י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מוצאים מנוח

חברי 'לב טהור' נכנסו למונטנגרו, אך המשיכו כבר למדינה הבאה

קבוצה מחברי 'לב טהור' ממשיכה לנדוד בין מדינות אירופה. אחרי שגורשו מבוסניה כעבור שהות של כשלושה שבועות במדינה, לאור תלונות התושבים שהביעו חשש מפניהם, הללו עזבו ביום חמישי למונטנגרו, אך על פי הדיווחים גם שם לא החזיקו מעמד והמשיכו לאלבניה הסמוכה 

חברי 'לב טהור' נכנסו למונטנגרו, אך המשיכו כבר למדינה הבאה
בחורים ב'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

חברי 'לב טהור', ששהו בסרייבו הבירה, עזבו את בוסניה הרצגובינה ב-3 בפברואר ונסעו למונטנגרו, אך לא נשארו יותר מדי זמן במדינה. התקשורת המקומית מדווחת כי חברי הקבוצה המשיכו לאלבניה דרך מונטנגרו באותו יום.

לפי דיווחים בתקשורת המקומית באלבניה, המשרד לענייני זרים במונטנגרו, הודיע כי בשעות הערב המאוחרות של ה-3 בפברואר, קבוצה של 37 אזרחים זרים יצאה מבוסניה והרצגובינה דרך מעבר הגבול דלאוסה.

"מדובר באזרחי ארצות הברית, קנדה וגואטמלה שגרמו לתסיסה ציבורית בתקופה האחרונה, על סמך טענות שהם חברים בכת הרדיקלית לב טהור", נמסר בהודעת המשרד לענייני זרים במונטונגרו.

המשרד ציין כי הקבוצה עזבה את המדינה לפני תום תקופת הויזה שלהם, תוך כיבוד ההוראות החוקיות שנקבעו בחוק הזרים. כלי תקשורת מקומיים בדקו את המידע על התנועות של חברי הכת עם המשטרה המונטנגרית, ועל פי הדיווח, הם לא נשארו במונטנגרו, אלא המשיכו לאלבניה עוד באותו היום.

עוד בנושא:

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, קבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם הנפשעים של ראשיה, עכשיו הכת ניסתה את מזלה במונטנגרו, אך משם המשיכה לאלבניה.

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, מפוזרים במספר מדינות בעולם, וחלקם עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם. הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה של אח ואחות מרשות אמם שעזבה את הכת עם שניים מילדיה.

לב טהור מונטנגרו אלבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד