כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ראש ממשלה שאינו נתניהו"

הצעת 'הליכוד' שתמנע את כניסת לפיד לתפקיד ראש הממשלה

בניגוד לליכוד, ביהדות התורה מתנגדים לבחירות ומעדיפים ממשלה חלופית כשהחשש המרכזי הוא כי במקרה של פיזור הכנסת, מי שיכנס לתפקיד ראש הממשלה הוא יאיר לפיד. ח"כ קרעי מציע פתרון אפשרי: "אי אמון קונסטרוקטיבי עם ראש ממשלה שאינו נתניהו בשלב ראשון"

הצעת 'הליכוד' שתמנע את כניסת לפיד לתפקיד ראש הממשלה
גפני ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הדרמה הפוליטית בשבוע שעבר עם התפטרותה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה ובעקבותיה איבדו את הרוב, התעוררה מחלוקת בין הליכוד ליהדות התורה: בעוד הראשונים חותרים לבחירות, ביהדות התורה דורשים ממשלה חלופית.

בין הנימוקים של גפני נגד בחירות חדשות עומד החשש כי במקרה של פיזור הכנסת, מי שיכנס לתפקיד ראש הממשלה הוא יאיר לפיד. בנימוק הלא רשמי נאמר כי ייתכן שאחרי הבחירות נחזור לאותה סיטואציה בה לנתניהו אין הרוב הדרוש להקים ממשלה.

בחירות או ממשלה? עימות בין הליכוד לגפני

מקורבי גפני נגד דרעי: לא לבחירות; אסור שלפיד יהיה ראה"מ

פרסום ראשון • ראש הישיבה הכריע: ממשלה חלופית ולא בחירות

ליצמן נגד גפני: "לצאת לבחירות חדשות"

הצעת החרדים לגנץ לראשות הממשלה והברקס שקיבלו מהליכוד

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מציע חבר הכנסת שלמה קרעי, אחד מחברי הכנסת המקורבים לראש האופוזיציה נתניהו, אפשרות שייתכן ותספק את יהדות התורה, לפחות מהחשש הראשון בו ימנעו מיאיר לפיד להיכנס לתפקיד ראש הממשלה.

"אנחנו מוכנים להצביע בעד אי אמון קונסטרוקטיבי עם ראש ממשלה שאינו נתניהו בשלב ראשון, העיקר להפיל את הממשלה הנוכחית", מציע חבר הכנסת קרעי בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אך הוא מתנה זאת כי "מיד אחר כך לצאת לבחירות או להקים ממשלה בראשות נתניהו".

בהתייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' על השיחות שקיימו ביהדות התורה עם אנשי לשכת שר הביטחון בני גנץ בהן דנו באפשרות שגנץ יעמוד בראשות הממשלה ולאחר תקופה נציג הליכוד, חבר הכנסת קרעי דוחה את ההצעה והשיב כי הליכוד "ממש לא", יאפשר לבני גנץ לכהן כראש ממשלה ראשון.

עדיין, כדי להגיע לאפשרות שניתן יהיה להקים ממשלה חלופית ב'אי אמון קונסטרוקטיבי' נדרשים שבעה תומכים נוספים שיצטרפו לסיעות האופוזיציה (להוציא את הרשימה המשותפת) ולהגיע לסיכום על מועמד לראשות הממשלה.

יאיר לפיד הליכוד משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד