י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החשש: נזק בלתי הפיך

סערת מעצרו של יוסף פליישמן | במשטרה מודים - 'מעצר שווא'

גינויים מקיר לקיר: בתום יממה של הכחשות, הודתה המשטרה כי יוסף פליישמן - נעצר לשווא | הוא עדיין מאושפז בבית החולים, כשהחשש הוא ששעות ארוכות ששכב במים קרים גרמו לנזק בלתי הפיך לבריאותו | השר אוחנה הפתיע וביקר בביה"ח | חשיפת 'בחדרי' ממשיכה לעורר גלים

סערת מעצרו של יוסף פליישמן | במשטרה מודים - 'מעצר שווא'
מעצרו של פליישמן ותגובת המשטרה צילום: דוברות המשטרה / pixabay

במשך למעלה מיממה שלמה טענה המשטרה כי יוסף פליישמן, תושב מאה שערים הלוקה בנפשו שנשלף ממיטתו באמצע הלילה בין רביעי לחמישי - חשוד בפלילים. גרסת המשטרה הרשמית הייתה כי תקלה בתחנה, היא זו שהובילה לשחרורו ממעצר. בעקבות חשיפת הסיפור ב'בחדרי חרדים', הבהירה המשטרה סמוך לשבת כי טעות בזיהוי היא שגרמה למעצרו של פליישמן.

במשטרה הבהירו כי בכוונתם לבדוק את המקרה ולהפיק לקחים בהתאם. נכון לעכשיו, במשטרה לא התייחסו לשחרורו של אדם חולני בקור הירושלמי מבלי לוודא האם הוא מסוגל לשוב לביתו החם. מאז הפרסום ב'בחדרי חרדים', שיגרו מספר חברי כנסת מכתבים לשר אוחנה בדרישה לחקור את הנושא. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות פניית סגן השר מאיר פרוש, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, הודיע בשעה האחרונה כי מינה קצין בודק שיחקור את פרשת מעצרו ושחרורו של יוסף פליישמן.

בתוך כך, הערב הגיע השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, לבית החולים שערי צדק לבקר את פליישמן ולעקוב מקרוב אחר מצבו.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', פליישמן, דמות מוכרת בשכונה הירושלמית, נעצר בליל אמש (בין רביעי לחמישי) על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב. רק לאחר שהבינו כי מדובר בטעות בזיהוי הוא שוחרר לחופשי.

ביום חמישי, סמוך לשעה 22:00 בערב, הוא אותר בשטח פתוח בשכונת גבעת המטוס על ידי מתנדבי איחוד הצלה וזק"א שערכו אחריו חיפושים. מעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', פליישמן נמצא כשהוא במצב היפותרמיה קשה, תשוש, ללא יכולת לתקשר עם הסביבה. הוא פונה ע"י אמבולנס לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. "הוא היה שרוע בבוץ בשטח פתוח ורועד כולו", כך תיאר זאת אחד המתנדבים.

• "טעות בזיהוי?" תושב מאה שערים נשלף ממיטתו בברוטאליות - ומאז נעלמו עקבותיו

• 17 שעות לאחר ששוחרר ממעצר שווא: הנעדר אותר ופונה לביה"ח

שערוריה: "שרוע בבוץ בשטח, רועד כולו" - כך אותר יוסף פליישמן

פליישמן, נכון לשעה זו עדיין מאושפז בבית החולים. מצבו יציב, אך ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הרופאים לא מעודדים מצבו. החשש הוא שהשעות הארוכות בהן פליישמן היה בתוך מים קרים גרמו לנזק בלתי הפיך. 

בתוך כך, במכתב ששיגר הערב לראש מח"ש עו"ד קרן בן מנחם, דורש ח"כ משה ארבל לפתוח בחקירה. "לצערי הרב נדמה כי מקרה זה הוא חלק מדפוס רחב של התנהגות לוקה וגסה של שוטרים כלפי אנשים מהציבור החרדי וכלפי אנשים בעלי מוגבלויות", כתב ארבל.

"חשוב שכל שוטר יידע שדמם של בעלי מוגבלויות ושל אנשים מקבוצות מיעוטים אינו הפקר, יש לחקור היטב אילו כשלים נפלו בהתנהגות השוטרים החל מהטעות בזיהוי וההחלטה לגרור את מר פליישמן מביתו מבלי ליתן לו זמן להיערך וכלה בחוסר ההבנה לקשיים של מר פליישמן שהובילו לנטישתו ברחובות ירושלים במקום שלא הכיר כשאינו לבוש כהלכה", מוסיף חבר הכנסת ארבל.

• אוחנה ביקר את פליישמן בביה"ח: 'צער עמוק'

• סגה"ש למד עם פליישמן ב'חיידר' והזדעזע: "הנושא חייב להיחקר"

גם ח"כ יינון אזולאי ח"כ ינון אזולאי תקף את התנהלות המשטרה: "כל אזרח ישראלי, חרדי ושאינו חרדי, צריך להיות מודאג ומזועזע מהתנהלות משטרת ישראל כלפי יוסף פליישמן. התנהלות חסרת אחריות, רגש ומצפון, חייבת להיבדק לעמוק. אני דורש מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לחקור את האירוע ברצינות ולהשעות במיידי את אותם שוטרים שהתנהגו כאחרוני הפושעים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם עורכי הדין אריה קמחי ומיכאל ליטווק מארגון 'בצלמו' פנו הערב למח"ש בדרישה לפתוח בחקירה: "אין כל ספק שדבר כזה לא היה קורה ברמת אביב בתל אביב. החופש של המשטרה לפרוץ לבית של קשיש ללא צו. לגרור אותו ואחר כך לנטוש אותו נעשה אך ורק כי המשטרה נוהגת בחרדים בזלזול רב.

"נבקש לפתוח בחקירה כנגד השוטרים המעורבים במעצר ולעדכן את על התפתחות החקירה", כתבו עורכי הדין.

מהמשטרה נמסר בתגובה: בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד".

עוד מסרו במשטרה, כי בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר.  "לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

 

 

יוסף פליישמן מעצר שווא מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד