כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחסל מחדרה

"נקלענו למקום וחתרנו למגע": מפקד המסתערבים שחיסל את המחבלים משחזר

"הגענו לאכול במסעדה ועוד לפני שהצלחנו להיכנס שמענו קולות ירי" כך מתאר מפקד כוח המסתערבים את תחילת האירועים שבסופם חיסלו אמש את המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בחדרה | על פי עדי ראייה, אם לא היו השוטרים נקלעים למקום ייתכן שמסע ההרג היה נמשך 

"נקלענו למקום וחתרנו למגע": מפקד המסתערבים שחיסל את המחבלים משחזר
סגן מפקד ימ"ס איו"ש (משמאל) שחיסל את המחבלים בחדרה צילום: דוברות משטרה

לאחר שהתברר גודל האסון בעיר חדרה בו נרצחו אמש (ראשון) שני שוטרים, מהפרטים הראשוניים אותם סיפקה המשטרה עולה גודל הנס, כוח מסתערבים שהיה סמוך למקום וישב לאכול במסעדה שמע את הירי וחתר למגע, לאחר קרב יריות קצר ניטרל הכוח את המחבלים. על פי עדי ראייה, "אלמלא הם ייתכן שהיינו עדים למסע רצח כפול ומכופל".

"שמענו את הירי, משחזר רפ"ק י' את הרגעים בשיחה עם איציק סבן מ'ישראל היום'. הגענו לאכול במסעדה ועוד לפני שהצלחנו להיכנס שמענו קולות ירי. בעל המקום חשב שזה כיסאות זזים. הבנו שזה ירי יצאנו מהחנות שמתי עלי כובע לזיהוי והתחלתי לרוץ. פחדנו מירי דו-צדדי. זה החשש הראשון -  שכוחותינו לא ירו עליי". 

"הגעתי סמוך אליהם. ראיתי מחבל עם זקן ועם M16 שירה לכיוון עם אפוד קרמי. הוא הסתכל לי בעיניים. כיוונתי אקדח יריתי מטווח של כ-20 מטרים כדור בראש הוא נפל. ואז הסתכלתי על הלוחמים שלי. הם ירו מאחורי מאזדה. לא זיהיתי. ראיתי את  אחד החיילים נופל. הבנתי שיש עוד מחבל. יריתי דרך השמשה הקדמית  לחלק האחורי של הרכב. המחבל זז לצד של הרכב. זיהיתי אותו. נתתי לעברו עוד מטח כדורים לגוף ולראש, והוא נפל".

תיעוד מרגעי האימה בחדרה וחיסול המחבלים ע"י כוח מסתערבים

סגן מפקד ימ"ס איו"ש, רפ"ק י', שיחד עם הלוחמים הביאו לניטרולם של המחבלים, שיחזר הלילה את השתלשלות האירועים אמש.

עוד בנושא:

מסתמן לעת עתה כי לפחות אחד המחבלים היה מוכר לרשויות וידוע בתמיכתו בארגון דאעש ובעבר אף ישב במעצר, בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו לאחר שניסה להצטרף לארגון הטרור האסלאמי שפעל בטורקיה.

מהמשטרה נמסר: "מפרטי האירוע עולה כי שני המחבלים עשו דרכם לכיוון אולם אירועים בחדרה חמושים בנשקים, נתקלו בלוחמי מג"ב, חטפו את נשקה של אחת מהן ופתחו לעברם בירי. לוחמי מג"ב מיחידת המסתערבים שהיו במסעדה סמוכה, הגיעו למקום וחיסלו את המחבלים".

הפיגוע בחדרה פיגוע ירי מחבלים לוחמי מגב משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד