כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא צריכים לפתוח תיקים"

ראש הממשלה לוקח צד במאבק החמץ: "סיבובים פוליטיים"

במסיבת עיתונאים נשאל בנט על סוגיית החמץ בבתי החולים ואמר: "הדרך הנכונה היא לא דרך חקיקה, לא דרך כפייה אלא דרך התחשבות. לא צריכים לפתוח תיקים של אף אחד לבדוק אם יש חמץ. ואנשים שלא שומרי מצוות צריכים מרצונם להתחשב ולא להביא חמץ למקומות ציבוריים"

ראש הממשלה לוקח צד במאבק החמץ: "סיבובים פוליטיים"
נפתלי בנט צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מאבק החמץ שהפך גם למשבר בקואליציה בין שר הבריאות שקורא לכבד את פסיקת בג"צ ולאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים, לבין נציגי ימינה ובראשם יו"ר הקואליציה עידית סילמן שהביעה זעם על דבריו של השר, כעת גם ראש הממשלה נוקט עמדה.

במסיבת עיתונאים שכינס הוא נשאל לגבי הסוגייה ואמר: "הדרך הנכונה היא לא דרך חקיקה, לא דרך כפייה אלא דרך התחשבות. לא צריכים לפתוח תיקים של אף אחד לבדוק אם יש חמץ. ואנשים שלא שומרי מצוות צריכים מרצונם להתחשב ולא להביא חמץ למקומות ציבוריים".

על העימות בין יושב ראש הקואליציה עידית סילמן לשר הבריאות ניצן הורביץ אמר ראש הממשלה בנט: ‫"אם כולנו נרגיע ולא נעשה סיבובים פוליטיים בלי מכתבים. ובלי אולטימטומים הכול יהיה בסדר".

יו"ר הקואליציה תוקפת את שר הבריאות: "להתמקד בנושאים המחברים"

סערת החמץ: בעלה של בכירת משרד הבריאות להגנת החרדים

המבחן של ימינה: באופוזיציה מאתגרים, בקואליציה תוקפים

בנט התייחס למאבק בפשיעה ואמר: "אתמול הייתה פעולה משמעותית מאוד של כוחות משטרת הנגב ומג"ב ביישוב הבדואי בלקיה. הם תפסו מאות כלי נשק, חלקי נשק, ומכלולים מתחת לאדמה - וכך אנחנו נמשיך. המבחן יהיה בעקביות ובהתמדה. מבצע אחרי מבצע, פשיטה אחרי פשיטה, לא להתייאש ולא להפחיד את עצמנו.

העובדה שהבעיות וההזנחה הצטברו במשך שנים היא נכונה, אבל זה לא תירוץ. זו המשמרת שלנו עכשיו והחובה שלנו לתקן. אנחנו התחלנו לתקן".

על גל הטרור אמר רה"מ: "בזמן הקרוב אנחנו נמצאים במצב שאני מכנה "שגרה דרוכה". המשמעות עבור אזרחי ישראל היא שחייבים לחזור לשגרה, אבל עבור כוחות הביטחון, בכל הממדים, כל המערכות עכשיו משועבדות להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי ישראל.

המטרה של המחבלים היא לא רק לרצוח ולהרוג, אלא גם לזרוע אימה בלבבות אזרחי ישראל כדי לשבש את השגרה. אסור לנו לתת להם להצליח.

אנחנו לא עוצרים את החיים. אני קורא לכולם להמשיך וללכת כרגיל לעבודה, לשלוח את הילדים לבית הספר, לצאת לבלות וכן, בהחלט לטייל ברחבי הארץ".

אחרי האולטימטום שהציבה בתחילת השבוע יו"ר הקואליציה עידית סילמן בפני שר הבריאות ניצן הורביץ, אמש בעלה החריף את הטון.

בראיון שהעניק שמוליק סילמן, בעלה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, ‬אמר: "לכל אחד יש קווים אדומים, עידית אומרת לי שמה המהות של עניין החמץ? ערך הרעות. מה אכפת לך להתחשב? מישהו יכנס עם נעליים למסגד? לא. יעבירו חוק על זה? לא. אתה תכבד".

"עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר", הצהיר בעלה שמוליק, "תבוא ליהודי ותאמר: תמכור את העולם הבא שלך תמורת כסף, אתה מכיר מישהו שיסכים? היא קיבלה החלטה אישית - לא תהיה גזירת המעונות, לא יהיה גיור ולא יהיה מתווה רפורמי כי מעניין אותה העולם הבא שלה".

עוד הוסיף סילמן ואמר "לכל אחד יש קו אדום שהוא אומר לעצמו: אני לא יכול להיות יותר באירוע הזה. יש דברים שהיא לא יכולה לעשות בהם פשרה", תוך שהוא רומז כי אין חשש מבחירות ו"באם עידית תחזור הביתה היא תתפוס אחלה ג'וב במשרד הבריאות. הכל טוב, לא קרה כלום וזה לא סוף העולם".

 

חמץ נפתלי בנט ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד