ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"מי שאין לו רובה שיאחז בסכין קצבים"

הכתובת על הקיר: נאום ההסתה שהוביל לפיגוע באלעד • צפו

"אנשים שחיים במדינת הכיבוש, שכל מי שיש לו רובה שיאחז ברובה שלו ומי שאין לו רובה שיאחז בסכין קצבים", כך קרא יחיא סינוואר מנהיג חמאס בעזה בנאומו בשבת האחרונה | תוצאות ההסתה לא איחרו לבא ואמש יצאו שני בני עוולה לבצע את הפיגוע באלעד עם גרזן וסכין

הכתובת על הקיר: נאום ההסתה שהוביל לפיגוע באלעד • צפו
יחיא סינוואר צילום: מתוך הסרטון

הפיגוע הקשה בעיר אלעד מגיע חמישה ימים לאחר נאום מסית של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בנאום שנשא בשבת האחרונה קרא סינוואר לערביי ישראל ולפלסטינים לבצע פיגועים ברחבי ישראל בגרזנים, רובים וסכינים. לאחר הקריאה, נראה, כך על פי עדויות מהפיגוע, כי אלה כלי הנשק בהם עשו המחבלים שימוש.

סינוואר איים בנאומו כי התערבות ישראלית במסגד אל אקצא זהו קו אדום. בנאומו, הוא אף פנה ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס וליו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה והזהיר: "יצירת רשת בטחון לממשלה הפוגעת באל אקצא היא פשע שאיננו יכולים לסלוח לו".

עוד אמר באותו נאום בשבת: "עלינו להיערך, להתקדם, לפרוץ גבולות ולשנות את המציאות המרה של האומה שלנו. הקרב שלנו יתחיל עם סוף הרמדאן. פגיעה בירושלים פירושה מלחמת דת אזורית, ולא נהסס לקבל את ההחלטה ולתת למחיר להיות מה שיהיה. אל־אקצא נמצא בסכנה גדולה, ועל האומה שלנו להיערך להגן על ירושלים".

"האויב רוצה להפוך את הקרב לקרב דתי", אמר עוד מנהיג חמאס בעזה, "ואנחנו בעד ונענינו לאתגר. מכאן אני קורא לאנשינו בגדה המערבית: הקרב הבא הוא הקרב שלכם. אני אומר לכל העולם ולמנהיגי האויב שאסור לחזור על דימוי התוקפנות של חיילי הכיבוש במסגד אל אקצא כמו שאירע לאחרונה. המבצעים ההרואיים האחרונים בתוך המדינה הכבושה (הפיגועים) הוכיחו שהישות הציונית חלשה יותר מקורי עכביש", כך לטענתו.

עוד בנושא:

לאחר הפיגוע אמש באלעד, הגיבו בחמאס ותקפו את ישראל. דובר חמאס חאזם קאסם אמר לרשת 'אל־אקצא' כי "המבצע הוא חלק מהכעס של עמנו על המתקפות של הכיבוש נגד המקומות הקדושים. ההסתערות על אל אקצא לא תוכל להימשך ללא עונש". הוא הוסיף: "המבצע ההירואי (הפיגוע באלעד) הוא יישום מעשי של מהשההתנגדות הזהירה מפניו – שאל אקצא הוא קו אדום".

חמאס פיגוע באלעד הסתה יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד