י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סאגת מירון

המבחן החרדי הגדול: הפסיקו להסתתר מאחורי הדרג המקצועי \\ דעה

המפלגות החרדיות הצליחו בדרך נס לשמר את כוחן בבחירות בשל שיעור ההצבעה הנמוך, אך עדיין איבדו כמה עשרות אלפי קולות של חרדים ממורמרים והנה שוב במבחן ל"ג בעומר שעשוי לעלות להם שוב בבחירות החמישיות, הח"כים שוב מתמהמהים ומסתתרים מאחורי הדרג המקצועי

המבחן החרדי הגדול: הפסיקו להסתתר מאחורי הדרג המקצועי \\ דעה
דוד כהן

שנת הקורונה כפי שראינו במערכת הבחירות לפני שלושה שבועות עלתה לציבור החרדי בקולות רבים, בעיקר קולות מ'יהדות התורה' אבל לא רק, כעת ניצבת הנציגות החרדית מול מבחן נוסף לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי, שאם ניזכר, ההגבלות בשנה שעברה בשיא המאבק בקורונה היו תחילת הזעם החרדי שנמשך עד ימים אלה.

בימים האחרונים מבהירים נציגי 'אגודת ישראל' מאיר פרוש, ישראל אייכלר והיום גם יעקב ליצמן כי יש לאפשר גישה לכולם להר מירון, בדיוק כפי שנעשה בהר הבית לקראת חודש הרמאדן, אז אלפי מתפללים ערבים עולים ללא כל מגבלה.

אבל המבחן הוא של כל הח"כים החרדים לא רק של החסידים שביניהם, גם של חבר הכנסת משה גפני, אבל בעיקר של השרים שלהם הכוח הפוליטי והאפשרות למנוע מהלכים בתוך הממשלה, ומחזיקים בקשר רציף עם השרים הרלוונטיים במשרד הבריאות והמשרד לביטחון פנים.

פרסום ראשון | משרד הבריאות דורש: להגביל את העלייה לציון הרשב"י

הזעם החרדי על ההגבלות בל"ג בעומר: דין הר הבית לא כדין מירון

מסמך פנימי נחשף: עד 30,000 איש • כך תיראה ההילולה בהר מירון

החרדים לא מוותרים: מתארגנת מחאת ענק

עיתון 'המבשר' מצטרף למאבק: הסירו ידיכם מהר קדשנו

זעם חרדי: ההדלקה במירון עד 1,000 איש; אצטדיון עד 10,000 אוהדים

מסתמן: החלטת ממשלה לסגירת מירון; חילוקי דעות על ההגבלות

סאגת מירון מזכירה את סאגת שושן פורים תשפ"א, אז התכנסו רק למחרת פורים ותקפו את ההחלטה, בעוד השרים החרדים היו יכולים למנוע זאת ערב פורים, כך גם בסאגת ראש השנה באומן שעורר זעם רב, שהם עמדו מאחורי פנייתו של הפרויקטור פרופסור רוני גמזו, כמי שמונע את הנסיעה, אך בשיחות סגורות תמכו בעמדתו למנוע נסיעה.

כעת, הגיע הזמן שהנציגות החרדית תהיה שקופה מול הבוחרים שלה, ותזכור שתמיד יש לבוחרים אפשרות להצביע (אולי בקרוב מאוד בקלפי) לבצלאל סמוטריץ׳, שהצליח לגייס קולות רבים מהציבור החרדי.

השרים שלנו חייבים להיות גלויים, אם אתם תומכים בהגבלות על מירון תצאו לציבור, תגידו להם את זה, תסבירו להם למה אתם חושבים כך, אל תתקפו בתקשורת ותסתתרו מאחורי 'הדרג המקצועי' ובחדר הסגור תסייעו להם. ואם אתם מתנגדים להגבלות, תבהירו זאת עכשיו, תלחמו ותתעקשו בכל הכלים ואל תסתפקו בכותרת בעיתון למחרת ל׳ג בעומר או בישיבת סיעה דחופה שבה תתקפו איזה גורם מקצועי.

"אמנם אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים", נוהג לומר תמיד משה גפני, עכשיו גם תפנימו את זה, תדברו עם הציבור, תסבירו לציבור איך פותחים אצטדיונים למשחקי ספורט ל-10,000 איש ולמירון מאפשרים רק 1000 איש במתחם גדול הרבה יותר, תסבירו להם, למה ערבי יכול להעלאות להר הבית ללא כל הגבלה ולמירון הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ...

תדברו איתנו!

על החתום: ארי קלמן, חרדי כשר שהצביע למפלגות החרדיות.

הדלקה במירון ציון הרשבי במירון ל"ג בעומר חברי הכנסת החרדים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד