י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תצפית נוף המרהיבה בעולם"

רבינסקי עם הדובדבן שבקצפת: הצוק פריקסטולן • יומן מסע

תיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי • 'בחדרי' ליווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות במשך עשרה ימים • לפניכם תיעוד מהפרק התשיעי והאחרון במסע - הצוק פריקסטולן וסיכום של כל תשעת הפרקים בסדרת "יומן מסע"

רבינסקי עם הדובדבן שבקצפת: הצוק פריקסטולן • יומן מסע
רבינסקי בפעולה על רקע הצוק צילום: א. רבינסקי

מה רבו מעשיך ה': 'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי. 'בחדרי חרדים' ליווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שנערך עשרה ימים. לפניכם תיעוד מהפרק התשיעי והאחרון במסע - הצוק פריקסטולן וכן סיכום של כל תשעת הפרקים בסדרת "יומן מסע".

ממשיכים לחלק התשיעי והאחרון שחותם את המסע של אריאל רבינסקי. החלק הצפון נורווגי של המסע הסתיים והפנים מועדות חזרה הביתה לכיוון דרום, לא לפני שמקדישים את היומיים שנשארו לדובדבן שבקצפת- הצוק פריקסטולן.

הצוק פריקסטולן הוא מדף סלע בשטח 625 מ״ר ובגובה של 600 מטר מעל פיורד שעובר לרגליו. למרות גובה הצוק ותנאי האזור המסוכנים, לא קיים במקום מעקה בטיחות בקצה הצוק וזאת כדי לא לפגוע ביופי הטבעי.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר רבינסקי: "מסלול הטיסות הביתה עובר דרך ברגן, הקרובה יותר לצוק פריקסטולן, והייתה זו הזדמנות מעולה בשבילנו לבקר במקום". לדבריו, "הצוק נחשב לאחת האטרקציות התיירותיות ביותר בנורווגיה, ובשנת 2011 רשת ה-CNN קבעה שזו תצפית נוף המרהיבה ביותר בעולם".

"המסלול עצמו מורכב בחלקו הגדול מעלייה תלולה וחלקלקה בגלל הגשמים שיורדים לעתים קרובות. דרוש טפוס רציני ומאתגר על הסלעים. הדרך היחידה להגיע לצוק היא רגלית וכל כיוון אורך כשעתיים עד שעתיים וחצי. כמובן שבדרך דרומה לכוון הצוק לא התאפקתי ועצרתי מדי פעם ללכוד תמונות בעדשת המצלמה".

"לסיכום", הוא אומר, "למרות הקשיים הכרוכים בטיול מעין זה - 6 טיסות בשבועיים, היעדר אוכל כשר בהישג יד והיעדר בתי מלון במסלול - התחושה בסוף הדרך היא תחושת סיפוק והבנה של מקצת ״מה רבו מעשיך ה׳״.

לרבינסקי יש גם כמה מילים אישיות לומר עם חתימת המסלול המקיף והחד-פעמי (שכמובן הסתיים לפני תשעת הימים י.א), שהביא לתגובות נלהבות מצד גולשים.

"פרויקט "יומן המסע" שליווה אותי לאורך הטיול היה יוזמה ברוכה של מנהלי אתר "בחדרי חרדים". בזכות יוזמה זו דאגתי וזכיתי לתעד את כל שלבי הטיול. ומאידך, אתם הגולשים זכיתם בתיעוד רצוף של פינה מקסימה בכדור הארץ".

"הרבה תודות לעורך המסור, יוסי אסולין, שעמל יום יום על החומרים והפיק יומן מדהים. ובסופו של דבר, תודה לאהרון הורביץ (050-3862635) המתמחה בבניית טיולים בחו״ל על הקמת המסע. לפרטים ותמיכה לכל אורך המסלול, 24/6".

===

בפרקים הקודמים >>

צפו בפרק הראשון במסע - איי צפון סקנדינביה

צפו בפרק השני במסע - איי ווסטרולן המרהיבים

צפו בפרק השלישי במסע - מאיי לופוטן למחוז טרומסה

צפו בפרק הרביעי - סיור מתועד בשני חלקי העיר טרומסה

צפו בפרק החמישי במסע - נורוויק, מחוז נורדלנד

צפו בפרק השישי במסע - כפר הדייגים בּוּדֶה, נורווגיה

צפו בפרק השביעי במסע - פלא הבריאה: 'שמע ישראל' באזור הקרחוני

צפו בפרק השמיני במסע - 400 ק"מ צפונה בחזרה ל'נורוויק'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד