ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מורדמים ומונשמים

זה מצב הפצועים מהטבח הנורא באלעד; עדכון מבתי החולים

הפיגוע הנורא באלעד: לצד שלושת הנרצחים - שלושה בני אדם נפצעו בדרגות פציעות שונות. בבית החולים בילינסון מעדכנים על 2 פצועים במצב קשה כשאחד במצב קשה מאוד. ב'שיבא' מעדכנים על פצוע אחד במצב קשה שמורדם ומונשם. צפו בדברי מנהל ביה"ח בילינסון

זה מצב הפצועים מהטבח הנורא באלעד; עדכון מבתי החולים
זירת הפיגוע באלעד צילום: Jamal Awad/Flash90

לצד שלושה הנרצחים בפיגוע הנורא הערב (חמישי) באלעד - ארבעה בני אדם פונו לבתי החולים בדרגות פציעות שונות. הפצועים הם בגילאי 20-60.

ד"ר ערן רוטמן, מנהל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, עדכן על מצבם של 2 הפצועים שהגיעו לביה"ח: "לחדר הטראומה של בית החולים בילינסון הובאו הערב 2 פצועים מזירת האירוע באלעד. שניהם במצב קשה, אחד במצב קשה מאוד. שניהם עם חבלות ראש. שניהם כרגע מורדמים ומונשמים ונמצאים בהערכה ראשונית לקראת המשך טיפול בבית החולים".

במקביל, במרכז הרפואי 'שיבא' עדכנו כי לבית החולים בתל השומר פונה פצוע אחד מהפיגוע הנורא באלעד. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם.

מאוחר יותר, ד"ר ציון זיבלי, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה במרכז הרפואי 'שיבא', מסר כי "למרכז הרפואי 'שיבא' הגיע בחור כבן 20 שפונה מזירת הפיגוע באלעד, עם חבלת ראש קשה ובדקות אלה הוא מובל לחדר הניתוח, לניתוח מציל חיים".

כמו כן, פצוע קל מהפיגוע באלעד הגיע לבית החולים השרון עם חבלה ביד. הוא השתחרר כעבור זמן קצר.

בתוך כך, מרדכי שחורי, מנהל מרחב אלעד במכבי שירותי בריאות, עדכן כי לאור המצב הביטחוני, מכבי פתח קו פתוח לסיוע נפשי המעניק מענה על ידי אנשי מקצוע. כמו כן, מערכת המענה הסוציאלי בעיר אלעד נכנסה לכוננות זמינות מליאה בעקבות המצב ותיתן מענה מקיף ומקצועי לפניות שיגיעו למוקד. קו התמיכה מבית מכבי זמין ונגיש לכל חברי מכבי בארץ במס' 03:5143831.

עוד בנושא:

פראמדיק מד"א, אלון ריזקאן תיאר את זירת הפיגוע באלעד ואת הטיפול בפצועים: "מדובר באירוע קשה מאוד כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

עוד הוא סיפר: "במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב". בארגון עזר מציון פתחו קו יעוץ הכוונה ותמיכה לנפגעי חרדה ומצוקה בשל הפיגוע, שמספרו: 1800808100.

משה סעדון, ראש סניף איחוד הצלה באלעד דיווח מהזירה: "למרבה הצער נקבע מותם של שלושה פצועים עליהם ביצענו פעולות החייאה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לשני פצועים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולמספר נפגעים קל". בארגון ציינו כי צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה.

אהרון זילברמן, מתנדב זק"א שהגיע מהראשונים למקום סיפר: "הוזעקתי ע"י מוקד זק"א לכיכר אבן גבירול באלעד. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים. מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים".

זילברמן העיד כי "מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד"א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה"ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל".

בית חולים בילינסון בית חולים שיבא פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד