כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אסון בלתי נתפס • תיעוד מצמרר

האברך יצא להרדים את בנו ונרצח ביריות

אִם ה' לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר • בזירה בה נרצח האברך הקדוש ר' אבישי דוד יחזקאל הי"ד נותרה עגלת תינוק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המנוח יצא לסיבוב עם בנו הפעוט כשכדורי המחבל השיגו אותו בעודו משוחח טלפונית עם אחיו

האברך יצא להרדים את בנו ונרצח ביריות
זירת הרצח צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחד מחמשת הנרצחים אמש בפיגוע הטרור בפאתי בני ברק, הוא האברך הקדוש ר' אבישי דוד יחזקאל הי"ד. בתיעוד מצמרר מהזירה בה נרצח, נראית עגלת תינוק מיותמת, לצד מתנדבי זק"א שמנקים את דמו בזירת הרצח.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש יצא ר' אבישי דוד עם בנו בן השנתיים בעגלת הטיולון לסיבוב באזור מגוריו בכדי להרדימו לשנת הליל, כדי לסייע לרעייתו בסידור הבית, תוך שהוא משוחח בינתיים עם אחיו בפלאפון.

עוד בנושא:

השיחה נקטעה לפתע בצרור יריות שגדע את חייו, בעוד בנו ניצל באורח נס. המנוח הי"ד עוד הספיק לומר לאחיו שמעבר לקו שהוא שומע יריות בקרבת מקום, אך לדאבון לב הקליעים פגע בו עצמו והוא התמוטט ויצאה נשמתו על קידוש השם בו במקום. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המנוח הי"ד.

ר' עובדיה יחזקאל, אחיו של הקדוש הרב אבישי יחזקאל הי"ד סיפר הבוקר בראיון לרדיו 'קול חי': "הרב אבישי היה אדם מיוחד, שקדן. הוא הגן על התינוק שלו בגופו והוריד את הראש. בנס הילד ניצל. אנחנו לא מעכלים את האבידה הקשה. אין לי ספק שהוא מהרוגי מלכות".

עוד הוסיף האח ואמר: "אנחנו שבורים ורצוצים, אבישי היה אדם מיוחד מאוד. הכניס לנו שמחת חיים מהרגע שנולד. הלימוד שלו היה ברור וחד. הוא היה משמח את כולם, אוהב ללמוד. היה עושה הכל בשלמות הדעת".

הרב גבי מזוז, מנהל ת"ת 'אור דוד', בו חינך המנוח, ספד לו ב'קול חי' ואמר כי הוא "היה מלמד מסור. אחרי הפטירה של מרן שר התורה הוא שאל אותי בכאב: מי יגן על הדור? כל הימים האחרונים הוא שאל אותי מה יהיה? הוא היה מסור בצורה נפלאה לתלמידיו. עליו נאמר: 'דודי ירד לגנו ללקוט שושנים'".

הלילה כתב סופר 'הדרך', העיתונאי שמעון ליברטי בחשבון הטוויטר: "‏החברותא שלי מישיבה קטנה, הרב אבישי יחזקאל הי"ד. כמה התמדה, כמה כשרון, כמה שמחת חיים. גם אחרי שהתחתנו תמיד היה מתקשר לעדכן על עוד פעילות תורנית שעשה בשכונת ילדותו 'יד אליהו' בתל אביב. עוד שיעור, עוד 'ליל שישי', עוד מבצע לכתיבת חבורות וחידושי תורה. תמיד מחפש לעשות עוד. הלב נקרע".

אביו, הרב הגאון מנשה יחזקאל, תושב תל אביב, תלמיד חכם עצום ששוקד על התורה ומוסר שיעורים בבתי הכנסת 'בית שלמה' ו'בן פורת' בעיר, הגיע שעות לאחר מכן לזהות אותו במכון הפתולוגי באבו כביר כדי שיוכלו להזדרז עם הוצאת תעודת הפטירה וסידורי הקבורה.

הלוויתו תצא הבוקר בשעה 09:30 מביתו ברחוב השניים 4 בשכונת פרדס כץ בבני ברק, לעבר בית החיים חלקת פוניבז' בבני ברק. המונים מתושבי העיר צפויים להגיע לחלוק כבוד אחרון לקרבן הציבור שנרצח על קידוש השם, רק בשל יהדותו על ידי בן עוולה צמא דם.

ה' יקום דמו וירפא את משפחתו הענפה משברה הגדול.

 

פיגוע בבני ברק אבישי דוד יחזקאל פיגוע ירי עגלת תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד