כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"צריך לעשות כאן בדק בית רציני"

האב השכול מפתיע: "מירון זה לא התחום של נתניהו"

הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל שנספה באסון בהר מירון לא מוצא מילה רעה להגיד על נתניהו בניגוד לרוב הציבור שביקר את ניעור האחריות מעליו: "התרשמתי שנתניהו, ניסה לעשות כראש ממשלה, את תפקידו נאמנה"

האב השכול מפתיע: "מירון זה לא התחום של נתניהו"
אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו העיד ביום חמישי בוועדת החקירה לאסון מירון, וטען כי אין לו אחריות באסון. הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל שנספה באסון בהר מירון, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm, והגיב לדברים.

"אני התרשמתי ממר נתניהו שהוא באמת ניסה לעשות כראש ממשלה את תפקידו נאמנה, כאשר מתחתיו אנשים ומערכת של פקידים ואנשי ביצוע שצריכים לבצע את התפקידים. אני לא מכיר אישית את נתניהו, אבל אני חייב לציין שמהיכרות שלי כאזרח, מירון זה לא התחום של נתניהו. הוא הציג בעדותו שהוא הגיע לנושא מירון רק דרך הנושא של הקורונה. מבחינתו, זו הייתה האחריות שלו כראש הממשלה, למנוע את המגפה ככל שניתן", טען הרב פוגל.

עוד בנושא:

נתניהו העיד: "החרדים לחצו, לא נכנעתי - התערבתי אפידמיולוגית"

האב השכול מאסון מירון מאוכזב מנתניהו: "זה אדם שתמכתי בו"

מנכ"ל המשרד מגבה את נתניהו: "לא הייתה לו סמכות לעצור את האירוע"

בהמשך, הדגיש האב ואמר: "אני נותן פטורים בקושי לעצמי, אבל זו משמעותה של הדמוקרטיה. הייתי בוודאה והיו מספר מכתבים מלמעלה מ־10 שנים וגם דו"ח מבקר המדינה. זו נקודה שצריך לשים עליה פרוז'קטור - חייבת להיות מציאות שבה מישהו יהיה במעקב מתמיד. אני התרשמתי מעדותו של נתניהו שהדברים לא הגיעו אליו ואלי זאת בדיוק הבעיה, אבל לכל בעיה צריך להיות פתרון. לדוגמה, צריך לבקש שבהר יהיו סדרנים חרדים מכל הגוונים של החרדיות, ולשחרר את המשטרה רק למקרי חירום".

לדברי ישעיהו פוגל: "הבעיה הזאת צריכה לבוא לפתרון, לא דרך ראשו של נתניהו. יש פוליטיקאים שזה החצר שלהם, יש אנשים שמקבלים משכורת שזו החצר שלהם. אני חושב שצריך לעשות כאן בדק בית רציני מאוד, במשטרה וגם בגורמים החרדיים שמירון יקר לליבם, אבל לא באו וצעקו את הצעקה שזה מסוכן, או צעקו אותה חלש מדי".

 

ידידיה פוגל אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד