כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הערכה - לא היה היעד

טוביה נפלט מהחינוך החרדי ונרצח ביריות: "ניסינו לשכנע אותו לחזור הביתה"

טוביה בן נעים, בן 16 בלבד, גדל בקהילה חרדית בחדרה, אך בשל קשיים נפלט ממערכת החינוך | אתמול, בעת שנסע יחד עם עבריינים - הוא נורה למוות בידי רוכב אופנוע שטרם נתפס | אחותו: "ההורים היו שבורים, הלכתי לזהות אותו. הוא היה כל כך רגוע ושלו. אולי באה לו מנוחה סוף סוף"

טוביה נפלט מהחינוך החרדי ונרצח ביריות: "ניסינו לשכנע אותו לחזור הביתה"
טוביה בן נעים ז"ל, רגע הירי צילום: באדיבות המצלם

טוביה בן נעים, בן למשפחה חרדית מחדרה, נרצח אתמול (רביעי) באירוע הירי סמוך לגן שמואל. במשטרה מעריכים כי בן נעים, בן 16 בלבד, לא היה היעד לחיסול - אלא מי שנפצעו באירוע, אבי ביטון ובנו ירין, שלאחרונה הוזהרו ע"י המשטרה על הכוונה לפגוע בהם. מהירי נפצע גם עמנואל מלקייב.

טוביה נפלט ממערכת החינוך החרדית והניסיונות לשלבו בפנימייה כשלו. במשטרה עדיין חוקרים מה עשה בן נעים עם שני העבריינים מאור עקיבא, להם עבר פלילי עשיר. לפי בני משפחתו, לטוביה לא היה קשר לעולם הפשע.

הרצח בוצע ע"י רוכב קטנוע שנצמד לרכב בו נסע בן נעים יחד עם בני משפחת ביטון. בתיעוד ממצלמת רכב נראה היורה נצמד לרכב ופותח לעברו באש בזמן שהוא מתקרב לרמזור, כל זאת לעיני נוסעים רבים שנעו על הכביש.

עוד בנושא:

תושב פתח תקווה נרצח בג'לג'וליה | הרוג ופצועים קשה מירי ליד גן שמואל

נצמד לרכב ויורה: תיעוד החיסול ליד גן שמואל

 "הוא היה בכל מיני פנימיות ובסוף שמו אותו בפנימייה על פי חוק הנוער. שם היה לו ממש רע והוא ברח משם", סיפרה אחותו של טוביה, בתיה, לאתר 'וואלה'. "הוא היה נרדף. הוא אמר כל הזמן שאם יסדרו אותו בפנימייה אחרת הוא יילך מרצונו, אבל ברווחה התעקשו רק על הפתרון הזה".


זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה.

"אנחנו כל הזמן הזה היינו בלי יום ובלי לילה. כל כך דאגנו לו", הוסיפה האחות. "מה עובר עליו. איפה הוא ישן, מה הוא אוכל. עם מי הוא מסתובב. היה מתקשר פעם בשבוע שבועיים מטלפון חסוי כדי לספר לנו שהוא חי ושהוא בסדר. ניסינו לשכנע אותו לחזור הביתה, להסגיר את עצמו. ולא הצלחנו".

האחות סיפרה ל'וואלה' כי בתחילה למדו על המקרה בהודעות מקבוצות וואטסאפ. "התחלנו להתקשר בפניקה למשטרה, למד"א, לבית חולים וכלום. בינתיים אנשים מתקשרים אלינו עם תמונות ממה שקרה שם. לקראת חצות הגיע שוטר  וביקש שיזהו את גופתו של טוביה. ההורים היו שבורים, אני הלכתי לזהות אותו. הוא היה כל כך רגוע ושלו. אולי באה לו מנוחה סוף סוף".

אתמול, לאחר האירוע הקטלני, הגיע מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לזירת הרצח סמוך לגן שמואל, שם קיבל סקירה ממפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, אודות פרטי הארוע.

טוביה ז"ל (באדיבות המשפחה)

לפי המשטרה, סמוך לשעה 19:00 התקבל דיווח לגבי אירוע ירי לעבר רכב סמוך לצומת גן שמואל במסגרתו נפצעו 4 יושבי הרכב. כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע ואיסוף ראיות וממצאים מהזירה. מהחקירה הראשונית עולה כי רוכב אופנוע שנסע ממזרח למערב כ-50 מטר לפני צומת גן שמואל, פתח בירי לעבר רכב של הקורבנות כאשר נפצעו שניים (52,19) באורח קשה ואדם נוסף (28) נפצע באורח בינוני ומותו של האדם הרביעי (16) נקבע במקום ע"י גורמי הרפואה.

בהערכת מצב שקיים מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, בזירת האירוע ובה השתתפו סממ"ר מנשה, סנ"צ יניב רונן, וסגל הפיקוד, הופקדה החקירה בידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף.

רצח גן שמואל חיסול חדרה חינוך חרדי טוביה בן נעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד