כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כיצד החרם משפיע על אנג'ל?

בכיר במאפיית ברמן: "שהחרדים ייקנו במאפיית ויז'ניץ"

לא ברור כיצד משפיע החרם החרדי על מאפיית אנג'ל ברמה הכלכלית לאור העובדה שהלקוח החרדי רוכש בעיקר את הלחם והחלות המפוקחים עליהם היא מפסידה כסף. בכיר במאפיית ברמן: "אם ייווצר חוסר בלחמים וחלות אצל החרדים הם יכולים לרכוש חלות במאפיית ויז'ניץ, רק ששם לחם עולה כמו עוגה, כ-15 שקל"

בכיר במאפיית ברמן: "שהחרדים ייקנו במאפיית ויז'ניץ"
לחם של אנג'ל צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

למרות החרם הצרכני הנרחב של הציבור החרדי על מאפיית אנג'ל לאחר שיו"ר הדירקטוריון של החברה, עמר בר-לב, הפגין בשבוע שעבר מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, עד עתה לא נרשמה תגובה מצד החברה שממלאת את פיה מים ואינה מתייחס לסערה שמתחוללת.

הניסיון לאמוד את הפסדי החברה בעקבות החרם אינו פשוט לאור העובדה שהמאפיות טוענות כי הן מפסידות על המוצרים מפוקחים משום שהמדינה מסרבת לעדכן את מחירן ואף הגישו תביעה לבג"ץ בנושא בדרישה לעליית מחיר בגובה 5.5%.

אנג'ל מייצרת 40% משוק הלחמים המפוקחים שמוערך ב-270 מיליון שקל. הלחמים המפוקחים מהווים 30% מהכנסותיה, 13% מתוכם בשוק החרדי שצורך כמעט רק לחם מוזל.

ב-ynet דווח כי בשנים האחרונות רשמה אנג'ל הפסדים, כאשר בשנת 2022 נרשם רווח חריג של 230 מיליון שקל, אך הוא נבע ממכירת מגרש המאפיה בירושלים, במחיר שיא של 400 מיליון שקל ואילולא המכירה היא הייתה מסיימת בהפסד נוסף.

יצוין כי מאפית אנג'ל אינה רק בבעלות ירון אנג'ל שמחזיק ב-22% מהמניות, ושותפה עמו גם חברת טחנות שטיבל, יצרנית הקמח, שמחזיקה 24%, סמנכ"ל החברה יגאל חיאט מחזיק 12% והיתרה הציבור.

בניגוד לציפייה כי ברמן, שהיא ואנג'ל מהוות את שתי המאפיות התעשייתיות הגדולות בישראל, תהיה המרוויחה הגדולה מהחרם, ותזדרז לספק את המחסור שנוצר כתוצאה מההחרמה של מאפיית אנג'ל, בינתיים היא לא מתכוונת להגדיל את כמות הלחמים בפיקוח שהיא מייצרת. זאת על אחת כמה וכמה לאור הסירוב של שר הכלכלה ניר ברקת לעדכן את המחירים המפוקחים.

בכיר במאפייה אמר ל-ynet: "המאפים בפיקוח נמכרים בהפסד ולא השתגענו להגדיל הפסדים. אם ייווצר חוסר בלחמים וחלות אצל החרדים הם יכולים לרכוש חלות במאפיית ויז'ניץ, רק ששם לחם עולה כמו עוגה, כ-15 שקל".

בעלי אחת המאפיות הגדולות בישראל אמר ל-ynet ולממון כי "מי שעושה את השירות לחרדים ולכלל הצרכנים באספקת לחם מפוקח הוא המאפיות ולא להפך. על כל כיכר לחם בפיקוח שאנג'ל ואנחנו מוכרים, אנחנו מפסידים כסף, כי המדינה מסרבת לעדכן את מחירו".

לדבריו, "אם משהו יקרה למאפיית אנג'ל בגלל החרם, או לאחת המאפיות התעשייתיות, הצרכן הוא זה שיינזק, כי האופציה שתישאר לו היא לרכוש בבתי מאפה לחמים ב-25 שקל לכיכר במקום בשבעה שקלים".

עוד בנושא:

מאפיית ברמן מאפיית אנג'ל חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 213 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד