י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

המורה מ'סרטון השנאה' מדברת: "מה שרואים בתיעוד - חלק קטן מפניני השטנה"

המילים הקשות, ספק אנטישמיות, שהטיחה אישה בתלמידות חרדיות שהגיעו לבלות בגינה ברמת גן עוררו סערה ציבורית | בראיון ל'בקהילה' מגיבה המורה: "מה שעם ישראל ראה בתיעוד, זה רק חלק קטן מפניני השטנה שיצאו מפיה" | המורה מסבירה  גם מנין נובעת אותה מתקפה

המורה מ'סרטון השנאה' מדברת: "מה שרואים בתיעוד - חלק קטן מפניני השטנה"
אילוסטרציה. תלמידות סמינר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

'סרטון השנאה', בו תועדה אישה באמירות אנטישמיות קשות כלפי תלמידות חרדיות, עורר במהלך השבוע סערה רבה והפך להיות לסמל ההסתה נגד המגזר החרדי, על רקע המשא ומתן הקואליציוני. התיעוד, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', אף הוביל לעימות פומבי בין ראש הממשלה המיועד נתניהו לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, לאחר שהאחרון הואשם בהסתה חמורה.

כעת - לאחר שהאישה המתועדת בסרטון הספיקה להודיע כי היא עומדת מאחורי הדברים ולאחר מכן לחזור בה - המורה, שהייתה יחד עם הבנות בגינה הציבורית ברמת גן, שוברת לראשונה שתיקה ומספקת את גרסתה לאירוע החמור.

"ביקשנו לקיים יום שדה עבור תלמידות כיתה ז' בפארק מרום נווה שבגבול בני ברק רמת גן", שחזרה המורה את השתלשלות האירועים בראיון לעיתונאי ישראל רבי, המתפרסם היום בעיתון 'בקהילה'. "מתאמת הטיולים של בית הספר התקשרה לעיריית רמת גן וביקשה אישור הגעה לפארק ל-150 בנות, ואכן העירייה אישרה את הגעתנו, אולם נתבקשנו לשמור על הניקיון ועל השקט במקום ובכדי שלא יהיה רעש מיותר נתבקשנו להתחלק לקבוצות קטנות שלא יהיו יחד 150 בנות במקום אחד".

"ואכן כך נהגנו", מוסיפה המורה לספר. "ביום ראשון שעבר הגענו לפארק וחילקנו את הבנות ל-4 כיתות: כל כיתה התמקמה באזור אחר, הבנות התנהגו בצורה מופתית, לא זרקו פירור על הרצפה. אמרתי לתלמידות - 'כל נייר שאתן מרימות מהרצפה אפילו שלא אתם זרקתם אותו - קידוש ה'".

"לפתע מגיעה לעברנו אישה צעירה עם תינוקת בעגלה, וללא שום שיחה מקדימה, היא מתחילה לצעוק עלינו: 'מה אתן עושות פה, למה אתן מגיעות לפה, אתן לא שייכות לכאן, אומרת המורה כשהתרגשות ניכרת בדבריה. "מה שכל עם ישראל ראה בתיעוד, זה רק חלק קטן מפניני השטנה שיצאו מפיה".

עוד בנושא:

"ניסיתי לעצור אותה ולהגיד לה: 'תראי אלו מילים יוצאות מהפה שלך, אבל לא היה עם מי לדבר, היא המשיכה לצעוק. ניסיתי להשתיק אותה ולומר לה שיש לנו אישור מהעירייה לשהות בפארק, אבל זה עיצבן אותה יותר. 'אני אתלונן על זה לעירייה, איך נתנו לכם אישור'. כאשר ראיתי שאין עם מי לדבר - אמרתי לתלמידות: 'אל תענו לה'. בדיוק חלף במקום עובד עירייה וכאשר ראה את המהומה הזמין פקח עירוני אולם הוא התבושש מלהגיע ונאלצנו להתרחק מהאזור".

"אולם בזאת לא תמו תלאותינו", היא מוסיפה לתאר. "גם ביציאה מהפארק, כשאנו מנסות להתאושש מהאירוע, עוברת אשה מבוגרת כשהיא מובלת בכסא גלגלים על ידי עובדת זרה ומסתכלת עלינו בעיניים יורות זיקי אש. שאלתי אותה מה הבעיה? והיא אומרת לי - אין לכם פארקים בבני ברק, למה אתם באים לפה. אמרתי לה שאנחנו משאירים נקי, למה אסור לנו להיות כאן? בתוך שעה חווינו 2 התקפות שנאה".

בראיון סיפרה המורה את שעבר על הבנות מאז התקרית. "אי אפשר לומר שהבנות היו בטראומה, ההגדרה היא שהיו נרעשות. כאשר חזרנו לבית הספר האירוע הפך לשיחת היום. דיברנו איתן על מה שקרה, חיזקנו אותן ואמרנו להן, תראו מה זה, אנחנו היינו הכי בסדר שבעולם. ביקשנו אישור שהיה בפארק, אספנו כל בדל של לכלוך, והיא קוראת לנו טרמיטים בהמות, זה נובע מקנאה בנערות צעירות שמקבלות חינוך טוב ועושות קידוש ה'".

המורה הגיבה לטענות האישה כי התלמידות שברו מתקן בגינה: "כשהיא צעקה עלינו היא כלל לא הזכירה את הנדנדה שנשברה. דרך אגב, כשהגענו הנדנדה כבר הייתה שבורה. באוזניי שמעתי את עובד העיריה שהיה שם כשהוא מדווח על הנדנדה השבורה ואומר: "אמרתי לכם שצריך לחזק את הצירים" הוא התעניין האם הילדות האם מהנדנדה השבורה. אבל האישה, כלל לא התייחסה לכך, אלא דיברה על עצם היותנו בפארק שמיועד לחילונים".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', קבוצת ילדות חרדיות מבית ספר בבני ברק, שהגיעו בתחילת השבוע שעבר לגינת שעשועים בשכונת מרום נווה שברמת גן, נתקלו לתדהמתן במתקפה אנטישמית קשה מצידה של אישה חילונית תושבת השכונה. "כמו טרמיטים אתן, אל תבואו לכאן", הטיחה בהן האישה.

האישה, שטענה כי הילדות שברו נדנדה, דרשה מהן שלא להגיע לגינה הציבורית. "אנחנו משלמים ארבעה מילון שקלים לדירה פה, אתן לא שייכות", הטיחה האישה בבנות. "יש לכן את העיר שלכן. אתן לא קשורות בשום אופן וצורה. אנחנו עמים שונים. זה מקום שלנו, אל תבואו אלינו", הוסיפה בארסיות.

רמת גן שנאת חרדים תלמידות תיעוד מסעיר תיעוד מזעזע סרטון השנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד