כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא קונה גלאט כושר"

החרם על מאפיית אנג'ל | בן כספית נגד החרדים: "כך נראה שכרון כוח"

הפרשן בן כספית זועם על החרם החרדי נגד מאפיית אנג'ל והמתקפה על השר לשעבר עמר בר לב: "כך נראה שכרון כוח. כך נראית זחיחות ורשעות. החרדים מתבלבלים"

החרם על מאפיית אנג'ל | בן כספית נגד החרדים: "כך נראה שכרון כוח"
בן כספית צילום: Tomer Appelbaum/POOL

הפרשן והעיתונאי בן כספית יוצא נגד החרדים בעקבות החרם המחאתי נגד מאפיית אנג'ל שהחל בעקבות השתתפותו של יו"ר דירקטוריון החברה, השר לשעבר עמר בר לב במחאה סמוך לביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין. כספית קורא לרכוש את מוצרי המאפייה המוחרמת ואומר כי מעתה והילך לא ירכוש מוצרים 'גלאט כושר'.

"החרם שהכריזו החרדים על מאפיית אנג׳ל מרתיח. מישהו זיהה את עמר ברלב, יהודי שבילה חלק ניכר מימיו בהגנה על תלמידי הישיבה והאברכים, מפגין בבני-ברק. ביג דיל. זה מספיק כדי להכריז ג׳יהאד על מאפייה ותיקה, מסמלי ירושלים והארץ הזו, שמפרנסת מאות משפחות של אנשים עובדים. ולרדוף גם את ברלב עצמו, לשעבר מפקד סיירת מטכ״ל, על כי העז לצאת להפגנה. חרדים יקרים, מה עם כל יתר המפגינים באותו בוקר? למה שלא תבררו מי הם, היכן הם עובדים ותחרימו את כולם? כמו שישראל רדפה אחרי המחבלים של הטבח במינכן, או הלינץ׳ ברמאללה. תסגרו את החשבון עם כולם. לא רעיון טוב?

עוד בנושא:

כך נראה שכרון כוח. כך נראית זחיחות ורשעות. החרדים מתבלבלים. כשהם יבינו את זה, יהיה מאוחר מדי. אגב, ההפגנה התקיימה בין 250 ל-300 מטר מביתו של הרב אדלשטיין. אף אחד לא קילל אותו, כפי שעושים לפרופ׳ אהרון ברק (שאינו אדמו״ר). אף אחד לא דרש ממנו לחזור לאירופה או הביע צער על כך שלא חוסל בשואה. הפגנה דמוקרטית, לגיטימית, שוחרת שלום, שהניבה חרם אלים, אטום ומטומטם.

מה עושים? מגיבים. אני, למשל, קונה מהיום רק לחם אנג׳ל. לא קונה שום דבר שיש עליו גלאט כשר או בג״ץ כלשהו (חוץ מאנג׳ל). לא נכנס יותר למסעדות עם כשרות גלאט. לא תורם לשום מוסד חרדי. מגדיל את התרומות לעמותת ״הלל״ הנפלאה. לא מוכן להשלים עם פטור גורף לתלמידי ישיבה. מי שזורע גשם, יקצור סופה. בימים בהם יוקר המחיה מזנק, הטרור דוהר והכלכלה מתפרקת, מה שחשוב לחרדים זה לאשר מחר בבוקר חשמל כשר, למנוע עבודות רכבת בשבת, לדרוש (ולקבל) הגדלה נוספת של הקצבאות ולהכריז על נידויים וחרמות. בקנה ממתין לנו גם חוק יסוד לימוד תורה שינציח את ההשתמטות ויהפוך אותה לחוקתית.

אז חברים, התבלבלתם. ולפני כל צעדי הנגד שפורטו כאן, צריך לצאת להפגין. בבלפור ובכל שאר המוקדים. זו ההזדמנות האחרונה שלנו להציל את ישראל. מי שרוצה לפרק את המדינה היהודית ולהקים במקומה מחדש את העיירה היהודית, שיעשה את זה על חשבונו".

מאפיית אנג'ל מחאה חרם בן כספית גלאט כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד