כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הותרנו מאחור את המשקעים"

פגישה מרגשת - אמו של בראל חדריה: "בנט בכה איתנו"

סערת בראל חדריה שמואלי ז"ל מגיעה לסיומה: ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם משפחתו של הלוחם | בנט: "אנחנו נפעל להנציח את זכרו של בראל ולשמור את דמותו נוכחת בחיי כולנו. אני אוהב אתכם מאוד" | אמו של בראל: "מבחינתי, כל מה שנאמר בעבר היה מתוך סערת רגשות והאבל הכבד"

פגישה מרגשת - אמו של בראל חדריה: "בנט בכה איתנו"
הדיוקן של בראל צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה נפתלי בנט, נפגש הבוקר (רביעי) עם ניצה שמואלי והילה רחימי, אמו ואחותו של בראל חדריה שמואלי ז"ל, לוחם מג"ב שנפל בגבול רצועת עזה. בכך הגיעה לסיומה סערה תקשורתית וציבורית, שבמסגרתה משפחת בראל הובילה מאבק קשה נגד ראש הממשלה בנט.

ראש הממשלה הביע את תנחומיו העמוקים על אובדנו של בראל ז"ל, וביקש לחזק את המשפחה באבלה הכבד. כמו כן, הם שוחחו על דרכים להנציח את בראל ואת ערכיו, ערכים של אהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל, אחדות ותרומה למדינה. בפגישה השתתפה גם עירית אורן גונדרס, יו"ר ומייסדת עמותת אור למשפחות.

ראש הממשלה אמר בפגישה: "בראל היה בחור זהב. הוא היה דוגמא ומופת של אהבת הארץ ותרומה למדינה, מטובי בנינו, לוחם אמיץ בחייו ובמותו. האופן שבו עם ישראל כולו התחבר אליו אחרי מותו מספר הרבה על האישיות יוצאת הדופן שלו - החן, ההומור, הלב הרחב, הפייטריות. אנחנו נפעל להנציח את זכרו של בראל ולשמור את דמותו נוכחת בחיי כולנו. אני אוהב אתכם מאוד".

ניצה שמואלי, אמו של בראל ז"ל, מי שהתבטאה לא-פעם במילים קשות וחריפות נגד ראש הממשלה - אמרה בפגישה: "ראש הממשלה קיבל אותנו בחום רב, בכה איתנו, הבין את הכאב העצום שלנו ואת החור שנפער לנו בלב מאז שבראל לא איתנו. מבחינתי, כל מה שנאמר בעבר היה מתוך סערת רגשות והאבל הכבד".

לדבריה, "השארנו מאחורינו את כל המשקעים ועכשיו אני מרוכזת במטרה אחת בלבד - המשכיות לבראל, ושמדינת ישראל תשלים את החוק שיאפשר לי להיות סבתא לנכד מבראל".

עוד היא אמרה: "ראש הממשלה הבטיח לסייע למשאלת הלב שלי, שהיא גם משאלה של כ"כ הרבה הורים שכולים אחרים שילדיהם נפלו בקרב. ראש הממשלה התרגש מאוד מאיך שבחרנו להנציח את בראל - בהקמת השביל לזכרו - ואמר שתהיה תמיכה בשביל הזה".

"ראש הממשלה הביע מחויבות עמוקה לדרישה שלנו לקבל בהקדם את התשובות המלאות לכל השאלות שהעלינו בנוגע לנסיבות האירוע שבו בראל נפל. אני מודה לראש הממשלה בנט מכל הלב על פגישה מרגשת וכנה ועל רצון אמיתי לעזור", דברי ניצה שמואלי.

עוד בנושא:

בראל חדריה שמואלי הי"ד, לוחם מג"ב שנורה בעזה נפטר מפצעיו

תחקיר: המחבל הסתיר את אקדחו במכנסיים וירה 3 כדורים

אחותו של הלוחם הטיחה במפכ"ל טענות קשות

"בנט לא ידע איך קוראים לבני, השיחה תשודר בכל העולם"

מילה במילה: אב הלוחם נשנק מבכי ומטיח האשמות בבנט ההמום. האזינו

האם השכולה הטיחה בבנט: "רוצח, חתיכת כלב"

כזכור, לפני כחודשיים הלך לעולמו לוחם יחידת המסתערבים של משמר הגבול בראל חדריה שמואלי הי"ד, שנפצע אנושות בראשו כתוצאה מירי שביצע מחבל פלסטיני בגבול רצועת עזה. שמואלי, בן 21 תושב באר יעקב, נפצע במהלך המהומות שפרצו בגבול הרצועה בשבת שעברה, לאחר שאיש חמאס ביצע לעברו ירי מטווח קצר דרך חרך בגדר.

במהלך ימי האשפוז בבית החולים סורוקה בבאר שבע הגיעו אלפי אזרחים בסמוך לבית החולים סורוקה, שם קיימו מעמדי תפילה וסליחות לרפואתו השלמה מעמדים שגרמו לקידוש שם שמים. שמואלי הי"ד תושב באר יעקב היה מאושפז במצב אנוש במחלקת טיפול נמרץ ועבר שורה של ניתוחים בראשו, כשהרופאים ניסו כל העת להיאבק על חייו.

בראל, התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל קורס צלפים ושימש כצלף ביחידה. לפי הודעת המשטרה, הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.

מותו של בראל הציתה סערה, כאשר רבים תקפו את ראש הממשלה בנט על כך שלא הגיב כראוי לרצח הלוחם, והיו גם כאלה שטענו כי הביקור שלו בוושינגטון באותו זמן, היה המניע להוראות המפקדים בשטח להגיב באיפוק מול הסתערות המפגינים בגדר הגבול, מה שגרם למות הלוחם.

בראל שמואלי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד