ועומדות כנגדו ללא הכרעה.

פרקליטו של חה"כ אריה דרעי, עורך דין נבות תל-צור, בירך על הסדר הטיעון שנחתם, המביא לסיום חקירה ממושכת ועינוי דין חריף שנגרם לדרעי.

תל צור קובע כי "הסדר הטיעון מגלם עבירות מס של אי דיווח, ללא כוונה פלילית, שהתרחשו במחדל וברשלנות, והמצויות ברף חומרה נמוך. דרעי לא מואשם בעבירה כלשהי של העלמת מיסים".

לדבריו, "הסדר הטיעון משקף נטילת אחריות ונכונות לשאת במחיר אישי וציבורי כבד על מנת לחסוך הליכי משפט סבוכים וממושכים, חרף העובדה שמדובר היה בשאלות מיסוי שבמקרים רבים אחרים התבררו ונידונו במישור האזרחי בלבד. עריכת הסדר הטיעון עונה באופן מלא על האינטרס הציבורי שבהפקת הלקחים הנדרשים, והגברת אמון הציבור בהליכי המשפט". כך פרקליטו של יו"ר ש"ס.

הסדר טיעון קלון כתב אישום עבירות מס התפטרות מהכנסת תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד