י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בפתח ישיבת הקבינט

ראה"מ נתניהו: "נכה באויבנו, ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה בהצהרה בפתח ישיבת הקבינט לירי הטילים מלבנון והצהיר כי "הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגד אויבינו בכל מקום ובכל עת שיידרש", אמר | נתניהו לא העביר מסר מרגיע לאזרחים ולא סיפק הנחיות מסוימות כיצד לפעול

ראה"מ נתניהו: "נכה באויבנו, ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות"
הצהרת ראה"מ בנימין נתניהו צילום: לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס הערב (חמישי) בעקבות המתיחות הביטחונית וירי הטילים בצפון. בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו כי אויבי ישראל ישלמו מחיר על התוקפנות אך לא כיוון אצבע מאשימה למי מארגוני הטרור. 

נתניהו אמר: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבנו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו ללא יוצא מן הכלל מאוחדים בזה".ראש הממשלה הבהיר: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצוניים שנוקטים שם באלימות".

עוד אמר נתניהו: "באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, אנחנו נכה באויבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחנו".

בתוך כך, גורם מדיני אמר הערב כי ההערכה היא שצה"ל נערך לתקיפות גם בצפון וגם בדרום כאשר חמאס במוקד. בצה"ל מאמינים כי לא ניתן להבליג על שיגור עשרות טילים משתי זירות שונות.

עוד בנושא:

בדבריו הקצרים לא העביר ראש הממשלה שום מסר מרגיע לאזרחי ישראל המודאגים. לא סיפק הנחיות לפתוח מקלטים או להגביל התקהלויות במידת הצורך, כאשר בינתיים ראשי ערים פועלים על דעת עצמם ופותחים מקלטים, בהם ראשי הערים צפת, אשקלון וראשון לציון. לצד זאת נרשמים ביטולים רבים של חופשות בצפון.

לפחות 34 רקטות שוגרו היום (רביעי, חג הפסח) מלבנון לעבר יישובי הגליל. במהלך הלילה והבוקר נורו רקטות גם רצועת עזה לעבר העוטף. צה"ל טרם הגיב לירי. הערב נורו מרגמות נוספות לעבר מטולה. האירועים מתרחשים אחרי שהעימותים בהר הבית התחדשו במהלך ליל החג. כתוצאה ממטח הירי לצפון - הגדול ביותר מאז 2006- נפצעו שני צעירים מרסיסים, אחד מהם פגע לאחר שחלק רקטה פגע ברכבו במהלך נסיעה.

לפי צה"ל, לאחר תחקיר ראשוני זוהו 34 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, חמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל, בצה"ל ציינו כי באשר לארבעה שיגורים נוספים, מידע על מיקומם נמצא בבדיקה וכי מדובר בנתונים שאינם סופיים. אין הנחיות מיוחדות לעורף.

בנימין נתניהו הסלמה בצפון הקבינט הביטחוני ירי מלבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד