כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדיין מתבצרים ולא מתנצלים

החרם על מאפיית אנג'ל: התעוררות ברחוב החרדי

הציבור החרדי ממשיך להתעורר: ובחרם הראשון מסוגו בהיסטוריה שצמח מהשטח חלות אנג'ל נותרו מיותמות בחנויות בדרך לחזרה למפעל ביום ראשון בבוקר. גדולי ישראל מתבטאים והדבר הפך לשיחת היום ברחוב החרדי

החרם על מאפיית אנג'ל: התעוררות ברחוב החרדי
החלות של אנג'ל שנותרו בסופר הגדול ברמות צילום: באדיבות המצלם

בכל ריכוזי הציבור החרדי נמנעו ביום שישי האחרון מלצרוך את החלות של מאפיית אנג'ל בעקבות החרם שהגיע מהרשתות החברתיות עד לתוככי הכוללים עצמם שהפכה לשיחת היום בכל בתי הכנסת ובשולחנות השבת בציבור החרדי. 

מה שגרם להתגברות הכעס היה הפוסט בערב שבת של נכדו של מייסד המאפייה שפער פיו במתקפה נגד החרדים: "התגובה של ציבור אוכלי הנבלות והחינם נובעת מפחד והיסטריה כי החבל הולך ומתהדק על צווארם". מה שמראה שהמחאה נגד מאפיית אנג'ל לא מרתיעה אותם ואפילו אין תגובה מצד הנהלת המאפייה על החרם הצרכני הנרחב.

גדולי ישראל גם התייחסו לכך השבת, בישיבת 'עטרת ישראל' במודיעין עילית דיבר על כך ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, כך גם חבר מועצת גדולי התורה, ר"י מאור התלמוד הגרא"י קוק שוחח עם תלמידיו במהלך השבת על החרם נגד אנג'ל והתבטא: "מי שפגוע בכבוד התורה לא יכולים לקנות ממנו".

ביום שישי התבטא הגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון בשיעורו ברדיו קול חי, בדבריו אמר: "חוצפה שאין דומה לה. אם הטיפש הזה, מפקד סיירת מטכ"ל, מרשה לעצמו להתפרע כמו אחרון השוטים שברחוב ולכן בשל כבוד התורה צריך להרחיק אותו מעלינו ואם לא יפטרו אותו אין לנו חלק איתם. אני מייעץ לבד"ץ להסיר את ההשגחה מהם עד שיפטרו אותו. כי יש כאן כבוד התורה. לא פוליטיקה".

בנוסף, במכתב של תלמוד תורה 'דרך תבונה' בשכונת רמות בירושלים כתבו מכתב להורים ובו הם כותבים כי לאור הפגיעה בראש הישיבה שליט"א הורתה הישיבה לספקים שלא להכניס את המצורים של אנג'ל. 

תמונות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' בסיום סגירת החנויות בצרכניות ובמכולות המרכזיות, הסחורה של אנג'ל נשארה לחזרות ביום ראשון ישר למפעל. 

מי שהחל הראשון לעלות את הנושא של השתתפות עמר בר לב בהפגנה בחמישי בבני ברק היה העיתונאי אבי רבינא שכתב הערב: "ההתעוררות ברחוב החרדי בעקבות החרם הספונטני על חברת אנג'ל מדהימה. חרם שחייב להימשך כל עוד אנג'ל מתבצרת בשלה".

רבינא מספר כי השבת שהה בקרית ספר: "התארחתי השבת במודיעין עילית, אתה שומע את השטח, את בני התורה, את אותם אנשים שחיים ממשכורות רעב ולא התווסף להם שקל בחשבון הבנק מאז שנולדה הממשלה החדשה, אבל בשנה האחרונה, הם מואשמים מעל כל במה תקשורתית כ"גונבי הקופה הציבורית", "אוכלי חינם", ועוד. למה? כי הם בחרו ימין שלא בא בטוב בעין לכמה פריווילגים. החרם על אנג'ל מביע המון כאב של מגזר שנרמס עם בראש חוצות עם כמעט אפס איזון תקשורתי. זה החרם הכי מוצדק שהיה אי פעם. לא ייתכן שתבוא להתריס נגד לומדי התורה בבית שלנו, והחברה שלך תגלגל מיליונים בין היתר בזכות אותם לומדים. מותר לנו לבחור לא לקחת חלק במפעל שקורא תיגר על סיירת המטכ"ל שלנו".

"למאבק הזה שותפים ספרדים, חסידים וליטאים. וכן, גם לא מעט ציונות דתית וחילונים שהמסורת והתורה מספיק ערכית בעיניהם בשביל שנמחה על כבודם האבוד של לומדי התורה זה ממש לא משנה מה יקרה עם אנג'ל ביום המסחר בבורסה, יש כאן מחאה מהשטח על הזהות היהודית, שכבר הצליחה בענק כשהציוץ הזה נכתב ביום חמישי בבוקר, צפיתי מחאת רשת חביבה, ותו לא. אבל בתוך שעות, זה הפך למחאה הספונטנית עם התוצאות הכי מהירות שהיו כאן אי פעם במידה ואנג'ל ימשיכו לטפס על העץ עליו הם עלו, או כמו שמכנה אותנו הנכד של הבעלים: "אוכלי חינם", "פרזיטים", "משתמטים" "חשוכים", לא רואה מוסד אחד או ישיבה אחת שתעז להכניס למוסד את אנג'ל. יש מספיק תחליפים מצוינים".

עוד בנושא:

מאפיית אנג'ל חרם אבי רבינא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד