כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הלקוחות בהלם

מוטי הי"ד נרצח בפיגוע: "היה שמח בכל מצב"

הבשורה המרה על הירצחו של מוטי אשכנזי, המוכר לרבים מלקוחות אמישראגז בשומרון הכתה אותם בהלם. אחד מהם שיתף על היכרותו עם האיש שהיה שמח בכל מצב ואדיב בצורה בלתי רגילה לכל אדם באשר הוא 

מוטי הי"ד נרצח בפיגוע: "היה שמח בכל מצב"
זירת הפיגוע באריאל צילום: Jamal Awad/Flash90

עם היוודע דבר הירצחו של מוטי אשכנזי הי"ד בן ה-59 מיבנה בפיגוע, פרסמו כמה מכריו על מעשיו הצנועים למען הזולת והתקשו לעכל את הבשורה המרה שמוטי איננו עוד לאחר שנרצח באכזריות בידי בן עוולה שדקרו למוות.

אלחנן גרונר, עורך אתר 'הקול היהודי' סיפר אמש שעות לאחר פרסום שמו: "זה היה יום חורפי במיוחד אצלנו ביצהר לפני כ-8 שנים. "מוטי אמישרגז" הופיע על הצג ובקולו הלבבי כתמיד בישר שהוא בדרך להביא לנו בלון חדש. אממה שאחרי שפרק את הבלון, המשאית התחפרה בבוץ וכך מוטי והבן שלו מצאו את עצמם 8 שעות תקועים ליד הבית שלנו ביום סוער ואנחנו זכינו לארח את אחד האנשים הכי שמחים שפגשנו".

גרונר ממשיך ומספר: "על תבשיל חם של אשתי מוטי סיפר על עצמו ושיום אחד הוא יעבור לגן עדן של השומרון עם הנוף שממנו התפעל כל פעם מחדש. לבסוף שכן טרקטוריסט חילץ את המשאית. מאז מוטי היה מתקשר ונזכר "זה אתה עם הבוץ"... במקום להתעצבן כמו נהג רגיל היה נראה שהוא שמח בכל מצב".

הקדוש מוטי אשכנזי הי"ד.

"אחרי שנשרף לנו הבית מוטי כאב את השריפה וסיפק גז לקראוון הזמני. מאז הפכתי ל"זה עם הקראוון שנשרף"... מעל עשור פגשנו את מוטי כל 4 חודשים בערך כשהביא בלון חדש. תמיד עם חיוך לבבי ושמח, נוסע בכיף בגבעות ובשבילי השומרון שכה אהב. היום מוטי נרצח בידי ערבי שפל. את החיוך שלו ננצור לנצח. ה' יקום דמו". כך גרונר.

אדם נוסף בשם אלי, סיפר בתגובה: "מוטי ז"ל. הביא לני בלון לפני שבוע. אפילו שלא היינו מתוכננים ברגע שהוא שמע שייש כאן תינוקת וילדים קטנים הוא עשה מאמצים ובא לברקן להביא בלון גז. תמיד רגוע נעים בודק שהכל תקין זורק בדיחה תמיד באנרגיה חיובית וממשיך. הייתי בהלם לשמוע שזה הוא אחד הנרצחים. עצוב מאוד".

מוטי הי"ד, אב לשלושה ילדים וסב לשני נכדים, עבד כנהג משאית של חברת "אמישראגז". הוא נרצח בדקירות כשעצר בתחנת הדלק כדי למלא את המשאית. המחבל שפגש בו רצח אותו בדקירות. 

עוד בנושא:

הפיגוע הקטלני שבו נרצחו שלושה אזרחים ישראליים ונפצעו שלושה נוספים, החל עם הגעת המחבל לכניסה לאזור התעשייה, כביכול לעוד יום שגרתי בעבודתו, שם הוא דקר את אחד המאבטחים. מאבטח נוסף שהבחין בנעשה ביצע ירי באוויר אך לא פגע במחבל.

משם החל המחבל בריצה לעבר תחנת הדלק הסמוכה, בתוכה הבחין בשני אזרחים ודקר אותם פצעים אנושים. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותם במקום. בתחנת הדלק הצליח המחבל לגנוב רכב, תוך שהוא פוצע את בעליו, והמשיך בנסיעה לעבר כביש 5 שם הוא דרס למוות אדם נוסף. בעקבות הפגיעות, הושבת הרכב הגנוב. נהג שהבחין במתרחש ירד לסייע לנפגעים, אך המחבל גנב גם את רכבו והמשיך בנסיעה.

זירת הפיגוע בתחנת הדלק. צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90.

המחבל, שהבחין בחיילי צה"ל וחשש שיחוסל, החל בנסיעה נגד כיוון התנועה תוך שהוא פוגע ברכבים נוספים. אזרחים וחיילים פתחו לעברו באש והצליחו לנטרלו. צה"ל מסר כי הוא עורך סריקות באזור אחר חשוד בסיוע למחבל.

מזירות הפיגוע פונו מלבד שלושת הנרצחים, גם שלושה פצועים, שניים באורח קשה שעברו ניתוחים מצילי חיים ועדיין מאושפזים, ואילו אחד שוחרר בשעות הערב אמש.

פיגוע באריאל אמישראגז יהודי נרצח פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד