י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הנשמה הגבוהה של הקדוש הרגישה"

תיעוד בלעדי: יהודה דימנטמן הי"ד מתפלל בזאת חנוכה במירון

בתפילה, זמרה וזעקה מעומק הלב ביום החיתום - זאת חנוכה האחרון, רק לפני פחות מחודש ימים, נראה הנרצח הקדוש הרב יהודה דימנטמן הי"ד, מתפלל בדבקות יחד עם בני קהילת אונגוואר ממודיעין עילית. אחד מחברי הקהילה ל'בחדרי': "הנשמה הגבוהה של הקדוש הרגישה" • צפו

תיעוד בלעדי: יהודה דימנטמן הי"ד מתפלל בזאת חנוכה במירון
יהודה דימנטמן הי"ד בזאת חנוכה במירון צילום: א. זילבר

רק לפני פחות מחודש ימים ביום החיתום של זאת חנוכה, שלפי הספרים הקדושים מדובר ביום גמר חיתום הדין של הימים הנוראים, יצאה קבוצת אברכים חברי השיעור דף היומי מקהילת אונגוואר במודיעין עילית, לתפילת שחרית בציון הרשב"י באתרא קדישא מירון.

התפילה כמובן התנהלה בדביקות ובשירה היוצאת מעומק הלב, כיאה ליום נעלה זה, תוך כדי התפילה שמו לב ליהודי עם כיפה גדולה ופאות ארוכות שמצטרף לתפילתם.

בתחילה הדבר לא עורר שום התייחסות מיוחדת כי אצל רשב"י כולם שווים, אך כאשר התעצמה השירה בתפילת ההלל, לא היה שייך שלא להתפעל מדביקותו ותפילתו בתפילה ובבורא עולם ושמחתו של אותו יהודי ששר ופיזז ורקד בכל כוחותיו.

בליל שישי האחרון, עת הגיעה הבשורה המרה על הירצחו של הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד בפיגוע טרור ופרסום תמונתו, הבינו המתפללים שר' יהודה הי"ד, היה זה שהתפלל עמם בזאת חנוכה בדבקות כה עצומה וחבל על דאבדין ולא משתכחין.

עוד בנושא:

הסופר הרב רפאל סמוטני, מבני הקהילה אמר ל'בחדרי חרדים': "כנראה הנשמה הגבוהה של הקדוש הרגישה את היום הגדול, אנחנו היינו בהלם מאותו יהודי שמתפלל ושר בדבקות".

סמוטני ממשיך ומספר: "לאחר התפילה ניגש הקדוש לאחד מבני הקהילה והתפלא על המגוון האנושי של הקהילה המחבר ביחד את כל החוגים והעדות חסידים וליטאים, אברכים בני תורה לצד העובדים לפרנסתם ושאל באיזו קהילה מדובר, וכששמע אמר: קהילה כזו זה ממש בחינה של ימות המשיח, לקהילה כזו אני רוצה לבוא להיות בשבת בקהילה שלכם, לדאבוננו לא זכה בחייו ויגיע רק בימות המשיח במהרה בימינו". 

יהודה דימנטמן זאת חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד