ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי שי ניצן

אלשיך מגיב במתקפה חריפה: "שמעתי את סעדה - הוא שקרן"

אחרי שעשה זאת שי ניצן בראיונות לכל כלי התקשורת במשך יומיים, מפכ"ל המשטרה לשעבר משיב אש על הטענות של משה סעדה, סגן ראש מח"ש בנוגע לשיבוש חקירות בפרשת אום אל חיראן ואומר בראיון ל'ישראל היום': "אני שמעתי את סעדה, סעדה שקרן, כי הוא לא היה שם נקודה"

אלשיך מגיב במתקפה חריפה: "שמעתי את סעדה - הוא שקרן"
רוני אלשיך/משה סעדה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך מגיב להתקפות של סגן מנהל מח"ש משה סעדה נגדו בשיבוש החקירה בפרשת אום אל חיראן בראיון בלעדי לכתב המשפט נטעאל בנדל שמתפרסם הבוקר (שני) בעיתון 'ישראל היום'.

אלשיך התייחס לדברים על פרשת אום אל חיראן ושיתף כי "יש שתי חקירות ומטעים את הציבור בצורה בעיניי שערורייתית. יש שתי חקירות יש חקירת החשד לפיגוע שמנהלת אותה משטרת ישראל עד שלב מסוים".

לדבריו, "יש חקירת החשד להפעלת נשק לא חוקית על ידי שוטרים שמנהלת אותה מח"ש. בשלב הראשון יש רק חקירה אחת שקוראים לה החשד לפיגוע. עד כאן בסדר. בשלב הזה שזה מספר שעות מי שחוקר זה המשטרה מח"ש לא בתמונה עוד לא הוטל עליה שום דבר כל מה שנעשה עד השלב הזה זה ניסיון שלנו בתחקיר המבצעי להבין מה היה. לכן עליתי על מסוק סיירתי בשטח כדי להבין אותו כולל לראות בעין את הצירים את המיקומים את המקום של הרכב וכולי. שתיים, ניסינו להבין מהצילומים מה קורה הבנו שזה בלתי אפשרי, צילומי לילה מקוטעים. הדבר השני זה שהבנו שצריך משהו שיש לו ראיית לילה וביקשנו את הסרט של המסוק וראינו אותו כדי להבין מה גרסת השוטרים ומה התמונה שמתקבלת".

אלשיך ושי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

אלשיך טען: "זה השלב היחיד בו אני דיברתי. בשלב שבו הייתה חקירת מח"ש אחרי מספר שעות פונה אליי שי ניצן אומר אני מעביר לחקירת מח"ש מרגע זה צעד אחורה יצאנו מהתמונה. איזה חקירה שיבשתי? חקירת החשד לפיגוע".

לשאלה האם הוא מגיע לאורי כרמל באיזה שלב ענה אלשיך:

"לא מגיע לאורי (לשעבר ראש מח"ש. ק.ע.) בכלל, מעולם לא דיברתי איתו".

ולשאלה האם מעולם לא דיברת עם אורי כרמל על חקירת אום אל חירן השיב:

"לא, חוץ מהשלב שבו היו הדלפות מרושעות לתקשורת ששאלתי אותו: 'תגיד זה אתם מוציאים?'".

בעניין הטענה שהחומרים שהראה לו כשהגיעה אליו הביתה, השיב המפכ"ל לשעבר:

"בכלל לא היה בלוח זמנים זה היה הרבה לפני זה לא קשור לאום אל חיראן בכלל. בסופו של דבר בפיצוץ שהיה בנושא אום אל חירן זאת הייתה השיחה הטלפונית שבגינה אחר כל פגישה אצל היועמ"ש זה האירוע, עד אז מילה אחת לא הוצאנו לתקשור. כל ההדלפות יצאו ממח"ש אתה יכול לבדוק בפרקליטות זה בוודאי לא היה האינטרס שלנו".

כזכור, בראיון לעמית סגל ב'חדשות 12' שנערך בשבוע שעבר, משה סעדה מי שהיה סגן מנהל מח"ש לשעבר, התייחס לנושא וטען בין היתר כי רוני אלשיך לכאורה שיבש את החקירות.

משה סעדה בראיון ל'חדשות 12'. (צילום מסך)

"שוטרים זיהמו את החקירה, משקרים בחקירה, זה גם חד-ערכי. במקביל המפכ"ל לא מסתפק, פונה לאורי (כרמל, ראש מח"ש דאז) ואומר לו 'אני אפרק את מח"ש'", אמר סעדה בראיון. "היועמ"ש אמר 'תנו לחשוב', ואז קובעים לנו מפגש שבעגה העבריינית זה נקרא 'כיפה אדומה'. קובעים לנו מפגש, מי מגיע למפגש? אלשיך והעוזר שלו. אנחנו יושבים - היועץ המשפטי לממשלה בראש השולחן, אורי, אני, אלשיך והעוזר שלו. אנחנו באנו והתלוננו, 'נפגעי עבירה'. ואז במפגש הזה, פשוט מפגש הזוי, צעקות, צרחות".

עוד בנושא:

סעדה המשיך ואמר באותו הראיון כי "העוזר של אלשיך, אלשיך שאומר 'אני אפרק, אני אפרק את מח"ש'. היועץ כולו רועד ומנסה ככה להרגיע את אלשיך 'לא... לא עכשיו, לא עכשיו, אני לא רוצה לדבר על כלום, זה לא מתאים', ואתה רואה שהוא חושש מאוד".

בראיון ל'ישראל היום', אלשיך ממשיך בתגובה שלו וקורא "אני מבקש לדעת איפה הטלתי מורה על מח"ש אני מבקש לשמוע ציטוט אחד שלי בציבור שבו לא אמרתי שמשטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה ואם אמרתי מילה אחת על מח"ש מעולם לא נאמרה. כל מה שמופיע בתקשורת מגיע מתוך מח"ש ומעולם לא מפי".

ולשאלה מה הביא אותו לבקר בביתו של ראש מח"ש ולומר לו אני מומחה בפירוק ארגונים עוינים, הסביר אלשיך:

"קודם כל לא נאמר. מה פתאום. בשום פנים ואופן. סעדה אגב לא היה בפגישה הזו, סעדה ישב במרפסת. עם עוזרי ולא שמע שום שיחה ביני ובין ראש מח"ש. ושאני שמעתי את הגיג ההזוי הזה. שזה היה סו קולד משפט שלא יצא מפי. סליחה אני ביקשתי במפגש הזה את שמו המלא, כולל את שם אימו, כדי להתפלל עליו בבית כנסת, זה היה או לא היה? אני מבקש לשמוע. כדי לדעת מה הייתה האווירה של השיחה. אז הייתה מבוכה, אז סעדה לא שמע את השיחה הזו. אין לו שום סיכוי לשמוע הוא ישב במרפסת. ואנו בארבע עיניים והצגתי לו דברים שרציתי שיבדוק. לא היה שום להט רוחות, פגישה מאד נינוחה, העברתי לו חומרים, ישבנו דברנו זה הייתה יותר פגישת נימוסים על רקע שהוא חולה, אני לא יודע, אני לא שמעתי מה אורי אומר. אני שמעתי את סעדה, סעדה שקרן, כי הוא לא היה שם נקודה".

הכניסה למשרדי מח"ש | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90.

מטעמו של משה סעדה נמסר ל'ישראל היום': "מצער לראות את האיש שהיה אמון על משטרת ישראל משקר ביודעין ומאשים בעקיפין את מנהל מח"ש אורי כרמל בשקר. הדברים הקשים שאמר אלשיך לכרמל במיטת חוליו, בעיצומה של חקירת אירוע אום אלחיראן שהוא עצמו אחד ממושאיה, על פירוק מח"ש כגורם עוין, נאמרו מיידית בתום האירוע למשה סעדה. ולאחר מכן הופיעו בתלונה של כרמל על אלשיך לפרקליט המדינה ניצן ובחלופת מסרונים בין אלשיך לכרמל, שבה חזר אלשיך על המלצתו לפרק את מח"ש – כזכור, מחלקה בלתי תלויה שתפקידה לחקור אותו ואת פקודיו. הכול נמצא בכתובים וייחשף לציבור. פרקליט המדינה לא טרח אפילו לברר את תלונתו של עו"ד כרמל נגד איומיו של אלשיך. אולי באמת הגיעה העת".

רוני אלשיך משה סעדה שיבוש חקירה אום אל חיראן עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד