י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"המפעל המוסרי ביותר"

דורש התנצלות: התגובה של סמוטריץ' לסערה של אייכלר. צפו

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מגיב לדברי ח"כ ישראל אייכלר: "המפעל הציוני הוא המפעל הצודק והמוסרי ביותר במאות השנים האחרונות". צפו

דורש התנצלות: התגובה של סמוטריץ' לסערה של אייכלר. צפו
ישראל אייכלר//בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הערב (שני) לסערה שעורר אמש סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת אייכלר כשבתגובה לאמירה אפיקורסית של ראש הממשלה נתניהו, תקף את המדינה והציונות.

"אין לי עניין להתנצח עם חבר הכנסת אייכלר בענייני השקפה", אומר סמוטירץ' בסרטון שהפיץ לפני דקות אחדות. "השקפתי כידוע ביחס לציונות ולמדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, שונה משלו במאה ושמונים מעלות".

לדברי שר האוצר, "המפעל הציוני הוא המפעל הצודק והמוסרי ביותר במאות השנים האחרונות בפרספקטיבה היסטורית ובינלאומית".

סמוטריץ אומר כי "שיבת עם ישראל לארצו אחרי שהוגלה ממנה בכח הזרוע היא התשובה הניצחת לרדיפות שעבר עמינו בשנות הגלות הארוכות והנוראות ושלב עצום בגאולת ישראל.

עוד בנושא:

הזכות שיש לנו בדורות האלו לקיבוץ גלויות והקמת מדינה יהודית, לכוח מגן חזק ועוצמתי שמגן על קיומו של העם היהודי, ללימוד תורה פורח, לצמיחה וחסד בכל המישורים, כל אלו לא מותירים ספק ביחס לנס ששמו מדינת ישראל. צריך להיות עיוור וכפוי טובה כדי לא לראות את זה.

האידיאליזציה השקרית של הגלות והגעגוע ההזוי אליה הם בבחינת "זכרנו את הדגה אשר אכלנו במצרים חינם". שכתוב של ההיסטוריה והפניית עורף לשפע הגדול שבעזרת השם זכינו לו כאן בארץ ישראל ובמדינת ישראל, ובעיקר פגיעה קשה בעם ישראל כולו".

לסיום אומר סמוטריץ' כי "המילים הבוטות והלא ראויות של ח"כ אייכלר לא מייצגות את הרוב המוחלט של הציבור החרדי, שגם אם יש לו הבדלי השקפות, מסתייג בכל ליבו מעלבונות וביזיונות, אוהב את חיילי צה"ל ומוקיר להם טובה, ומרגיש חלק ממדינת ישראל ומהחברה הישראלית. ברוח ימי התשובה של חודש אלול אני קורא לח"כ אייכלר לחזור בו ולהתנצל".

בצלאל סמוטריץ' ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד