י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אתה תיתבע ותשב בכלא"

בפינוי המאחז: העימות בין השוטרים לבן-גביר וגופשטיין

כוחות המשטרה פינו סמוך לכניסת שבת את המאחז 'נופי יהודה', שהוקם כתגובה לפיגוע שאירע בשומרון, ולזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד | חבר הכנסת בן-גביר התעמת עם אחד השוטרים, לאחר שניסה למנוע ממנו מעבר - ואיים לתבוע אותו | בנוסף, תועד שוטר תוקף את פעיל הימין בנצי גופשטיין ומפיל אותו • צפו במהומה

בפינוי המאחז: העימות בין השוטרים לבן-גביר וגופשטיין
חיילי צה"ל לצד מתנחלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עימות נרשם ביום שישי בין חבר הכנסת איתמר בן-גביר ופעיל הימין בנצי גופשטיין לבין שוטרי מג"ב, שהגיעו לפנות מאחז חדש שהוקם בסמוך לקריית-ארבע, מקום מגוריהם של השניים.

המשטרה הגיעה לפנות בצהרי יום שישי את המאחז 'נופי יהודה', שהוקם שעות קודם הפינוי בתגובה לפיגוע שאירע בסמוך לחומש, שבמהלכו נרצח הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד ולזכרו.

חבר הכנסת איתמר בן-גביר הגיע יחד עם עמיתו בנצי גופשטיין, במטרה למנוע את הפינוי, אך השוטרים מנעו את כניסתם. אחד השוטרים הציג ליו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', צו שמראה כי המקום מוגדר כשטח צבאי סגור.

בן-גביר טען כי לפי הצו "תושב קבוע בשטח יכול להישאר כאן", וכי הוא "לא חל על חברי כנסת ואתה לא תיגע בחבר כנסת. אני מודיע לך שאם אתה תיגע בח"כ אתה תיתבע ואתה תשב בכלא. אתם הרבצתם כאן לילדים, והתפקיד שלי לשמור על הילדים כאן", אמר בן גביר לשוטר.

בנוסף, בן-גביר התעקש שבנצי גופשטיין יתקדם איתו לעבר המאחז בניסיון למנוע את הפינוי, אך השוטרים מנעו זאת. אחד מהם ניסה למנוע מגופשטיין לתעד את האירוע, תקף באלימות והטיח אותו לרצפה.

עוד בנושא:

"המסר של השר בר לב מחלחל לשטח, והשוטרים הפנימו שהאויבים הם המתנחלים. אלימות כזאת של שוטרים לא פגשתי מאז ימי אוסלו", טוען גופשטיין, ובן-גביר המשיך: "התנהלותם של שוטרי תחנת חברון מאז הרצח היא מזעזעת".

"לאחר דברי השר בר לב, חלה בימים האחרונים עלייה חדה ברמת האלימות המשטרתית כלפי מתיישבים ועל המשטרה להרגיע את הרוחות במקום להלהיט את השטח", הוסיף בן גביר.

ממשטרת ישראל נמסר: במהלך פעילות כוחות המשטרה לפינוי מבנה בלתי חוקי בחברון, הגיעו ח״כ איתמר בן גביר ומר בנצי גופשטיין בניסיון להיכנס לתחום שטח הפינוי. מחשש לשלומם, בשעה שהכוחות מפנים את המבנה במקום, השניים התבקשו שלא להתקרב לשטח הפינוי. שוטר שנכח בשטח ניסה להרחיק את מר גופשטיין, ומבדיקה ראשונית עולה שככל הנראה מעד בשל שיפוע הקרקע. למרות האמור, נציין כי עם קבלת תיעוד האירוע, המשטרה החלה בבדיקת המקרה על ידי הגורמים המוסמכים לכך.

איתמר בן גביר מאחז בלתי חוקי קרית ארבע יהודה דימנטמן בנצי גופשטיין עימות אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד