י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דין נתיבות כדין בלפור

הפתרון היצירתי לקיום הילולת הבאבא סאלי: הפגנה נגד הממשלה

בש"ס הוגים רעיון יצירתי שיאפשר את קיום הילולת הבאבא סאלי זי"ע, חרף צו המשטרה שאוסר את קיום האירוע בשל סכנה בטיחותית כחלק מלקחי אסון מירון. הפתרון הנו הגדרת ההילולא כמחאה נגד הממשלה שמותרת במדינה דמוקרטית כמו שהותרו הפגנות בלפור ללא הגבלות

הפתרון היצירתי לקיום הילולת הבאבא סאלי: הפגנה נגד הממשלה
הילולת הבאבא סאלי זי"ע צילום: Almog Sugavker/Flash90

בשל הצו החריג עליו חתמו היום במשטרת ישראל שאוסר את קיום הילולת הבאבא סאלי זצ"ל ביום רביעי הבא, פתרון יצירתי מציע לזמן הפגנת ענק נגד הממשלה ובכך לקיים את האירוע, כפי שאושרו והותרו 'הפגנות בלפור' נגד הממשלה, ללא כל מגבלה על המשתתפים.

את הפתרון יוזם חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס, שהודיע בטוויטר, "בשבוע הבא תתקיים הפגנת מחאה המונית נגד הממשלה של כל הציבור המסורתי ומי שחשוב לו מדינה יהודית".

עוד בנושא:

בגלל חוסר בתקציב: הילולת הבבא סאלי בסכנת ביטול

רדיפת הדתיים חוזרת • פרופ' זרקא על הילולת הבאבא סאלי "פיגוע המוני"

"מדגרת קורונה": הילולת באבא סאלי תבוטל?

הגבלת הילולת הבאבא סאלי הגיעה לכנסת: "הציבור יצביע ברגלים"

המשטרה ביטלה את הילולת הבאבא סאלי: כניסת מתפללים תיאסר

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא במכתב חריף: "לא מקבלים את ההחלטה"

לפי אבוטבול, "ההפגנה תתקיים בפריפרייה בעיר נתיבות תחת כיפת השמיים (קורונה) במתחם הענקי של קבר סידנא בבא סאלי זיע"א", כשהוא חותר לכך שלא יוכלו להגביל את האירוע כפי שנהגו בהפגנות בלפור, "דין נתיבות והפריפרייה כדין בלפור", כתב אבוטבול.

כזכור, בעקבות איסור קיום האירוע על ידי המשטרה, יצאו חברי הכנסת מכל סיעות הבית נגד הגבלת האירוע, במליאת הכנסת אמר חבר הכנסת יעקב מרגי כי המונים לא יישמעו להוראות ויגיעו למקום למרות הצו.

ח"כ קטי שטרית מ'הליכוד' מתכוונת להשתמש בחסינותה כחברת כנסת ולהגיע לציון ביום הילולא, וכך כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הממשלה החליטה: חגיגות סילבסטר ✅ הילולת הבבא סאלי ❌ לא יעזרו להם הניסיונות למחוק את האירועים החשובים ליהודים, אני להילולה אגיע❗".

חברה לסיעה, ח"כ מיקי זוהר הגיב וכתב: "לאסור את קיום הילולת הבבא סאלי זצ"ל זו פגיעה במסורת רבת שנים של ציבור מאמינים. על המשטרה וגורמי האכיפה למצוא פתרון מניח על הדעת שיעמוד בדרישות הבטיחות ובריאות הציבור".

הבאבא סאלי הילולת הבבא סאלי יום הילולא עלייה לקבר עלייה לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד