כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מבחן הקשב הציבורי

שבוע לחרם הצרכני החרדי: דריכות במאפיית אנג'ל

שבוע לאחר שהחל החרם החרדי על מוצרי מאפיית אנג'ל לאחר שיו"ר הדירקטוריון שלה הפגין מול ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הוא עומד למבחן בעקבות הסטת הקשב הציבורי לנושא הביטחוני | השבוע קיבל החרם חיזוק משמעותי בעקבות התייחסותו של אחד מגדולי הדור ופוסקי ההלכה לנושא

שבוע לחרם הצרכני החרדי: דריכות במאפיית אנג'ל
החרם על מאפיית אנג'ל צילום: Flash90

שבוע לאחר שהחל החרם הצרכני החרדי על מאפיית אנג'ל בעקבות מעשיו של יו"ר הדירקטוריון שלה עמר בר לב נגד ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הוא עומד למבחן ראשון ומשמעותי הבוקר (שישי), בעקבות המבצע הצבאי ושיגורי הרקטות לעבר ישראל. האם הקשב הציבורי הוסט מעט והציבור ישכח את המאבק על כבודו של גדול הדור, או האם הציבור יוכיח בגרות ובשלות וישאיר את החלות של אנג'ל מיותמות כמו בשבוע שעבר ובכך יקדש שם שמיים?

הנהלת אנג'ל לא רק שלא התייחסה עד עתה לנושא - ובכך למעשה מביעה תמיכה במעשיו של בר לב, יואל שפיגל, נכד למייסד המאפייה המיתולוגית אף הרהיב עוז ובחר לתקוף את החרדים באופן בזוי במיוחד. בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב: "אין גבול לחוצפה של חלק מהציבור החרדי במדינת ישראל. אוכלים חינם ומלחכי הפינכה, משתמטים, חשוכים בדעותיהם ובעיקר צבועים!".

לדברי שפיגל, "עומר בר לב הוא אזרח עתיר זכויות ויש לו את הזכות למחות ולהפגין במקום ובזמן שיבחר ויחפוץ כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק". יואל שפיגל כינה את הציבור החרדי "אוכלי הנבלות והחינם" וטען כי הצעד שלהם נובע "מפחד והיסטריה כי החבל הולך ומתהדק על צווארם".

"נגמרו ימי אכילת חינם, יום הדין קרב ובא ושום חרם או קריאות לחרם לא יעצרו אותנו מלתקן עוול של שנים. נשים סוף להשתמטות ולפרזיטיות", כך, הנכד הפריבילג.

מסקירה מהירה הבוקר של מכולות בעיר בני ברק, נראה כי רובן נמנעות מלהביא השבוע את מוצרי החברה. השאלה כעת היא מה קורה בשאר הריכוזים החרדים, שהרי מדובר כאן בשאלה של ביקוש. אם הציבור לא ירכוש, החנויות לא יביאו.

נתון נוסף שנודע ל'בחדרי חרדים' ומעיד על השינוי שחל במאפייה, מגיע מארגוני חסד שהיו מקבלים ממנה חלות חינם מדי יום שישי עבור נזקקים, והופתעו השבוע לגלות כי אנג'ל הפסיקה את החלוקה למשפחות נצרכות. מעדויות שהגיעו למערכת מכמה ארגוני חסד עולה כי המשפחות שנהגו להגיע מוקדם בבוקר בימי שישי לקחת את החלות, הופתעו לגלות כי אין חלות יותר.

תזכורת: השבוע כתבנו על המאמצים בתקשורת הישראלית למסמס את החרם החרדי על מאפיית אנג'ל דווקא בגלל שהוא מציג את הכוח שיש בידי המגזר החרדי. בתקשורת הכללית ניסו למסמס את החרם בדרכים שונות: בעיתונות המודפסת הובאו פרשנויות שהסבירו כי לאנג'ל לא מפריע שהחרדים לא קונים את המוצרים המסובסדים עליהם היא מפסידה כסף (גם אם העובדה הזו נכונה, החרדים קונים מאנג'ל מוצרי מאפה רבים שאינם מסובסדים והם לקוח חשוב) ובערוצים הבליטו את העובדה שהרבנים אינם עומדים מאחורי החרם, אלא חרדים אותם כינו "מודרניים" שהחליטו על כך ביוזמתם ברשת.

בנוסף לכך, השבוע קיבל החרם חיזוק משמעותי בעקבות התייחסות ברורה ראשונה מאחד מגדולי הדור ופוסקי ההלכה הגר"י זילברשטיין שהתבטא כי "מי שקונה מאנג'ל שיבדוק מדוע לא כואב לו כבוד התורה".

כזכור, חבר הכנסת לשעבר עמר בר לב שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף בשבוע שעבר בהפגנת "השוויון בנטל" מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. הצעד גרר זעם רב בקרב רבים וברשת צברה תאוצה יוזמה להחרים את המאפייה וכרוזים בעיר בני ברק קראו לתושבים שלא לרכוש את מוצריה.

 

 

חרם מאפיית אנג'ל עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 155 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד