י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שלב אחר שלב

כל הפרטים: ההסתתרות בפיגוע והמעצר המפתיע

מעצר המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון: המסתערבים פרצו לבית. המחבלים הוטעו וחשבו כי מדובר באנשי המנגנונים הפלסטינים | 10 חשודים נעצרו כבר בלילה שבו אירע הפיגוע | הרכב והתרמילים אותרו במהלך המצוד | המחבלים ניהלו מארב בחשכה ליד הישיבה בחומש | נהג הרכב הצליח לנסוע יותר משני קילומטרים ולהציל את חבריו הפצועים

כל הפרטים: ההסתתרות בפיגוע והמעצר המפתיע
לכידת חוליית המחבלים צילום: דובר צה"ל

המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד לפני שלושה ימים, בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון, נעצרו על ידי כוחות הביטחון המסוערבים שהגיעו בהפתעה לאזור ג'נין ופרצו לבית בכפר סילאת אל-חרת'יה, וכך בני המשפחה ששהו בבית הוטעו וחשבו כי מדובר באנשי המנגנונים הפלסטינים ולא בישראלים.

מעצר המחבלים

ניר דבורי, הכתב הצבאי של 'חדשות 12', תיאר את רגעי המעצר, ואת ההכנות שקדמו למעצר המפתיע, שבוצע אמש (בין מוצאי שבת לראשון) בשעה 02:00 בלילה, על ידי השב"כ, צה"ל והימ"מ, במהלכו נעצרו ארבעת המחבלים ושניים נוספים שחשודים בסיוע לחולייה.

על פי הדיווח של דבורי, בזמן שכוחות הביטחון פרצו לבית, המחבלים הסגירו את עצמם ואת הנשק שהיה ברשותם - שני רובי M16, תת מקלע מסוג קרלו ומחסניות. לא הייתה מצידם התנגדות בשטח והכוחות ניסו לצמצם את הסיכוי לאש חיה.

ההכנות למעצר אחרי ביצוע הפיגוע

המרדף התנהל מתוך חדר פיקוד קדמי המשותף לשב"כ ולצה"ל שנפתח בשבי שומרון, מיד אחרי הפיגוע ביום חמישי. כך גם השב"כ פתח חפ"ק ייעודי, שחיבר את כל בעלי התפקידים והיכולות - טכנולוגיה, דסק, מבצעים, יומינט (מודיעין אנושי) ועוד. זאת, במקביל לעבודה מהירה שנעשתה בשטח - במסגרתה נאספו פריטים וממצאים שנוגעים לפיגוע ולמחבלים; נמצאו תרמילים של כלי הנשק שהיו בידי המפגעים;  פריטים אחרים שהמחבלים הותירו בשטח ורמזו על כמות האנשים שהכילה החוליה; נאספו תיעודים ממצלמות האבטחה באזור ואיכונים שסיפקו לכוחות הביטחון כיוונים להמשך.

עוד בנושא:

פריצת הדרך הראשונה בדרך ללכידת המחבלים הייתה כאשר כוחות הביטחון עצרו 10 חשודים, כבר בלילה שבו אירע הפיגוע. אתמול נמצא הרכב, שעל פי ההערכות שימש את המפגעים - מה שתרם להתפתחויות נוספות בשטח. בזמן שהשמות של המחבלים היו כבר בידיים של כוחות הביטחון וחלה התפתחות מהותית במידע שנאסוף - הגורמים בשטח קיבלו גם אינדיקציה מדויקת על הבית שבו שהו המפגעים. כל אלו גובשו יחד ואפשרו לימ"מ וליחידה המבצעית של השב"כ לתכנן את המבצע מקצה לקצה.

המחבלים ואופן ביצוע הפיגוע

המחבלים שנעצרו הם פעילי הג'יהאד האיסלאמי. ההערכה היא כי הפעילות שלהם הייתה מתוכננת והם הכירו את העובדה שהמתנחלים מאיישים את הישיבה הנטושה בחומש, ושהם עולים ויורדים משם ברכב. כך, הגיעו המחבלים עם רכב, כלי נשק וסייענים למקום, והתנהל מארב בחשכה.

המחבלים הסתתרו מאחורי סוללת עפר וחיכו לפגוע ברכב שירד מן הגבעה. כשהרכב התקדם לעברם, ממרחק של 10 מטרים, ביצעו המחבלים ירי של 30 כדורים לעבר המכונית. לאחר שיושבי הרכב ספגו את פגיעת הקליעים וכשגלגלי המכונית היו מנוקבים, הצליח הנהג בתושייה לנסוע יותר משני קילומטרים, להגיע ליישוב שבי שומרון ולהציל את חבריו הפצועים, שנסעו בציר שנמצא בשטח A - שבו חל איסור על ישראלים לנסוע.

פיגוע ירי יהודה דימנטמן שב"כ מסתערבים הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד