י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסע טבח בעיר החרדית

פיגוע קשה באלעד: שלושה בני אדם נרצחו, מצוד אחר רכב שנמלט

פיגוע טרור הערב בעיר אלעד. שלושה בני אדם נרצחו ועוד כמה נפצעו בדרגות פציעה שונות | נפרסו מחסומים לאורך הצירים, תוך סריקות בסיוע מסוק משטרה אחר רכב שככל הנראה נצפה נמלט מהמקום | עיריית אלעד קוראת לאזרחים להסתגר בבתים ולנעול את הדלתות | מתעדכן

פיגוע קשה באלעד: שלושה בני אדם נרצחו, מצוד אחר רכב שנמלט
זירת הפיגוע באלעד צילום: צילומסך / בחדרי חרדים

הטרור הגיע לעיר אלעד: שלושה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע קטלני בעיר. מספר תושבים נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, שניים מהם במצב קשה. לפי הערכה, מדובר בפיגוע משולב של שני מחבלים חמושים בגרזן וסכין שתקפו עוברי אורח ברחוב אבן גבירול סמוך לפארק העירוני הסמוך לכיכר החיטה בעיר. מצוד נרחב מתנהל אחר המחבלים.

"התושבים עזבו את העגלות ורצו עם התינוקות ברחובות להסתגר בבתים", סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'. בשל הפיגוע, בעיריית אלעד ביקשו מהתושבים שלא לצאת מהבתים. "עקב אירוע חירום בעיר, יש למעט לצאת מהבתים כרגע ולדווח למשטרה על כל תנועה חשודה", נאמר בהודעת העיריה.

לפי המשטרה, ישנם ככל הנראה מס' מוקדים באזור האמפי פארק באלעד. למקום הוקפצו כוחות משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז. בשלב זה נפרסו מחסומים לאורך הצירים, תוך סריקות בסיוע מסוק משטרה אחר רכב שככל הנראה נצפה נמלט מהמקום.

עוד בנושא:

פראמדיק מד"א, אלון ריזקאן תיאר את הזירה: "מדובר באירוע קשה מאוד כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

עוד הוא מספר: "במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב". בארגון עזר מציון פתחו קו יעוץ הכוונה ותמיכה לנפגעי חרדה ומצוקה בשל הפיגוע, שמספרו: 1800808100.

משה סעדון, ראש סניף איחוד הצלה באלעד מדווח מהזירה: "למרבה הצער נקבע מותם של שלושה פצועים עליהם ביצענו פעולות החייאה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לשני פצועים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולמספר נפגעים קל". בארגון ציינו כי צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה.

אהרון זילברמן, מתנדב זק"א שהגיע מהראשונים למקום סיפר: "הוזעקתי ע"י מוקד זק"א לכיכר אבן גבירול באלעד. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים. מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים".

זילברמן מעיד כי "מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד"א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה"ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל".

כשעתיים לאחר הפיגוע מסר מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, תמונת מצב סמוך למקום הפיגוע ואמר: "אנחנו מנהלים מרדף מסודר ומאורגן אחרי מפגע או שניים שנמלטו מהזירה. יש כאן כוחות שב"כ ומשטרה מיוחדים יחד עם מסוק. ויש לנו מספר כיוונים, ייתכן שהמחבלים עדיין באזור. מקווה שנשים עליהם יד".

צפו בדבריו המלאים:

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחורי הישיבות בעיר אלעד התבקשו להיכנס חזרה לישיבות ולא לצאת. הורי הבחורים המודאגים של ישיבת באיאן בעיר קיבלו טלפון שהבחורים כולם נמצאים בישיבה.

ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים עמר בר לב מתעדכנים על פרטי הפיגוע באלעד.

נזכיר כי בימים האחרונים השמיעו ארגוני הטרור איומים להסלים את המצב במידה ותהיה עליית יהודים.

"האישור שנתן הכיבוש למתנחליו לפרוץ למסגד אל-אקצא הוא משחק באש וגרירת האזור להסלמה. הכיבוש יישא במלוא האחריות לכך", נאמר בהודעת חמאס בימים האחרונים.

 

פיגוע טרור פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד