כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביטול ההילולא

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא במכתב: "לא מקבלים את ההחלטה"

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנו של ה'בבא סאלי' במכתב חריף בעקבות ביטול ההילולא: "אין אנו מקבלים החלטה זו בשום פנים ואופן. מאות אלפים מאחינו בית ישראל, המקושרים בלב ונפש ובעבותות של אהבה לא יוכלו לראות כבלע את הקודש, ואיש לא יוכל למנוע מהם את השמחה"

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא במכתב: "לא מקבלים את ההחלטה"
האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בהילולת אביו צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: בעקבות הודעת המשטרה על ביטול הילולת סדנא בבא סאלי זצ"ל בנתיבות, בנו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, כתב מכתב בריף בו הבהיר כי אינו מקבל את ההחלטה ולדבריו לא ניתן למנוע מאלפים להגיע לרחבת הציון תחת כיפת השמים. "הסירו ידיכם מן הקודש, חידלו הרע, אל נא תתעסקו במקום הנורא הזה", כתב בנו האדמו"ר.

במכתב כותב האדמו"ר: "במפח נפש שמענו זה עתה על רצונם של הפקידים למנוע את השמחה של בית ישראל על ציונו הקדוש והטהור של מור אבי הקדוש עטרת בית ישראל, בין בתוך מבנה הציון ובין ברחבה תחת כיפת השמים. אהה, כי מר לי מר, כבוד בית ישרא"ל ניתן למרמס".

"אין אנו מקבלים החלטה זו בשום פנים ואופן. מאות אלפים מאחינו בית ישראל, המקושרים בלב ונפש ובעבותות של אהבה עזה לאור עיני, עטרת ראשי ועטרת כל בית ישראל, אדוני אבי הקדוש והטהור זיע"א, לא יוכלו לראות כבלע את הקודש, ואיש לא יוכל למנוע מהם את השמחה הנאדרת הזו".

"כי זאת עליכם לדעת, כל ישועת בית ישראל, בארץ ובתפוצות, נשענת על המקום המקודש הזה. מכל קצווי תבל אנשים מתחננים לקדוש ברוך הוא בזכות הצדיק, ליבם קשור עמו כיתד בל תימוט, ואת היום המקודש הזה יחשוב מי שהוא שיוכל ליטול מאיתם?".

האדמו"ר רבי ברוך מדגיש במכתבו את האפליה הזועקת: "ואם היינו שומעים שבשאר מקומות היו סוגרים ומונעים מאנשים להגיע, חצי נחמה. אבל התימה הוא שרק במקומות הקדושה והטהרה יניחו אזיקים ואיסורים, איך אוכל והחרשתי לשעה כזו".

"ובזאת אני מודיע ומכריז", כותב הרב ופונה, "לכל פקיד או בעל תפקיד שחושב להגביל ולמנוע את השמחה הגדולה על מקום מנוחתו של מור אבי הקדוש זיע"א, לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולא יאמר לתועלת הציבור הגבלתי. די היה לכם זמן והותר לערוך ולסדר מה שחפצתם, ואין המניעה עכשיו אלא כקוץ ממאיר וסילון מכאיב בלבבות מאות אלפים הבאים מדי שנה לפקוד את הציון ביום הקדוש".

את מכתבו מסיים: "אנא הסירו ידיכם מן הקודש, חדלו הרע, אל נא תתעסקו במקום הנורא הזה, והיא לא תצלח. הכותב וחותם בצער רב ע"ה ברוך אביחצירא ס"ט בלא"א עטרו"ת סידנא בבא סאלי זי"ע". 

הבבא סאלי רבי ברוך אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד