כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חוששים מהכוח החרדי

כך מנסה התקשורת למסמס את החרם על מאפיית אנג'ל

בכלי התקשורת נעשים בימים האחרונים מאמצים כבירים למסמס את החרם החרדי על מאפיית אנג'ל, גם בגלל שהוא מציג את הכוח הרב שיש בידי החרדים. אמש בראיון של חרדי עובד אנג'ל, העובדה הזו באה לידי ביטוי ביתר שאת במופע ביזארי ויוצא דופן | ויש גם קובץ

כך מנסה התקשורת למסמס את החרם על מאפיית אנג'ל
יאיר חדד צילום: מסך ערוץ 12

בתקשורת הישראלית לא מתלהבים, לשון המעטה, מהחרם החרדי על מאפיית אנג'ל שמציג את הכוח שיש בידי המגזר החרדי ומנסים בדרכים שונות למסמס אותו. בעיתונות המודפסת הובאו פרשנויות שהסבירו כי לאנג'ל לא מפריע שהחרדים לא קונים את המוצרים המסובסדים עליהם היא מפסידה כסף (גם אם העובדה הזו נכונה, החרדים קונים מאנג'ל מוצרי מאפה רבים שאינם מסובסדים והם לקוח חשוב) וכן הבליטו את העובדה שהרבנים אינם עומדים מאחורי החרם, אלא חרדים מודרניים שהחליטו על כך ביוזמתם ברשת (פתאום התקשורת אינה מרוצה מכך שיש חרדים מודרניים ופתוחים יותר.

אמש (שני) המאמץ התקשורתי הזה גלש למופע אבסורד חריג במיוחד כאשר בתוכנית שש עם עודד בן עמי בערוץ 12 התראיין חרדי בשם יאיר חדד, עובד במאפיית אנג'ל, שמתנגד לדבריו לחרם החרדי על המאפייה. עכשיו נעזוב לרגע את העניין שמדובר בעובד של אנג'ל שאינו אובייקטיבי לחלוטין ונתמקד בריאיון עצמו.

"אני עובד שם פחות משנה" סיפר יאיר לעודד בן עמי, "בתחילה עבדתי שם לסירוגין - שילבתי עם עבודה אחרת, כרגע אני בחודש הראשון שלי שאני עובד קבוע במשרה מלאה". בן עמי שאל אותו האם כיהודי חרדי הוא מבין את הזעם החרדי כלפי החברה בה הוא עובד, שהובילה רבים מהם להחרים את מוצריה. "אני יכול להבין למה הם מנסים, אבל אני לא מבין את ההיגיון שעומד מאחורי החרם" הסביר חדד, "אני לא מבין למה חרם יכול להיות מוצדק".

כאן נדמה שהחרדי השתמש בדף מסרים שקיבל מהנהלת החברה ואמר כי בר לב "הגיע לפני שבועיים להיות יו"ר דירקטוריון. הבנאדם אפילו לא הגיע לסיור במפעל ועדיין משליכים מהמעשים שלו על כל המפעל שזה יותר מאלף עובדים", הסביר המרואיין החרדי, תוך התעלמות מהעובדה שהחברה נמנעה אפילו מלפרסם הודעה שמתנערת מהצעד המתריס של בר-לב, שלא לדבר על פיטוריו.

"אצלנו עובדים גם אברכים (אברכים עובדים? חשוב לדעת על כך) מספר לילות בשבוע כדי להגדיל את ההכנסה שלהם וזה לא אחד ולא שניים", טען. לפיכך הסביר הצעיר החרדי, "אני לא רואה סיבה להשליך מיו"ר הדירקטוריון, שהוא חדש ואני גם לא יודע אם הוא מקבל אחוזים מהרווחים - על המאפייה כולה".

הפרשן יאיר שרקי שישב באולפן חיזק את התזה הרווחת בתקשורת לגבי מניעי המחאה ושאל, ספק אמר בשידור: "הסיפור של החרם הזה הוא קצת מוזר, כי זה חרם שבסוף מגיע מלמטה. זה לא חרם שהרבנים הכריזו, זה לא חרם שמועצות גדולי התורה קראו לו, מבית הגרי"ג אדלשטיין לא פורסמה הודעה אחת מתחילת המשבר הזה. זה חרם שצמח בטוויטר".

לדברי שרקי, "זה דבר חדש במגזר החרדי שמשפיעני רשת בעצם גוררים אחריהם את הישיבות המחמירות ביותר, ולכן לי לא ברור כיצד האירוע הזה התנהג והתקדם". המרואיין החרדי שנקלע לאירוע הסכים עם שרקי והסביר כי גם בעיניו החרם תמוה כי חרדי תמיד שואל את הרב כיצד לנהוג.

זה המקום להדגיש את העובדה העצובה: כלי התקשורת רואים את החרדים כעדר שאינו יודע לחשוב עם עצמו ולהבין מתי עליו להפעיל את הכוח הצרכני שלו כדי להיאבק בחברה עסקית שביזתה רב גדול בישראל. ולא, אין צורך שהרב עצמו יבוא וידרוש את כבודו. זה לגמרי בסדר שהחרדים כקבוצה יבינו לבד כיצד עליהם לפעול במקרה כזה.

לקראת סיומו, הריאיון הפך לביזארי אף יותר כאשר העובד החרדי של אנג'ל ביקש לבצע שיר שכתב לדבריו, אשר קורא לשלום ולא לשנאה וחרמות. את יכולותיו המוזיקליות של הצעיר החרדי אתם יכולים לשפוט בעצמכם באמצעות הסרטון למעלה ועל הדרך גם להבין מעט על המאמץ התקשורתי שמושקע כדי למסמס את הכוח החרדי. כי הרי חרמות ומחאות מותרים רק לצד שמנגד.

נ.ב. למרות הציניות החבויה שמשתמעת מן הטקסט, למערכת אין ביקורת על יכולות השירה של יאיר חדד. אם חשקה נפשכם, אתם יכולים להתרשם מהביצועים המרגשים של הבחור בערוץ היוטיוב שלו: https://www.youtube.com/@user-pv3mr9sh2k

עוד בנושא:

 

 

 

מאפיית אנג'ל חרם חרם צרכני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד