כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפו בתיעוד

באמצע הטיול: הרחפן של רבינסקי נעלם

תיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי • 'בחדרי' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים • לפניכם תיעוד מהפרק השמיני במסע - 400 ק"מ צפונה בחזרה ל'נורוויק'

רחפן על רקע צוקי הצפון צילום: אריאל רבינסקי, משה שי פלאש 90

'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי. 'בחדרי חרדים' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים. לפניכם תיעוד מהפרק השמיני במסע - 400 ק"מ צפונה בחזרה לנורוויק.

ממשיכים לחלק השמיני. לאחר שבפרק הקודם הוא חזר עם תיעודים מרהיבים מהאזור הקרחוני, ולאחר שבעה פרקים מרתקים וייחודיים מנופיה הקסומים של צפון נורווגיה רבינסקי, סקנדינביה ועוד - רבינסקי עושה אחורה פנה, כשבאמצע הדרך הוא מאבד, למרבה האכזבה את הרחפן היוקרתי שלו, שאת התיעודים הנוצצים ויוצאי הדופן שהובאו כאן בפרקים הקודמים הוא עשה באמצעותו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר רבינסקי: "לקראת החזרה לארץ שינינו כיוון והתחלנו לעלות צפונה לכיוון שדה התעופה אוונס, שסמוך לעיר נרוויק. בשבת הקרובה בעזרת השם יתברך נאכל צ׳ולנט וקיגל בארץ".

צלם החתונות הוותיק מוסיף: "בנורווגיה ובמיוחד בצפונה אין יהודים - ולכן אין אוכל כשר בכלל. הופתענו כשמצאנו מוצרים בודדים שמיובאים מארה״ב עם הכשר מהודר. מסיבה זו", הוא מוסיף, "הבאנו איתנו מהארץ מזוודת אוכל הכוללת: שימורים, טוסטים, קרקרים, מנות חמות לרוב, גבינות מותכות, מרקים נמסים ונקניקים וכדומה".

הדרך צפונה היא בעצם חזרה גנרלית על כל מה שראינו עד כה, מה בכל זאת השתנה היום? אנחנו שואלים את רבינסקי, והוא משיב: "במהלך היום ירדנו מהכביש ומהשבילים המסומנים, חצינו נחלים קטנים בקפיצה מסלע לסלע, וצעדנו באזורים בוציים שלא דרכה בהם רגל אדם מעולם".

אנחנו שואלים את רבינסקי מה הוא חיפש בינות לסלעים, ואז הוא מספר לנו על האירוע של איבוד הרחפן היוקרתי: "במהלך הנסיעה עברנו בין צוקי ענק משני צידי הכביש. כדי לצלם את היופי הזה הרמנו רחפן לגובה. ככל הנראה, ברגע שהרחפן יצא מהאזור המוקף בצוקים הוא נחשף לרוחות חזקות".

"כתוצאה מכך", הוא מוסיף, "איבדתי את השליטה עליו וגם הפעלת מצב HOME למקרה חירום לא הועילה במקרה הזה. חיטוט בקרבי האפליקציה בשילוב אפליקציית “google maps” שלחו אותנו עמוק פנימה לתוך הביצות כדי למצוא את הרחפן. אך האבידה לא חזרה לבעליה", חותם רבינסקי.

תיעוד מעדשת מצלמת הרחפן, שניות לפני שהתרסק. צילום: אריאל רבינסקי

צפו בפרק השביעי - פלא הבריאה: 'שמע ישראל' באזור הקרחוני

אריאל רבינסקי נורוויק צפון נורווגיה רחפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!