ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כל העדכונים

177 הרוגים לחיזבאללה | רה"מ נתניהו מצהיר: "יש לי קווים אדומים"

דיווח: חמאס דורש לכלול בין המשוחררים במסגרת שחרור חטופים את מחבלי הנוח'בה שנעצרו ב-7 באוקטובר | צה"ל תקף בדרום לבנון בתגובה להמשך הירי לעבר יישובי קו העימות; בתים במטולה ובמנרה נפגעו מירי נ"ט. ארבעה לוחמים נפלו ברצועת עזה ביממה האחרונה | כל העדכונים

177 הרוגים לחיזבאללה | רה"מ נתניהו מצהיר: "יש לי קווים אדומים"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היום ה-117 למלחמה: ארבעה לוחמים הי"ד נפלו במהלך היממה האחרונה ברצועת עזה. בנוסף התירה המשטרה לפרסם כי לוחם יס"מ רס"ל רן גואילי הי"ד נפל בקרב בעלומים ב-7 באוקטובר, וכי גופתו מוחזקת בידי חמאס.  צה"ל ממשיך בתמרון הקרקעי ברצועת עזה ובפעילות בגבול הצפון.

עדכונים שוטפים:

23:53 - השר גדעון סער מגיב לדיווח ב'וואלה' כי ארה"ב שוקלת להכיר במדינה פלסטינית כחלק מאסטרטגיית "היום שאחרי" המלחמה: "מדינה פלסטינית תסכן את ביטחון ישראל ואת עתידה. זו תהיה מדינה רדיקלית, בסיס לטרור איסלמיסטי ולחבירה לגורמים הקיצוניים ביותר שתערער את היציבות האזורית באופן קבוע. אני משוכנע שארה״ב, ידידתנו הגדולה ביותר, לא תתן ידה למהלך מסוכן כזה". דברי סער.

23:44 - ביחידה הכלבנים המובחרת 'עוקץ' הדריכו את הכוחות להיזהר מכך שפעילי חמאס משאירים כלבים קשורים במרחבים שצה"ל עומד לסרוק - כנראה במטרה לשבש את פעילות כלבי עוקץ, ולבצע פיגוע משיכה. בינתיים, לאור הצלחת עוקץ בלחימה, שבה אף איבדו 17 מכלבי היחידה, במשרד הביטחון מקדמים רכש גדול מחו"ל. כך דווח ב-ynet.

23:29 - בצה"ל מעריכים כי עד כה חוסלו במלחמה יותר מ-60% מגדודי חמאס, בהם פעלו מפקדי מחלקות, מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים ומחליפיהם. כעת, האתגר שעומד בפני כוחות הביטחון הוא בחיסול מפקדי הגדודים הנותרים, מפקדי החטיבות - ובעלי תפקידים בכירים בזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור. כך דווח ב'וואלה'.

23:08 - עיתונאי 'ידיעות' נדב איל מדווח כי בשעה הקרובה צפויה להיות מוגשת תביעת ענק של נפגעי 7 באוקטובר בבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד איראן, בתביעה לפיצויים בשווי כמיליארד דולר. את הנפגעים - בני משפחה של נרצחים, אזרחים שנפצעו או נחטפו - מייצגת חברת הליטיגציה הגדולה בארה"ב, פרו בונו (ללא עמלה, ללא אחוזים), קווין עמנואל ארקהרט וסאליבן. הם מייצגים גם את אוקראינה נגד רוסיה, ומתמחים בתביעות עם היבט מדינתי - וגם חילוט נכסים מחוץ לארה"ב.

22:32 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה מצולמת: "אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש: לא בכל מחיר. יש לי קווים אדומים, ביניהם: אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה״ל מהרצועה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים".

22:30 - באלג'יריה מדווחים כי בכיר חמאס באסם נעים, שוהה במדינה לצרכי פגישות עם פוליטיקאים ממפלגות שונות.

22:24 - חיזבאללה מדווח על הרוג נוסף בשורותיו כתוצאה מתקיפות צה"ל, מוחמד חמוד מהכפר בית ליף. הרוג מספר 177 שלו רשמית מתחילת המלחמה.

22:20 - בכיר חמאס בחו"ל עלי ברכה: "העקרונות שלנו הם הפסקת אש (כוללת), פתיחת מעבר רפיח ומחויבות ערבית-בין לאומית לשיקום רצועת עזה ולשחרור אסירים במתווה של 'כולם תמורת כולם'. כשאסמאעיל הנייה יגיע למצרים - הוא יגיב בשם הפלגים ולא רק בשם חמאס".

22:15 - 30 מפגינים עוכבו למעצר במחאות נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה. המפגינים טענו: "הופעלה נגדנו אלימות לא פורפורציונלית".

22:08 - האזעקות שהופעלו בשלומי: שני שיגורים כושלים של חיזבאללה - נפלו בשטח לבנון. כך דווח ב'כאן'.

22:00 - מטה משפחות החטופים, על העסקה המסתמנת: "מדובר ביממה דרמטית. דברים יכולים להיסגר אפילו בשעות הלילה או מחר בבוקר. נזקקת הסכמת שני הצדדים ובינתיים עדיין אין אותה, אבל מצפים ומקווים מאוד שהיא תושג".

21:45 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: כוחות אמריקנים תקפו והשמידו טיל קרקע-אוויר של החות'ים, שהיה מוכן לשיגור. הטיל זוהה בשטחים שבשליטת החות'ים, הוגדר בתור איום מיידי לכלי טייס אמריקני, ולכן הוחלט לבצע תקיפה זו.

21:36 - מקור חות'י לערוץ מצרי: כטב"ם אמריקני ביצע שתי תקיפות בצפון מחוז סעדה שבצפון תימן.

21:34 - ב'כאן 11' דווח כי טיל נ"ט פגע בבית במטולה, ברחוב בו נפגעו כבר 4 בתים.

21:32 - בית בקיבוץ מנרה נפגע מטיל נ"ט נוסף שנורה לפני זמן קצר מלבנון. אין נפגעים.

21:23 - השרים גנץ ואיזנקוט הציעו במהלך הדיונים הסגורים שהתקיימו בימים האחרונים לבחון מהלך של הגבלת הכנסת הסחורה ההומניטרית לרצועת עזה, כל עוד חמאס הוא זה שמשתלט עליה. כך דווח ב'חדשות 12'.

21:11 - 177 משאיות נכנסו היום לעזה דרך מעבר כרם שלום. 70 משאיות נוספות נבדקו במעבר ניצנה ונשלחו למעבר רפיח.

21:00 - ב'חדשות 12' הוצגו פרטים חדשים על מתווה העסקה: ראש המוסד הקריא לשרי קבינט המלחמה מסמך בן 9 נקודות. במתווה: שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ההפוגה שהוצגה: 35+7, קרי יום הפוגה על כל חטוף ושבוע למו"מ נוסף. גורם בכיר: הוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים אלא על "איכותם". לדיווח המלא

20:57 - אזעקה נשמעה בשלומי בצפון.

20:54 - מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים עיתא א-שעב, בית ליף ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

20:49 - ראש הממשלה נתניהו למשלחת שגרירים לאו"ם: "חייבים לסיים את המשימה עם אונר"א, קיימות סוכנויות או"ם אחרות שמתאימות לנושא".

20:43 - נתניהו אמר היום למשפחות החטופים: "פדיון שבויים גובר על הכל, גם על שלמות הקואליציה". 

20:40 - ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ברגע שיינתן אור ירוק מחמאס - ניתן להגיע לעסקה בתוך שבוע וחצי עד עשרה ימים. 

20:30 - חמאס דורש מישראל לשחרר את כל פעילי יחידת העלית שלו (הנוח'בה), שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, כחלק מעסקת שחרור החטופים שמתגבשת. גורמים המעורבים במו״מ אמרו כי הדרישה עלתה כבר במהלך הפסגה בפריז מצד קטאר ומצרים. לדיווח המלא

20:22 - כחלק ממהלכיו "לבדוק את הדופק בקואליציה", בתקופה האחרונה: נתניהו שוחח עם סמוטריץ' על עסקת חטופים.

20:00 - צה"ל מפרסם תיעוד של חילוץ תחת אש מהאוויר ומהקרקע בתנאי שטח מורכבים - הכוחות המשולבים של יחידה 669 ויחידת הניוד 5515 מצילים חיים. לדיווח המלא והתיעוד

19:15 - דיווח: משרד החוץ האמריקני בוחן הכרה במדינה פלסטינית כחלק מיוזמה מדינית ליום שאחרי המלחמה בעזה.

18:30 - הותר לפרסום: רס"ן (מיל') יצהר הופמן, בן 36, מאשחר, מפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

>> לעדכונים קודמים מהיום ה-117 למלחמה

עדכונים שוטפים מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד